محسنی:

مسابقه دادن و فشار زیاد برای نونهالان مهم است/جودو یک ورزش المپیکی است و مسابقه نونهالان باید کارشناسی می‌شود

پیشکسوت جودو کشورمان گفت: جودو یک ورزش المپیکی و مهم است که در بحث نونهالان اگر کار کارشناسی نشود باعث وارد شدن لطمه به جودو خواهد شد.

مسابقه دادن و فشار زیاد برای نونهالان مهم است/جودو یک ورزش المپیکی است و مسابقه نونهالان باید کارشناسی می‌شودفریدون محسنی پیشکسوت جودو کشورمان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: ما باید برای نونهالان و نوجوانان سرمایه‌گذاری کنیم و چون نونهالان پشتوانه ای برای نوجوانان و نوجوانان پشتوانه‌ای برای جوانان و بزرگسالان هستند.

دبیر هیئت جودو شهر ری در ادامه افزود: برگزاری مسابقه برای رده سنی نونهالان مهم است ورزش برای نونهالان باید شیرین و جذاب باشد نه استرس‌زا. نونهالالی که بعد از یک سال زحمت و تمرین مسابقه می‌دهد و در همان دور اول می‌بازد و حذف می‌شود و در روحیه‌اش تاثیر می‌گذارد و باعث می‌شود که این ورزش را رها کرده و به ورزش دیگری روی بیاورد یا اصلا ورزش را رها کند.

وی همچنین اذعان داشت: چون بچه‌ در سن و سالی است که زود در حالت هیجان قرار می‌گیرد و برای نشان دادن خودش ممکن است حرکاتی از خود نشان بدهد که باعث صدمه خوردن وی می‌شود پس برگزاری مسابقه در رده سنی نونهال باعث ایجاد آسیب روحی و جسمی وی می‌شود.

کارشناس جودو کشورمان همچنین تصریح کرد: آسیب دیگری که با برگزاری مسابقه متوجه نونهال می‌شود این است که مربی برای رسیدن به نتیجه و مطرح کردن خود به عنوان یک مربی به نونهال فشار وارد کرده و تمریناتی را به کودک می‌دهد که مناسب این سن و سال نیست و با فشار زیاد صفحات رشد کودک بسته شده و مانع رشد او می‌شود.

محسنی عنوان کرد: بعضی از مربی‌ها به خاطر اینکه نمی‌توانند نتیجه بگیرند و به صغر سنی روی می‌آورند و با استفاده از جودوکاران با سن بیشتر باعث ضربه روحی و جسمی به دیگر جودوکاران می‌شوند.

محسنی در پایان خاطر نشان کرد: این چهار مشکلی اساسی است که وقتی برای نونهالان مسابقه برگزاری می‌کنیم با آن مواجه می‌شویم ولی به نظر بنده اگر بیاییم به جای مسابقه برای نونهالان جشنواره برگزار کنیم مثل اجرای تکنیک اجرای کاتا و انجام حرکات نمایشی که نونهالان بتواند با اجرای تکنیک‌هایش قابلیت‌های خود را نشان دهد این باعث ایجاد انگیزه و جذب وی به این ورزش می‌شود در صورتی که بافت نونهال در مسابقه باعث ایجاد سرافکندگی و رها کردن ورزش از سوی او می‌شود جودو یک ورزش المپیکی و مهم است که برای نونهالان در این ورزش باید کار کارشناسی شود تا به جودو و نونهالان این رشته لطمه وارد نشود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار