نخستین نشست هم‌اندیشی کسب و حفظ کرسی‌های بین‌المللی؛

صادقی: برای افزایش اثرگذاری درعرصه بین‌الملل از همه ظرفیت‌ها بهره می‌گیریم

مدیرکل امور بین‌‏الملل وزارت ورزش و جوانان گفت: از همه ظرفیت‏‌های موجود در کشور برای افزایش اثرگذاری و حضور مقتدرانه کشور در سطح بین الملل استفاده خواهیم کرد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ در این نشست که با حضور افراد صاحب کرسی‏‌های بین‌‏المللی ورزشی برگزار شد.

صادقی  تصریح کرد : از اهم موارد و موضوعات استفاده از ظرفیت ورزش در راستای صیانت از منافع ملی و مصالح کشور و کمک به دیپلماسی عمومی ورسمی کشور است که می‌‏بایست موردتوجه قرار بگیرد که این امر می‏تواند قدرت مانور جمهوری اسلامی ایران را در سطح منطقه و جهان افزایش داده و در راستای دفاع از حقوق حقه ورزشی کشور در سطح جهان تأثیرات به سزایی داشته باشد.

مدیرکل امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان در این نشست با تبیین چالش‌ها  به نقش اثرگذار جایگاه حقیقی  و حقوقی افراد در کسب کرسی‏های بین‌‏المللی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: باید دستورالعمل فرایند و مکانیسم کاندیداتوری، برای به دست آوردن‏ کرسی‏‌ها ، حفظ  و ارتقاء جایگاه‌‏ها، کنار رفتن و نحوه جایگزین کردن افراد تدوین شود .

او افزود : ضمن اینکه چالش‌ها و تبعات مربوط به حضور وعدم حضور در مجامع بین‌المللی باید شناسایی و درصدد رفع آن برآییم .

 مدیرکل بین‏الملل وزارت خاطر نشان ساخت : اثرگذاری حضور در عرصه‌های بین‌‏المللی ورزش به واسطه تدوین مقررات برای تصمیم‏گیری‏‌های کلان بین‏الملل باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

وی همچنین بر ایفای نقش وزارت ورزش و جوانان در فرایند کسب، حفظ و ارتقاء سطح کرسی‌‏ها و تدوین دستورالعملی در این خصوص تأکید نمود.

صادقی در این نشست مشارکت ایران  برای برگزاری رویدادهای بزرگ ورزشی  با هدف معرفی ایران اسلامی و افزایش ارتباط با کشورها را در تحقق اهداف عالیه وزارت در حوزه بین‌‏الملل و پیشبرد سیاست‏‌های خارجی کشور بسیار اثر گذار توصیف کرد.

او تدوین دستورالعمل فرایند کاندیداتوری برای کسب کرسی‏‌های بین‌‏المللی ورزشی ، نحوه جایگزین‏‌ کردن افراد ، حفظ ،  ارتقاء و کنار رفتن را در این خصوص بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: باید بکوشیم افرادی که مناسب و حائز شرایط لازم جهت کسب کرسی‏‌های بین‌‏المللی هستند را شناسایی نموده و برای تصدی‏گری پست مربوطه معرفی و حمایت نماییم.

مدیر کل امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان همچنین به اهمیت اجرایی‏کردن تفاهم نامه‏‌های همکاری میان ایران با کشورهای دیگر را مورد توجه قرار داد و افزود : باید پیش بینی‌های لازم در این راستا صورت بگیرد .

وی تا کید کرد: برای کسب کرسی‏‌های مهم بین‌المللی ضمن شناسایی دقیق و کامل کرسی‏‌ها و پست‏‌های بین‌‏المللی، سطح‌‏‏بندی و درجه‏‌بندی لازم صورت گرفته و نقشه  راه دراین خصوص نیز ترسیم شود .  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار