به مناسبت روز پرستار؛

پیام های تبریک روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی به پرستاران

همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور، طی پیام های جداگانه ای این روز را به جامعه پرستاری تبریک گفتند.

به گزارش گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا،دکتر ایرانی خواه رییس دانشگاه علوم پزشکی قم، طی پیامی به مناسبت بزرگداشت ولادت حضرت زینب و روز پرستار، خاطرنشان کرده است: توانمندي جامعه پرستاري ضمن شناخت بيشتر رسالت خويش به عنوان عضو موثر تيم حافظان سلامت جامعه، يكي از ضروريات كسب اين جايگاه خواهد بود. نام گذاري ولادت حضرت زينب كبري سلام الله علیها بانوي بزرگوار عرصه كربلا به عنوان روز پرستار نماد و ارزش والاي اين شغل شريف و نشانه احترام جامعه، به پرستاران است.

وی در ادامه این پیام یادآور شده است: پرستاری هنری است بی نظیر و تخصصی است بی همتا. پرستاری تنها مراقبت از علایم حیاتی بیمار نیست؛ فقط نگاهبانی از مرز حیات بیمار نیست؛ بلکه دمیدن روح زندگی است در تن رنجور بیمار؛ وزش نسیم محبت است و جاری کردن زلال امیدواری در بدن خسته بیمار؛ پرستاری حفظ جان بیمار است و تقویت روح او؛ درمان زخم های بیمار است و مرهم نهادن بر زخم های درون او. پرستاری آمیختن طبابت جسم است با طبابت روح؛ روشن نگه داشتن چراغ حیات بیمار است و درخشان کردن خورشید ایمان و اعتمادش به زندگی. برای همین است که پرستاری هنر است و تخصص. تحقق چشم انداز نظام سلامت با هدف دستيابي به جايگاه اول سلامت در منطقه تا سال 1404 بدون ارتقاء علمي  و همت بلند پرستاران ميسر نيست.
 
دکتر طیب قدیمی رييس دانشگاه علوم پزشكي كردستان نیز طی پیامی روز پرستار را به همکاران پرستار این دانشگاه تبریک گفته و آورده است: همـکاران محترم و سخت کوش پرسـتار» میلاد باسعادت حضرت زینـب کبری(س) و روز پرسـتار را به شما همکاران گرامی که با تحمل رنج و دغدعه های فراوان و مشکلات و کاستی ها همواره با رویی گشاده در خدمتگزاری بیماران و ارائه خدمات سلامت به آنان گام بر می دارید تبریک و تهنیت عرض می کنم. براستی جز شما همکاران جامعه پرستاری چه کسی سزاوار پیروی از حضرت زینب(سلام ا... علیها) در رفتار و عمل می باشد که در اوج سختی ها و بحرانها ایثار و فداکاری و تیمارداری را عاشقانه و با باور قلبی بجا آورد.
 
دکتر سید مظفر ربیعی رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز این روز و میلاد اسوه صبر و استقامت و پیام آور حماسه حسینی حضرت زینب کبری (س) را به همکاران پرستار و زحمت کشان عرصه سلامت تبریک گفته و اظهار امیدواری کرده است که با همت و تلاش و پایمردی همه عزیزان در راه احیاء سلامت جامعه گام برداریم، و سفیران خوبی برای عافیت مردم عزیز ایران اسلامی باشیم.
دکتر ربیعی خاطرنشان کرده است: روز پرستار روز جلوه فداکاری عزیزانی است، که زندگی و همه عمرشان را مایه می گذارند، تا بتوانند سلامت را برای جامعه و مردم جامعه ما استیفاء کنند.
 
دکتر سید عباس موسوی رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نیز در پیام خود آورده است: درخشش گوهر سلامتي بر بلنداي قامت تن و جان انسان ها تجلي برترين نعمت الهي است و خدمت در راستاي حفظ، بازسازي و ارتقاي سلامت و كاهش آلام بيماران از مصاديق شكرگزاري اين نعمت ارزنده مي باشد.

دکتر موسوی یادآور شده است: سرآغاز سال 1393 با ابلاغ سياست هاي كلي سلامت از سوي مقام معظم رهبري و سپس تدوين اهداف دولت محترم تدبير و اميد بر آن اساس همراه بود و در ادامه با اجراي طرح تحول نظام سلامت جايگاه سلامت به اولويت اول در مقايسه با ساليان قبل ارتقاء يافت و كاهش هزينه‌هاي درمان، رفاه مردم، و توجه به كاركنان نظام سلامت خاصه پرستاران عزيز فرآيندهايي پويا و رو به بهبود در اين حوزه مي باشد.
 
همچنین دکتر محمد حسین اعرابی رئیس علوم پزشکی کاشان در پیامی روز پرستار را به تمام زحمت کشان این عرصه تبریک گفته و خاطرنشان کرده است: همراهی و ایثار جامعه پرستاری در سال های گذشته به خصوص در دوران دفاع مقدس، شاهدی محکم از هدفمندی و تعهد این گروه فرهیخته می باشد، ارزش و اهمیت کار این قشر زحمتکش وقتی آشکار و نمایان می شود که بدانیم توسعه پایدار بر محور انسان سالم استوار است و امروز جامعه پرستاری مبدّل به نیروی عظیمی گشته که مسئولیت پر ارزش خود را با انگیزه های الهی به انجام می رساند.
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز آورده است: در سالروز ولادت با سعادت تجسم ایثار زینب کبری(س) و روز پرستار، تلاشگری و سخت کوشی تمام فعالان عرصه سلامت به ویژه پرستاران بزرگوار را ارج می نهیم.

دکتر محمدهادی ایمانیه در پیام خود افزوده است: این روز را به بزرگوارانی که زینب گونه آسایش از کف می نهند تا آرامش ببخشند، تبریک می گویم و صمیمانه از تلاش مستمر این همکاران در راستای رفع درد و رنج بیماران تشکر و سپاسگزاری می نمایم.
 
دكتر ميرزا خليل بهمني رييس دانشكده علوم پزشكي گراش در پيامي "روز پرستار" را تبريك گفت.
وی در بخشی از پیام خود آورده است: آنگاه كه بامهرباني، گشاده رويي و حسن خلق شما پرستاران، لبخند رضايت بر لبان بيمار مي نشيند و مرهم آلام آنان مي شويد را هيچ قلمي قدرت به تحرير در آوردن و به تصوير كشيدن اين لحظات زيبا را ندارد.

دکتر بهمنی در این پیام با تاکید بر این که نقش موثر و كليدي شما در سلامت جامعه بر هيچ كس پوشيده نيست و اجر شما نزد پروردگار سبحان محفوظ است، تصریح کرده است: طرح تحول نظام سلامت كشور نيز از افتخارات نظام مقدس جمهوري اسلامي و دولت تدبير و اميد است كه با مديريت شجاعانه وزير محترم بهداشت و همكاري و همدلي تمامي كادر درماني كشور امروز رضايت مردم را به دنبال داشته و دارد، مرهون تلاش هاي شبانه روزي و مخلصانه شما پرستاران عزيز است كه جاي تقدير و تشكر فراوان دارد.
 
بنابر این گزارش، همچنین اعضای هیئت رئیسه دانشکده علوم پزشکی ساوه بمناسبت ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار طی پیامی از زحمات و تلاشهای سفید پوشان مهربان، تقدیر کردند.
در پیام اعضای هیئت رئیسه دانشکده علوم پزشکی ساوه آمده است:
پرستار واژه ای است كه ناخودآگاه انسان را به یاد آرامش و سلامتی و به یاد شخصی می اندازد كه در لحظات سختی و ناراحتی، یاری رسان ماست. پرستار یعنی کسی که به فرموده رهبر عزیزمان " فرشتگان رحمت برای افراد بیمار جامعه محسوب می شوند". هرچند زبان قاصر است تا از زحمات و محبتهای بی ادعای شماعزیزان تقدیر نماید، لیکن بدینوسیله بر خود وظیفه می دانیم تا سپاسگذار خدمات ارزشمند چون شمائی باشیم که با تأسی از حضرت زینب (س) به بیماران بذل محبت می نمائید. ما نیز ضمن تبریک ولادت اسوه صبر و استقامت حضرت زینب(س) و روز پرستار به همه شما همکاران، از طبیب عالم، سلامتی و تندرستی شما را در جهت رسیدگی و خدمت به بیماران و همشهریان گرامی را خواستاریم.
 
این گزارش حاکیست: رئیس اداره پرستاری دانشکده علوم پزشکی آبادان با ارسال پیامی، این روز را به فعالان عرصه پرستاری تبریک گفت.

در این پیام آمده است: بی شک تعیین این روز خجسته به عنوان روز پرستار ادای احترام به پرستارانی است که در تمامی سختی ها و مشکلات همچنان با مهربانی و شفقت شان برای بازگشت مجدد نعمت بزرگ سلامتی تلاش می کنند، پرستارانی که روح زندگی در تن رنجور بیمار جاری کردند، پرستارانی که با هنر مهربانی و زنده نگه داشتن امید در بیمار اثری ماندگار در تابش خورشید ایمان به خدا در بیمار به جا گذاشتند.
 
محبوبه ظریفکارفرد مدیر خدمات پرستاری استان فارس نیز طی پیامی از زحمات یکایک کادر پرستاری تشکر و برای همگی آرزوی سلامتی و سرفرازی نمود.

وی در این پیام آورده است: شما هستید که با صبر و دانش، شمیم گل های محبت و نوع دوستی را در جان رنجور دردمندان می پراکنید و نگاه پرمهر و دستان شفابخشتان بالاترین مرهم بر آلام بیماران است.

بدینوسیله ضمن تبریک میلاد پرافتخار بانوی نجابت، شیرزن کربلا، حضرت زینب(س) از زحمات یکایک کادر پرستاری تشکر و از خداوند بزرگ برای همگی آرزوی سلامتی و سرفرازی می نمایم.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار