کشف بقایای دو انسان 6000 ساله درآغوش هم! + تصویر

وزارت فرهنگ یونان روز جمعه عکس غیر حرفه‌ای را منتشر کرد که خبر از کشف بقایای دو انسان 6000 ساله که در آغوش یکدیگر جان‌سپرده‌اند، می‌داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، آناستازیا پاپاتانازیو، یکی از اعضای ارشد تیم کاوشگری که در اطراف غار آلپوتریپا در جنوب یونان به کاوش مشغول هستند در این‌باره به آسوشیتدپرس گفت: "این اجساد در سال 2013 کشف شدند اما هیچ اعلامی در این‌باره صورت نگرفت تا اینکه نتیجه آزمایش DNA به دست ما رسید".
 http://www.akharinnews.com/media/k2/items/cache/af64468fcd755b2ccbb803f0a7fdb882_L.jpg?t=-62169984000
غار آلپوتریپا یکی از مناطق مهم اکتشافات پیش از تاریخ است که این اجساد در آن پیدا شده‌اند، به گفته باستان‌شناسان اجسادی با این ویژگی که در آغوش یکدیگر باشند بسیار نادر است و آزمایش‌های DNA نشان داده‌اند که اسکلت‌ها متعلق به یک زن و مرد 5800 ساله است که در اوایل 20 سالگی به دلیل نامعلومی در آغوش ‌یکدیگر از دنیا رفته‌اند.
 
اعلامیه منتشر شده از سوی وزارت فرهنگ یونان اعلام کرده است که با توجه به آزمایش‌های اولیه، جنسیت این دو اسکلت مشخص شده است اما برای تعیین علت اصلی مرگ و اینکه آیا آنها در این وضعیت به خاک سپرده شده‌اند یا اینکه در اثر حادثه‌ای در این وضعیت مرده‌اند باید در انتظار نتیجه آزمایش‌های تکمیلی بود.
 
انتخاب روز ولنتاین برای علنی کردن این اکتشاف یک انتخاب زیرکانه بوده است که توجه‌ها را به این نمونه نادر مرگ جلب می‌کند.
 
پیش از این و در بقایای شهر باستانی پومپی در ایتالیا که با فوران ناگهانی اتشفشان این جزیره مدفون شده بود نیز نمونه‌های اندکی از چنین وضعیت مرگی برای زوج‌ها دیده شده بود اما این نمونه از این جهت با دیگران متفاوت است که این دو نفر به‌صورت خودآگاه این وضعیت را برای مرگ خود انتخاب کرده بودند. با این حال، احتمالا این زوج قبل از خوابیدن در این وضعیت، به مرگ نمی‌اندیشیده‌اند.
انتهای پیام/زض
منبع:آنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار