نشست تخصصی مدیر کل امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان با خسروی وفا

دومین نشست تخصصی تعامل بین فدراسیون‏‌ها و وزارتخانه با رویکرد افزایش ارتباط بین وزارت ورزش و و فدراسیون‏ها برگزار شد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ صادقی، مدیرکل دفتر امور بین‏الملل هدف از برگزاری چنین جلساتی را برنامه ریزی‏ وچارچوب‏های مشخص برای تحقق و توسعه تعاملات بین‏المللی بیان کرد.
 
او افزود: با توجه به پتانسیل‏‌های موجود در فدراسیون‏‌ها  در بخش قهرمانی و پس از حضور در عرصه بین‏الملل، می‏توان از ظرفیت فدراسیون‌‏ها به عنوان ابزاری برای اهداف عالیه وزارت و حفظ حقوق و منافع ملی کشور بهره برد.
 
این مقام مسوول در وزارت ورزش و جوانان  به تشکیل کارگروه بین‏الملل در وزارت ورزش اشاره کرد و در این راستا ضمن تأکید بر استفاده از تجارب افرادی چون خسروی وفا، خاطرنشان کرد: کسب، حفظ و ارتقای کرسی‏ها از اهم موارد مطروحه در این شوراها بوده که در راستای حفظ منافع ملی و توسعه ورزش کشور است.
 
سپس رییس فدراسیون معلولین و جانبازان گفت: بیشترین کرسی‌‏های کسب شده توسط فدراسیون جانبازان بوده و تعداد آن 38 کرسی است که متاسفانه با برخی از بی توجهی ها اخیراً 2 تا 3 کرسی را از دست داده‏ایم.
 
خسروی‏وفا عامل اصلی از دست دادن این جایگاه‌‏ها را عدم توجه و حمایت مسئولان ورزشی کشور بعضاً بی‌‏انضباطی‌‏های صورت گرفته، عدم پیگیری مکاتبات و بی پاسخ گذاشتن آنها و بی توجه به اثبات توانمندی‏های افراد صاحب کرسی عنوان کرد.

او همچنین با تاکید بر جدی گرفتن بحث آموزش  برای  کسب کرسی‏‌ها ،  نحوه اخذ و حفظ کرسی‌‏ها  گفت : باید راهی مشخص و معین  را ترسیم کنیم تا در آنچه که در آینده  روی می دهد منجر به اعمال سلایق شخصی و فردی  نشود.

رییس فدراسین جانبازان و معلولان در ادامه  لزوم وجود چارچوب‏‌های مشخص برای ایجاد وحدت رویه در عرصه عملکردی حوزه بین‌‏الملل فدراسیون‏‌ها را مورد تاکید قرار داد و  پیش‏بینی مکانی با عنوان دفتر کرسی‏‌های بین‏‌المللی ورزش با هدف ایجاد یکپارچگی و وحدت رویه در اخذ، حفظ و ارتقاء جایگاه بین‌‏المللی ا فراد را ضروری دانست.

در پایان صادقی با تاکید  بر ضرورت برگزاری چنین جلساتی با روسای فدراسیون‏‌ها و مسئولان بین‌‏الملل ،  همکاری‌های مشترک حوزه بین‌‏الملل وزارت و فدراسیون‌‏ها  با هدف هم‌‏افزایی در زمینه توسعه ارتباطات بین‌‏الملل از طریق این نشست‏‌ها در قالب یک تفاهم‏نامه و در چارچوب ضوابط مشخص را مورد تاکید قرار داد .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار