نخستین روز رقابت های بین المللی تکواندو شنبه 23 اسفندماه آیندهوون هلند با کسب چهار مدال طلا و نقره برای نمایندگان ایران همراه شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تورنمنت بين المللی تكواندو هلند در کلاس G2 از امروز با حضور 999 تكواندوكار در آيندهون آغاز شد.

تیم های ملی مردان و زنان ایران نیز با 23 ورزشکار در این پیکارها حضور دارند.

در نخستين روز اين مسابقات؛ مهدی خدابخشی و فرزان عاشورزاده 2 مدال طلا، کیمیا علیزاده و امید عمیدی نیز دو نشان نقره بدست آوردند.

در وزن 87- کیلوگرم، مهدی خدابخشی با پیروزی برابر نمایندگان فرانسه (11-2)، ترکیه (4-1)، هلند (8-2)، ترکیه (15-12) راهی مرحله فینال شد و در فینال امید عمیدی دیگر نماینده ایران در این وزن به دلیل آسیب دیدگی در شیاپ چانگ حاضر نشد تا خدابخشی مدال طلای وزن هفتم را بدست آورد.

عمیدی با شکست حریفانی از فرانسه (13-1)، آذربایجان (9-5)، هلند (7-4) و کانادا (8-5) راهی دیدار فینال شده بود.

در وزن 58- کیلوگرم، نیز فرزان عاشورزاده با شکست تکواندوکارانی از آلمان (16-صفر)، انگلیس (14-صفر)، صربستان (11-7)، انگلیس (13-2) و تایلند (2-صفر) نشان زرین طلا را بر گردن آویخت.

در وزن 57- کیلوگرم، کیمیا علیزاده با برتری برابر نمایندگان ایتالیا (10-3)، پرتغال (11-4)، صربستان (19-صفر)، اسپانیا (16-15) و روسیه (2-یک) راهی فینال شد اما در دیدار پایانی و در راند طلایی نتیجه را به تکواندوکاری از انگلیس واگذار کرد و به مدال نقره رسید.

همچنین در وزن 68- کیلوگرم محمد باقری معتمد، پس از یک دور استراحت برابر نمایندگان اسلونی، ترکیه و بلژیک برنده شد اما برابر نماینده کانادا شکست خورد و از راهیابی به مرحله نیمه نهایی بازماند.

علیرضا نصرآزادانی دیگر نماینده ایران هم در این وزن پس از یک دور استراحت و پیروزی برابر نماینده مغولستان، نتیجه را 8 بر 7 به تکواندوکار آلمان واگذار کرد تا از دور رقابت ها کنار رود.

مهرداد نورمحمدی نیز که در وزن چهارم با کسب یک پیروزی (لیتوانی) و یک شکست (بلغارستان) حذف شد.

اما در سایر اوزان و در بخش بانوان در وزن 67- کیلوگرم، فاطمه روحانی ابتدا "جاگودا اولفیک" از لهستان را 4 بر صفر برد، سپس "ونسا کوئرنول" از آلمان را 8 بر 5 برد اما برابر "الین جانسون" از سوئد با نتیجه 4 بر 3 شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.

همچنین، در وزن 73- کیلوگرم ، هانیه اخلاقی در نخستین گام با نتیجه 27 بر 23 به "تینا اسکار" از نروژ باخت و از گردونه مسابقات حذف شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: تکواندو ، ایران ، هلند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار