زیباترین مجسمه‌هایی از انسان

زیباترین مجسمه‌هایی از انسان و ماندگارترین آثار استاد "صنعتی" است.

به گزارش حوزه  تجسمی باشگاه خبرنگاران، "علی اکبر صنعتی" هنرمند مجسمه ساز ایران در سال 1295 به دنیا آمد او در2 ماهگی پدرش را از دست داد پدر وی بر اثر بیماری طاعون درگذشت مادرش در سن 8 سالگی به دلیل فقر وی را به پرورشگاه سپرد. 
 
صنعتی به شدت به نقاشی علاقه داشت بنابراین برای تحصیل خود را به تهران رساند و در مدرسه "مستظرفه" که در آن سالها با تلاش محمد غفاری معروف به  کمال الملک تاسیس شده بود ادامه تحصیل داد. 
 
ابداع مکتب نوین آبرنگ 
 
 صنعتی در خلق اثر با موضوعاتی چون طبیعت خلاقیت منحصر به فردی داشت وی مکتب نوین آبرنگ را که تحولی در هنر نقاشی محسوب می شد ابداع کرد بسیاری از  علاقه مندان به هنر نقاشی از این برای خلق آثار هنری در حوزه نقاشی استفاده کردند. 
 
 آثار این هنرمند فقیر نقاش مجسمه ساز ایران در موزه ای در کرمان نگهداری می شد که پس از گشایش موزه ای با نام وی در تهران بخشی از این آثار به تهران انتقال داده شد که متاسفانه در وضعیت مطلوبی نیست، البته قرار است برای سال 93 این موزه افتتاح شود. 
 
صنعتی آثار ماندگار فراوانی را از خود بر جای گذاشته که از آن جمله می توان به تابلو شوق پرواز، یک هیجان، رنگ و نقش، زندگی با آبرنگ و... اشاره کرد. 
 
علی اکبر صنعتی 22 فروردین 1385 در تهران درگذشت. 
 

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار