کنعانی‌مقدم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

در صورت شکست مذاکرات افکار عمومی غرب را محاکمه خواهد کرد

یک کارشناس سیاست خارجه با بیان اینکه بحث توافق‌نامه یک طرف قضیه و تعهدات بین المللی در اجرای آن در طرف دیگر بحثی مهمتر است، گفت: اگر توافقی روی کاغذ بیاید و بعضی از اعضای 1+5 به تعهد خودشان عمل نکنند و به بهانه هایی تحریم اعمال کنند این نشان دهنده این است که این توافق خوب نیست.

در صورت شکست مذاکرات افکار عمومی غرب را محاکمه خواهد کرد"حسین کنعانی‌مقدم" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به نقشه راه مقام معظم رهبری پیرامون مذاکرات هسته‌ای گفت: اگر ما این نقشه را دنبال کنیم، چه به توافق برسیم و چه به توافق نرسیم، این نشان دهنده پیروزی ملت است! زیرا از یک نقشه راهی پیروی کرده‌ایم که رهبرمان ترسیم کرده است.

این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: ما نباید زیاد به این فکر کنیم که در این توافق برنده یا بازنده‌ایم.

وی معنای پیروزی و شکست را در عمل به نقشه راه مقام معظم رهبری عنوان و تاکید کرد: بحث توافق نامه یک طرف است و عمل کردن به تعهدات بین‌المللی که موضوعی مهمتر است در طرف دیگر قرار دارد.

کنعانی مقدم ادامه داد: اگر توافقی روی کاغذ بیاید و بعضی از اعضای 1+5 به تعهد خودشان عمل نکنند و بخواهند، یک جانبه اقداماتی را انجام دهند و به بهانه‌هایی تحریم‌هایی اعمال کنند و بگویند که کنگره یا اتحادیه اروپا این‌طور تصمیم گرفته،‌ این نشان دهنده آن است که هیچ توافقی نمی‌تواند توافق خوب باشد.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان تاکیدکرد: اگر این توافق به شکست انجامد افکار عمومی غرب را محاکمه خواهد کرد و اینکه ما زیر بار ظلم و زور نرفته‌ایم می‌تواند الگویی برای جهان معاصر باشد که اگر ملت‌ها به استقلال و مسائل خودشان تکیه کنند پیروز خواهند شد و این قدرت‌ها،‌ قدرت‌هایی پوشالی بیش نیستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار