سخنگوی ائتلاف ایرانی آباد عنوان کرد

تقویت بخش خصوصی در سایه برنامه‌ای مدون

زرگر گفت: در شرایط کنونی بخش خصوصی نیز به جایگاه مناسبی رسیده است و می‌تواند موفق‌تر از گذشته عمل کند که این امر تنها در سایه داشتن برنامه میسر می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه  خبرنگاران حمید حاجی ابراهیم زرگر در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به انتخابات اتاق بازرگانی گفت: یکی از مشکلات امروز جامعه ما توقع بیجا از یک نهاد است ونباید از اتاق بازرگانی به عنوان حلال همه مشکلات اقتصادی  یاد کرد در حالیکه اتاق بازرگانی یک ظرفیت و قانون مشخصی دارد که بر اساس آن میتواند عمل نماید.

وی افزود: برای رسیدن به نتیجه خوب باید بر اساس واقعیت ها عمل کنیم و در قانون اساسی ما هم اقتصاد دولتی و هم تعاونی و بخش خصوصی هر کدام جایگاه خود را دارد و اقتصاد ما به این صورت طراحی شده است .

وی ادامه داد: البته در شرایط کنونی بخش خصوصی نیز به جایگاه مناسبی رسیده است و می تواند موفق تر از گذشته عمل کند که این امر تنها در سایه داشتن برنامه میسر می شود.

وی با اشاره به واگذاری امور دولتی به بخش خصوصی گفت: در این مورد باید با برنامه پیش رفت چرا که عدم وجود برنامه ای مناسب در این بخش موجب آسیب به منافع ملی و کشور میشود.

زرگر در پاسخ به این که فکر می‌کنید حتی اگر تحریم‌ها برداشته شود بخش خصوصی  کشور چقدر آمادگی برداشته شدن محدودیت‌ها را دارد گفت: سیتم دیپلماسی کشور تمام تلاش خود را میکند که تحریم ها برداشته شود و در این راستا دولت به همراه اتاق های بازرگانی و مجلس و تمام نهاد ها باید یک برنامه برای شرایط بعد از برداشته شدن تحریم ها تدوین کند و اماده داشته باشد چرا که اگر تحریم ها برداشته شود بدون برنامه ریزی مناسب ممکن است در بخش صنعت و معدن و کشاورزی شاهد آسیب هایی باشیم.

سخنگوی ائتلاف ایرانی آباد با انتقاد از این که این روزها برخی هزینه‌های زیادی برای ورود به اتاق بازرگانی می‌کنند ،گفت:با توجه به اینکه  اتاق بازرگانی یک بخش صنفی است و باید در حد مخاطبان تجاری و بازرگانان عمل کند ،امیدواریم انتخابات این دوره از اتاق بازرگانی با دوره های دیگر متفاوت باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد ساختار اتاق بازرگانی گفت:‌ توصیه می‌کنیم تا 20 عضو دولتی اتاق بازرگانی تهران برداشته شوند و در اتاق ایران حضور یابند تا اتاق بازرگانی تهران آزادی عملکرد بیشتری داشته و کمتر رنگ و بوی دولتی بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار