اعزام 300 نیروی استرالیایی دیگر به عراق

نخست وزیر استرالیا از اعزام 300 نیروی دیگر این کشور به عراق برای حضور در ماموریت آموزش در این کشور خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، "تونی ابوت" در کانبرا گفت: دولت تصمیم گرفته است در ماموریت آموزش و ظرفیت سازی در عراق مشارکت کند. این اقدام به دنبال درخواست دولت های آمریکا و عراق صورت گرفته است.این تصمیم دومین مرحله از مشارکت در ائتلاف بین المللی برای تضعیف و نابودی هرچه سریعتر گروه داعش است.

وی افزود: ما پیشرفت های داعش را کندکرده ایم اما نیروهای عراق هم اکنون به حمایت نیاز دارند تا ظرفیت های لازم را برای حفاظت از همه قلمرو خود ایجاد کنند.شمار نیروهایی که استرالیا در این ماموریت مشارکت خواهد داد لازم است نهایی شود اما پیش بینی می شود شمار نیروهایی که در این ماموریت مشارکت داده شوند در حدود سیصد نفر باشد. نیروهای دفاعی استرالیا در تیم آموزشی خواهند بود. این نیروها همراه با نیروهای دفاعی نیوزیلند همکاری خواهند کرد که در این میان سیصد نیروی استرالیایی همراه با صد نیرو از نیوزیلند همکاری خواهند کرد.

نخست وزیر استرالیا در ادامه افزود: ما در این ماموریت به نیروهای آمریکا، اسپانیا، ایتالیا، آلمان و هلند ملحق می‌شویم. ما همچنین به آمریکا، عراق و دیگر کشورهای عضو ائتلاف برای نهایی کردن جزئیات این عملیات آموزشی ملحق می‌شویم.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار