رحمانی‌فضلی در دیدار با همتای تاجیکی مطرح کرد؛

عقد قرارداد همکاری در زمینه مبارزه با قاچاق موادمخدر و امنیت مرزها میان تهران_دوشنبه

وزیر کشورمان در دیدار با همتای تاجیکی خود از عقد قرارداد همکاری در زمینه مبارزه با قاچاق موادمخدر و تروریسم و افراطی‌گری در منطقه، امنیت مرزها و انتقال تجربیات در زمینه پلیس به تاجیکستان خبر داد.

عقد قرارداد همکاری در زمینه مبارزه با قاچاق موادمخدر و امنیت مرزها میان تهران_دوشنبه

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، "عبدالرضا رحمانی‌فضلی" وزیر کشورمان در دیدار با همتای تاجیکی خود با اشاره به عقد تفاهم‌نامه بین دو کشور در پیرو سفر رئیس جمهور کشورمان به تاجیکستان اظهار داشت: در این تفاهم‌نامه محورهای مختلفی را مورد بررسی قرار دادیم.

وی ادامه داد:‌ از جمله این محورها می‌توان به مبارزه با قاچاق مواد مخدر، امنیت که با توجه به تجربیات ایران در حوزه تأمین امنیت مرزها این همکاری می‌توان بسیار موثر واقع شود.

وزیر کشور تصریح کرد:‌ محور بعدی موضوع تروریسم و افراطی‌گری و برخورد با قاچاق انسان است که امروز به عنوان یک معضل در منطقه نمود پیدا کرده و منجر به بی‌ثباتی کشورهای منطقه شده است؛ بنابراین همکاری کشورها در این زمینه می‌تواند امنیت پایداری را برای کشورها به همراه آورد.

رحمانی‌فضلی افزود: محور دیگری که در این تفاهم‌نامه با جدیت پیگیری می‌شود موضوع انتقال تجربیات در زمینه پلیس است که ایران در این زمینه می‌تواند مبنای خوبی برای این همکاری باشد. در حوزه ثبت احوال نیز قرار است به صورت جدی همکاری‌های صورت بگیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ همکاری اقتصادی تجاری در استان‌های نزدیک به تاجیکستان موضوع مورد علاقه هر دو کشور است و تلاش می‌کنیم با فعال کردن اتاق‌های بازرگانی سطح معاملات را بین دو کشور افزایش دهیم.

رحمانی‌فضلی در پاسخ به سوالی از برگزاری نشست‌های دوجانبه،‌ سه‌جانبه و چهارجانبه میان ایران،‌ افغانستان، ‌پاکستان و افغانستان و تاجیکستان در زمینه مبارزه با قاچاق موادمخدر خبر داد و اظهار داشت: ایران قابلیت این را دارد که بحث جایگزین کشت خشخاش در افغانستان را پیگیری کرده و آن را در این کشور عملیاتی کند. همچنین گفتنی است که ما، ‌تاجیکستان و افغانستان این موضوع را در آینده به طور جدی پیگیری خواهیم کرد.

وزیر کشورمان در پاسخ به سوال دیگری با اشاره به این که آیا تمهید خاصی برای مرزها در زمینه قاچاق وجود دارد یا خیر، ‌اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که مورد تأکید ایران و تاجیکستان قرار گرفته است، موضوع تمهیدات مرزی برای مبارزه با مواد مخدر است که به شیوه‌های مختلفی در جهت تدوین این همکاری آن را پیگیری خواهیم کرد و تمامی این محورها را با فرستادن گروه‌های کارشناسی بین دو کشور مورد بررسی قرار خواهیم داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار