یک نماینده مجلس عنوان کرد:

افزایش مالیات باعث جلوگیری از ورود محصولات قاچاق

موسوی لارگانی گفت:با افزایش مالیات میتوان کمک بزرگی به صنعت دخانیات داخلی کرد زیرا از ورود قاچاق دخانیات به کشور جلوگیری می شود.

افزایش مالیات باعث جلوگیری از ورود محصولات قاچاقسید ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: افزایش مالیات بر سیگار امری مطلوب است که می تواند در گام نخست از ورود سیگارهای خارجی جلوگیری کند.در مرحله ی بعد درآمد حاصل از مالیات بر سیگار میتواند صرف آموزش و مسائل بهداشتی،درمانی شود.

وی در ادامه افزود:با افزایش مالیات می توان کمک بزرگی به صنعت دخانیات داخلی کرد زیرا از ورود قاچاق دخانیات به کشور جلوگیری میشود.

موسوی لارگانی اظهار داشت:متاسفانه سالیانه مبلغی حدود ده هزار میلیار تومان صرف خرید سیگار در کشور می شود که مبلغی معادل 7 میلیارد آن داخلی و 9 میلیارد و 300 میلیون تومان محصولات خارجی می باشد.این مبالغ سنگین فقط در جیب عده ای از دلالان سیگار میرود.

وی بیان کرد: مطالعات و آزمایشات نشان داده است سیگارهایی که به کشور وارد می شود شامل سموم بسیار خطرناکی است .باید توجه کرد در سیگار تولید داخلی ماده ی خطرناکی به توتون ها اضافه نمی شود و باعث بروز بیماری های صعب العلاج نمی شود.در ضمن تولیدات داخلی اشتغال را نیز به همراه دارد.

موسوی لارگانی خاطرنشان کرد:در حال حاضر ارز قابل توجهی از کشور برای خرید سیگارهای خارجی میشود.افزایش مالیات به تنهایی نمی تواند کارساز باشد،باید علاوه بر اتخاذ این سیاست نظارت بر گمرکات،مرزها و اصناف هم گسترده تر شود.اگر اراده باشد و با قاچاق نیز مبارزه شود می تواند افزایش مالیات موثر واقع شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار