سردار حسینی خبر داد:

591 کشته در تصادفات شهر تهران/ فعالیت دوربین‌های ثبت تخلف حرکت با دنده عقب و تغییر مسیر در سال‌ آینده

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در سال‌ آینده دوربین‌هایی فعال خواهد شد که تخلفات حرکت با دنده عقب و تغییر مسیر در بین خطوط را ثبت و اعمال قانون می‌کنند.

به گزارش  خبرنگار حوزه شهری باشگاه خبرنگاران، سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در نشست خبری تمهیدات ویژه نوروز 94  با اشاره به کاهش تلفات جاده ای، اظهار کرد: پلیس راهور تهران بزرگ با حمایت‌های خوب بین بخشی تمام دستگاه‌ها، توانست با کاهش 13 درصدی تلفات، مقام نخست در کاهش تلفات را در بین سایر استان‌ها و شهرها کسب کند.

وی در ادامه گفت: در 11 ماهه امسال 591 تن کشته شدند که نسبت به سال گذشته 87 تن کمتر کشته شدند و این نشان از رشد 13 درصدی کاهش تلفات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است.

این مقام مسئول پلیس افزود: از 591 تن تلفات ناشی از تصادفات، 167 تن موتور سوار، 56 تن راننده، 294 تن عابر پیاده و 74 سرنشین خودرو جان خود را از دست دادند که سهم عابران و موتور سواران در این تلفات 70 درصد اعلام شده است.

سردار حسینی با اشاره به سهم بیشتر مردان در تلفات اظهار داشت: 504 تن مرد و 87 تن زن در تصادفات جان خود را از دست داده‌اند که در مجموع 166 تن در صحنه، 87 تن در حین انتقال به بیمارستان و 337 تن در بیمارستان جان خود را از دست دادند.

وی بیان کرد: با توجه به آنچه 5 شنبه‌ آخر سال مصادف شده است با آغاز تعطیلات نوروزی، خیلی از مراجعه کنندگان طی امروز و فردا جهت زیارت اهل قبور به بهشت زهرا مراجعه می‌کنند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: طبق یک سنت و اعتقاد مذهبی همه ساله ملت شریف ایران در روزهای پنجشنبه و جمعه آخر سال به دیدار شهدای انقلاب اسلامی و زیارت اهل قبور در بهشت زهرا حاضر شده و با قرائت قاتحه یاد و خاطره آنان را زنده نگه می‌دارند که بر همین اساس در سال جاری نیز مراسم نامبرده در تاریخ‌های 21، 22 و 28 اسفند ماه در بهشت زهرا، حرم مطهر امام خمینی (ره) حرم عبدالعظیم حسنی(ع)، امامزاده صالح(ع)، امامزاده اسماعیل(ع) و امامزاده علی اکبر(ع) چیذر برگزار می‌شود. با توجه به تقارن این ایام با روزهای پایانی سال، ازدحام وسایل نقلیه و شهروندان عزیز در مبادی خروجی شهر دور از ذهن نبوده و این امر مسلما ترافیک سنگین، بی نظمی، راهبندان و حوادث رانندگی را زمینه ساز می‌گرداند. لذا در حوزه مناطق جنوبی و به ویژه معابر اصلی خروجی شهر از حساسیت فوق العاده‌ای برخوردار شده و در نظر گرفتن تمامی پیش بینی‌ها و امکانات موجود کاملا الزامی خواهد بود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در سال‌ آینده دروبین‌هایی فعال خواهد شد که تخلفات حرکت با دنده عقب و تغییر مسیر در بین خطوط را ثبت و اعمال قانون می‌کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در نشست خبری تمهیدات ویژه نوروز 94 اظهار کرد: پلیس راهور تهران بزرگ با حمایت‌های خوب بین بخشی تمام دستگاه‌ها، توانست با کاهش 13 درصدی تلفات، مقام نخست در کاهش تلفات را در بین سایر استان‌ها و شهرها کسب کند.

وی در ادامه گفت: در یازده ماهه امسال 591 تن کشته شدند که به نسبت سال گذشته 87 تن کمتر کشته شده که این نشان از رشد 13 درصدی کاهش تلفات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است.

این مقام مسئول پلیس افزود: از 591 تن کشته تصادفات، 167 تن موتور سوار، 56 تن راننده، 294 عابر پیاده و 74 سرنشین خودرو جان خود را از دست دادند که سهم عابران و موتور سواران در این تلفات 70 درصد اعلام شده است.

سردار حسینی با اشاره به سهم بیشتر مردان در تلفات اظهار داشت: 504 تن مرد و 87 تن زن در تصادفات جان خود را از دست داده‌اند که در مجموع 166 تن در صحنه، 87 تن در حین انتقال به بیمارستان و 337 تن در بیمارستان جان خود را از دست دادند.

وی بیان کرد: با توجه به آنچه 5 شنبه‌ آخر سال مصادف شده است با آغاز تعطیلات نوروزی، خیلی از مراجعه کنندگان طی امروز و فردا جهت زیارت اهل قبور به بهشت زهرا مراجعه می‌کنند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: طبق یک سنت و اعتقاد مذهبی همه ساله ملت شریف ایران در روزهای پنجشنبه و جمعه آخر سال به دیدار شهدای انقلاب اسلامی و زیارت اهل قبور در بهشت زهرا حاضر شده و با قرائت قاتحه یاد و خاطره آنان را زنده نگه می‌دارند که بر همین اساس در سال جاری نیز مراسم نامبرده در تاریخ‌های 21، 22 و 28 اسفند ماه در بهشت زهرا، حرم مطحر امام خمینی (ره) حرم عبدالعظیم حسنی، امامزاده صالح، امامزاده اسماعیل و امامزاده علی اکبر چیزر برگزار می‌شود. با توجه به تقارن این ایام با روزهای پایانی سال، ازدحام وسایل نقلیه و شهروندان عزیز در مبادی خروجی شهر دور از ذهن نبوده و این امر مسلما ترافیک سنگین، بی نظمی، راهبندان و حوادث رانندگی را زمینه ساز می‌گرداند. لذا در حوزه مناطق جنوبی و به ویژه معابر اصلی خروجی شهر از حساسیت فوق العاده‌ای برخوردار شده و در نظر گرفتن کلیه پیش بینی‌ها و امکانات موجود کاملا الزامی خواهد بود.

وی در ادامه بیان کرد: زمان اجرا از ساعت 4:30 دقیقه صبح امروز بوده و تا خاتمه حضور شهروندان و عادی شدن وضعیت ترافیکی در روز جمعه، ادامه خواهد داشت، به همین منظور تدابیری در نظر گرفته شده که این تدابیر عبارت است از برقراری نظم ترافیکی و سهولت حرکت در معابر منتهی به مرقد مطحر امام خمینی (ره) و بهشت زهرا (س) و جلوگیری از تراکم و انسداد مسیر در معابر منتهی به مرقد مطرح امام خمینی (ره) و بهشت زهرا (س) و رسیدگی فوری به حوادث رانندگی در معابر منتهی به مرقد مطحر امام خمینی‌ (ره) و بهشت زهرا (س) و تدابیر عملیاتی‌ آن نیز بدین شرح است؛ از سه راهی باقر شهر مسیر شرق به غرب بلوار امام خمینی (ره) مسدود می‌باشد و زمان اعمال محدودیت از ساعت یک بامداد امروز تا خاتمه طرح می‌باشد و کنار گذر پل مسدود می‌گردد و بار ترافیکی این محدوده از درب باب الاسلام وارد بهشت زهرا می‌گردد و توقف و تردد تمامی وسایل نقلیه در محور‌های شهید رجایی، بعثت، امام علی (ع)، صالح‌ آباد، از ساعت 5 تا 10 صبح امروز و فردا ممنوع و قبل از رسیدن به مبادی فوق در نقطه مناسب از حوزه استحفاظی برگشت داده شده یا در مسیر مجاز هدایت خواهند شد.

سردار حسینی با بیان اینکه 60 تیم کنترل سرعت در ایام هفته تخلفات را ثبت می‌کند، گفت: علاوه بر دوربین‌های ثبت تخلف در بزرگراه‌ها که تعدادشان 199 دوربین است، پوشش ترافیکی در محل‌های پر مراجعه همانند بوستان‌ها، موزه‌ها، زیارت‌گاه‌ها، تفرجگاه‌ها داده شده و در صورتی که خودرو‌ها تخلف کنند، با رانندگان‌ برخورد می‌شود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: توسعه ITS می‌تواند ما را به جایی برساند که با افزایش دوربین‌های نظارتی هر روز از تعداد حضور پلیس در شهر بکاهیم و در حال حاضر 40 درصد از اعمال قانون‌ها در شهر تهران توسط دوربین انجام می‌شود.

*فعالیت 130 دوربین ثبت تخلف در محدوده طرح زوج و فرد

سردار حسینی با اشاره به مکانیزه شده تردد‌های غیر مجاز در محدوده طرح زوج و فرد اظهار داشت: از 22 فروردین سال 94، تعداد 130 دوربین در محدوده طرح زوج و فرد، نصب و فعال خواهد شد و از این پس تردد‌های غیر مجاز در محدوده زوج و فرد توسط دوربین‌ها ثبت و برای رانندگان جریمه صادر خواهد شد.

وی بیان کرد: روزانه 300 هزار ورود غیر مجاز به طرح زود و فرد داریم که با فعال شدن دوربین‌ها و مکانیزه شدن ثبت تخلفات در محدوده زوج و فرد شاهد کاهش چشمگیر تخلفات هستیم و امیدواریم به زودی به نقطه‌ای برسیم که 80 درصد اعمال قانون‌ها توسط دوربین صورت گیرد.

*ثبت تخلفات حرکت با دنده عقب و تغییر خط توسط دوربین

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در سال آینده دوربین‌هایی در سطح بزرگراه‌ها و معابر نصب و فعال خواهد شد که طی آن رانندگی که دنده عقب حرکت نموده و یا تغییر خط در مسیر‌هایی که خط ممتد وجود دارد، از جمله روی پل‌ها و حرکت کامیون‌ها و اتوبوس‌ها در لاین سوم بزرگراه‌ها توسط دوربین‌ها ثبت و اعمال خواهند شد.

سردار حسینی افزود: در سال جاری 6 هزار تابلوی راهنمایی و رانندگی از جمله حمل با جرثقیل، حذف یا زمان دار شده است.

وی گفت: در یازده ماهه برابر آمار سامانه 197 ، شکایت مردم از ماموران پلیس به راهنمایی و رانندگی 311 درصد کاهش داشته و تقدیر از مامورانمان 112 درصد رشد داشته است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ عنوان کرد: در ایام باقی مانده سال جهت رفاه حال بیشتر شهروندان،‌فعالیت ستاد ترخیص تا ساعت 20 افزایش یافته و آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند.

*اعمال قانون 290 هزار وسیله نقلیه دودزا

سردار حسینی گفت: در یازده ماهه اول سال جاری با 90 هزار وسیله نقلیه دودزا برخورد قانونی شد و برای 69 هزار رانندگانی که به خطوط ویژه بی آر تی تجاوز نموده، جریمه در نظر گرفته شد و در این راستا 17 هزار و 600 خودرو توقیف شدند.

وی گفت: تخلفات حادثه ساز سهم بسزایی در تصادفات دارند و به خصوص این اتفاق در ساعات خلوت شهر رخ می‌دهد که به همین منظور تخلف سرعت غیر مجاز در ساعت 1 تا 2 بامداد بیشتر از ساعات دیگر است که به همین منظور طرح ضربتی شبانه توسط مامورانمان به اجرا درآمد و معمولا دو شب در هفته این طرح به صورت ویژه اجرا می‌شود و با تخلفات حادثه ساز شبانه برخورد قانونی می‌شود که برابر آمار، بیش از یک میلیون و 260 هزار اعمال قانون در طرح شبانه پلیس داشته‌ایم که در همین خصوص بیش از 98 هزار خودرو به دلیل دو تخلف همزمان توقیف و جهت سیر مراحل قانونی به پارکنیگ منتقل شدند.

این مقام مسئول پلیس در ادامه بیان کرد: در یازده ماهه سال جاری تعداد 818 گواهینامه رانندگانی که بیش از نمره منفی 30 را کسب نموده‌اند، اخذ و 6 ماه از رانندگی محروم شدند. در ضمن در طول این یازده ماه، 445 دستگاه وسیله نقلیه سرقتی کشف و ضبط شد.

سردار حسینی با اشاره به اینکه موضوع چهارشنبه آخر سال یک طرح انتظامی بوده، افزود: ماموران راهنمایی و رانندگی در چهارشنبه سوری صرفا پوشش ترافیکی را خواهند داد و با رانندگانی که امنیت و آرامش مردم را به خطر می‌اندازند، برخورد قانونی خواهد شد.

*طرح ترافیک و زوج و فرد در ایام نوروز اجرا نمی‌شود

وی بیان کرد: طرح ترافیک و زوج و فرد از 29 اسفند تا 15 فروردین سال 94 اجرا نمی‌شود و ساعت طرح ترافیک و زوج و فرد تعطیلات نوروز تغییر می‌کند که در برنامه‌های خبری دیگر ساعت جدید اطلاع رسانی خواهد شد.

سردار حسینی در پایان افزود: صحبت‌هایی مبنی بر آن شده که طرح زوج و فرد دیگر اجرا نشود و به جای آن خودرو‌ها بر اساس میزان آلایندگی‌شان تقسیم بندی شوند و طبق این تقسیم بندی بتوانند به محدوده زوج و فرد ورود پیدا کنند اما تا زمانی که ساز و کار این اقدام وجود ندارد، فعلا طرح زوج و فرد کماکان ادامه دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار