سردار شکارچی در مراسم یادواره شهدای گمنام مطرح کرد؛

بالاترین نقطه اشتراک شهدای دفاع مقدس و حضرت زهرا(س) شهادت در راه ولایت است

معاون سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) شهید راه ولایت شدند و همه شهدای انقلاب اسلامی هم شهید راه ولایت بوده و این بالاترین نقطه اشتراک ممتاز بین شهدای عزیز و حضرت زهرا(س) است.

بالاترین نقطه اشتراک شهدای دفاع مقدس و حضرت زهرا(س) شهادت در راه ولایت است
به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران،‌ به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، سردار "ابوالفضل شکارچی" در این مراسم با اشاره به اینکه خط سیر انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا است که هنوز ادامه دارد و هر روز مقتدرتر می­ درخشد، گفت: یکی از کارهایی که موجب استمرار مسیر شهدا در میان نسل جوان بعد از انقلاب می‌شود، در دسترس قرار دادن فرهنگ شهادت برای نسل جوان است.

وی با بیان اینکه احیای این فرهنگ با استفاده از نمادها و یادمان­‌های شهدا می‌­تواند یکی از روش­‌های نشر آن باشد، افزود: این امر می‌­تواند بالاترین برکت حاصله از یادمان شهدا در سطح جامعه باشد.

معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع همچنین با اشاره به ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا(س) در بیان اشتراک مسیر شهیدان با آن حضرت اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) شهید راه ولایت شدند و همه شهدای انقلاب اسلامی هم شهید راه ولایت بوده و این بالاترین نقطه اشتراک ممتاز بین شهدای عزیز و حضرت زهرا(س) است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شهدا مسیری را پیمودند که حضرت فاطمه(س) با شهادتشان به نسل‌های بعد از خود تا آخرالزمان نشان داده و این مسیر ادامه خواهد داشت تا پرچم آن به دست فرزند گرامی حضرت زهرا(س) امام زمان(عج) برسد.

همچنین مدیرعامل بنیاد تعاون وزارت دفاع نیز در آیین رونمایی بنای یادمان مزار شهدای شهرک شهید فکوری وزارت دفاع  ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) در خصوص ساخت بنای یادمان مزار شهدای گمنام گفت: هدف این است که بتوانیم فرهنگ ایثار، تلاش، فداکاری، شجاعت، شهامت و از خود گذشتگی کسانی را که برای ما امنیت و سرافرازی به ارمغان آوردند را به نسل بعدی منتقل کنیم تا نسل­های جدید که شاید حتی پدران آنان نیز دفاع مقدس را ندیده ­­اند، بدانند مردانی بودند که جانشان را در راه اسلام و قرآن و ایران اسلامی نثار کردند تا امروز امنیت و اقتدار در سراسر ایران اسلامی برقرار باشد.

امیر سرتیپ دوم ستاد سعید رفیعی همچنین با تأکید بر اینکه مزار شهدای گرانقدر و یادمان آنان باید در تمام شهرک­ های مسکونی وزارت دفاع پیش ­بینی شود، اظهار داشت: در این راستا نیز از سردار شکارچی خواسته­ ایم تا با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح، شهدای گمنام در همه شهرک­ های وزارت دفاع خاکسپاری شوند و در تمامی شهرک ­ها، این یادمان های متبرک را داشته باشیم.

وی با یاد کردن از همرزمان شهید دوره دفاع مقدس خود، بوی جبهه را با بوی مصائب حضرت زهرا(س) عجین دانست و تحمل مصائب و ریخته شدن خون در راه برقراری امنیت و حفظ ولایت را مهمترین پیام مشترک مسیر فاطمی و شهدا عنوان کرد.

گفتنی است، یادمان شهدای گمنام شهرک شهید فکوری وزارت دفاع میزبان دو لاله گلگون­ کفن 20 ساله و 35 ساله از معراج عملیات­ های ابوغریب و ثارالله به سال­های 67 و 61 است که در 29 آذر ماه سال 1391 در ایام شهادت حضرت رقیه(س) بر روی دستان مردم قدردان و کارکنان وزارت دفاع در شهرک شهید فکوری تشییع و در صحن مسجد امیرالمومنین(ع) این شهرک به خاک سپرده شده ­اند.

شایان ذکر است، همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، یادواره شهدای گمنام شهرک شهید فکوری وزارت دفاع، با حضور سردار شکارچی معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، امیرسرتیپ دوم ستاد سعید رفیعی مدیرعامل بنیاد تعاون وزارت دفاع، حجت الاسلام بهرامی رئیس اداره عقیدتی سیاسی مراکز اقتصادی وزارت دفاع و همچنین ساکنان شهرک شهید فکوری برگزار و در انتهای این مراسم از بنای یادمان مزار شهدای گمنام رونمایی شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار