چند خبر از عراق/

آزادسازی دو منطقه در اطراف تکریت/ العامری: عناصر بعثی به داعش کمک کردند

نیروهای عراقی توانستند که مناطق «الطین» و «بوعبید» را در شمال و غرب تکریت را تحت کنترل درآوردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، نیروهای عراقی دو منطقه را در شمال و غرب تکریت تحت کنترل درآوردند. 

 منبعی در فرماندهی عملیات صلاح الدین گفت، نیروهای مستقر در اطراف تکریت موفق شدند کنترل شهرک «الطین» نزدیک دانشگاه تکریت در شمال این شهر را در اختیار بگیرند. 

این منبع که خواست نامش فاش نشود، به سومریه نیوز تأکید کرد، نیروهای عراقی همچنین موفق شدند کنترل منطقه «بوعبید» در غرب تکریت را به دست بگیرند. 

نیروهای عراقی همچنین با حملات توپخانه‌ای و موشکی گسترده، مواضع داعش را در داخل تکریت و اطراف آن هدف قرار دادند. 

 «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق دیروز (یکشنبه) از آغاز عملیات برای آزادسازی سایر مناطق استان صلاح الدین از داعش خبر داده بود. 

 «شاکر جودت» فرمانده نیروهای پلیس فدرال عراق نیز اعلام کرد مرحله دوم عملیات پاکسازی مناطق تحت کنترل داعش در این کشور آغاز شده است. 

 العامری: عناصر بعثی به داعش کمک کردند
دبیرکل سازمان بدر و مسؤول ارشد نیروهای داوطلب مردمی تأکید کرد، عناصر حزب منحل بعث به داعش در سقوط استانهای نینوا و صلاح الدین کمک کردند. 

«هادی العامری» اظهار داشت: در عملیات آزادسازی صلاح الدین، عشایر اصیل عربی شرکت خواهند داشت و شمار زیادی از این عشایر به نیروهای داوطلب مردمی، ارتش و پلیس پیوستند. نیروهای داوطلب مردمی، ارتش و پلیس با تشکیل مثلثی امنیتی، اراضی اشغالی عراق را از داعشی‌ها پاکسازی خواهند کرد. 

وی افزود: نیروهای ارتش و پلیس عراق در دیالی نیز در آزادسازی صلاح الدین شرکت دارند. پایگاه‌هایی نیز برای آموزش نیروهای داوطلب عشایر عربی در دیالی ایجاد شده است تا پس از آزادی مناطق از چنگ داعشی‌ها، در حفظ این اماکن سهیم باشند. 

العامری تاکید کرد که شماری از افسران و نیروهای وابسته به پلیس، پیش از تشکیل دولت جدید، در راستای ریشه کنی حزب بعث اخراج شدند. در خصوص این افراد، با حیدر العبادی نخست وزیر عراق صحبت شده است تا این افراد به کار خود برگردند. 

وی تصریح کرد: هر یک از این افسران که دوشادوش ارتش و پلیس ضد عناصر داعش بجنگند، فرزندِ عراق هستند و ما از آن‌ها دفاع و حمایت می‌کنیم. 

مسئول ارشد نیروهای داوطلب مردمی همچنین با تاکید بر ضدیت با حزب منحل بعث خاطر نشان کرد: آن‌ها در استان‌های نینوا و صلاح الدین توطئه کردند و در سقوط این استان‌ها به دست داعش سهیم بودند. بنابراین نمی‌توان با چنین افرادی گفت‌و‌گو کرد یا از جنایتکاران جنگی حزب بعث که با داعش همکاری کردند، دفاع کرد.

 هلاکت ده ها عضو داعش در الانبار
وزارت دفاع عراق از هلاکت ده ها عضو داعش در مناطق مختلف استان الانبار خبر داد.

 وزارت دفاع عراق در بیانیه ای تأکید کرد: نیروهای واحد توپخانه لشکر 8 پیاده نظام با حمایت نیروی هوایی در منطقه البوجویری نقطه مقابل مواضع "الحبانیه" توانستند 27 تروریست را به هلاکت رسانده و 20 تن دیگر را زخمی کنند.

در این بیانیه آمده است: نیروهای واحد توپخانه ستاد فرماندهی عملیات الانبار نیز موفق شد 3 تروریست را به هلاکت برسانند و 9 تن دیگر از آنان را زخمی کنند و تعدادی از مواضع شان را در هم کوبیده و خودروهای متعلق به گروهک تروریستی داعش در منطقه البوبالی را منهدم کنند.

استان الانبار از دهم ژوئن 2014 به این سو پس از مسلط شدن گروهک تروریستی داعش بطور کامل بر استان نینوا و پیشروی آنان به سمت صلاح الدین و دیالی و کنترل آنان بر برخی از مناطق این دو استان با وضعیت امنیتی فوق العاده ای روبرو است.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار