دیلی تلگراف نوشت؛

ارائه مدارکی از محل زندگی بن‌لادن در دادگاهی در نیویورک

روزنامه دیلی تلگراف نوشت؛ مدارکی که از محل زندگی بن‌لادن به دست آمده است برای اولین مرتبه به عنوان مدرک در دادگاهی در نیویورک ارائه شد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف؛ امروز در پایگاه اینترنتی خود در مقاله ای به قلم فیلیپ شرول نوشت سوگند وفاداری تروریست‌ها که از محل زندگی اسامه بن لادن در ابوت آباد پاکستان به دست آمده بود برای اولین مرتبه در جلسه محاکمه یک عضو القاعده متهم به توطئه برای بمبگذاری در یک مرکز خرید در منچستر ارائه شده است.

تعهدنامه وفاداری نیروهای القاعده یکی از اسنادی است که نیروهای ویژه آمریکا در حمله ای که به کشته شدن مغز متفکر القاعده منجر شد، به دست آوردند. این اولین مرتبه ای است که از اسنادی که از خانه بن لادن کشف شد به عنوان مدرک بر ضد مظنونین القاعده استفاده می‌شود.

دادستان از قاضی تقاضا کرده بود اجازه دهد این مدارک در دادگاه عبید ناصر، سرکرده یک شبکه پاکستانی که چند روز پیش از حمله برنامه ریزی شده به این مرکز خرید دستگیر شد، ارائه شود.


ناصر، 28 ساله اتهامات خود را در ایفای نقش کلیدی در توطئه جهانی القاعده برای حملات سال 2009 در نیویورک، منچستر و کپنهاگ رد کرده است. 

سلیا کوهن، معاون دادستان آمریکا گفت ناصر در اردوگاه‌های القاعده برای ساخت بمب و عملیات مخفی آموزش دیده بود و سپس به عنوان دانشجو به انگلیس فرستاده شده بود.

ناصر که با ویزای دانشجویی در منچستر به سر می برد برای ارسال پیام های خود در رابطه با این توطئه تروریستی نامه های الکترونیکی به نام زنان ساخته و از کافی نت ها ارسال می کرد. 

وی معتقد بود نام زنان کمتر کنترل می شود. در این پیام ها از نام زنان به جای کلمه بمب استفاده شده بود.  اعضای القاعده همچنین از کلماتی مربوط به مراسم عروسی برای حملات پیشین خود استفاده کرده بودند.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار