مدیر تیم ملی امید فوتبال ایران در حاشیه نشست خبری گفت: بعد از 40سال قرار است تیم امید راهی المپیک شود ومی‌خواهیم فعل خواستن را صرف کنیم.

فعل خواستن را در رفتن به المپیک ریو صرف خواهیم کردبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، حبیب کاشانی در نشست مطبوعاتی اظهار داشت: در این روزهایی که کنار هم هستیم می‌خواهیم اتحادمان را نشان دهیم. حضور تعداد زیادی از اصحاب رسانه نشان می‌دهد که تیم المپیک برای همه ما مهم است.

کاشانی در ادامه تصریح کرد: بعد از 42 ماه بازی پرسپولیس را دیدم، تصمیم گرفتم در ورزشگاه حاضر نشوم که شایعه‌ای ایجاد نشود اما بعد با خود گفتم در همه جای دنیا تیم‌های بزرگ ممکن است با مشکل روبرو شوند. 

مدیر تیم ملی امید فوتبال در ادامه تصریح کرد: بعد از اردوی آنتالیا هر باشگاهی که نیاز به کمک و مشورت داشته باشد کمکش می‌کنم و هرچه صلاح باشد می‌گویم.

حبیب کاشانی افزود: زمان باقی مانده تا بازی‌های مقدماتی 40 روز است؛‌ تا این زمان به پیشنهاداتی که به کادر فنی تیم ملی شود نباید توجه شود.

کاشانی در ادامه بیان کرد: طبق صحبت‌هایی که با محمد خاکپور داشتم یکی از نقاط مشترک ما در تیم ملی بزرگسالان سردار آزمون بود و قرار شد با کادر فنی تیم فوتبال بزرگسالان تعامل داشته باشیم.

حبیب کاشانی افزود: از اردیبهشت تا آبان ماه به دلیل انتخاب وینگادا یک افت برای تیم ما به وجود آمد اما یقین داریم که کادر فنی می‌تواند روحیه تیم را ارتقا دهد باید یقین داشته باشید که ذره‌ای و لحظه‌ای شک ندارم که کادر فنی از این تلاش فروگذار نیست.

وی تاکید کرد: بازیکنان از صبح زود تمرینات خود را ادامه می‌دهند امروز در داخل تیم امید سر ثانیه‌ها می‌جنگیم حتی 10 ثانیه هم برای ما حیاتی است ما از حداقل‌ها استفاده می‌کنیم ما طبیعتا وارد تیمی شدیم که حتی یک بازیکن بد هم در آن نبود اکنون با حضور صالح خاکپور و اعضای کادر فنی سعی کردیم از حداقل‌ها و غیر ممکن‌ها امکان بسازیم.

کاشانی ادامه داد: به نظر من کادری که انتخاب به نظر من کادری که انتخاب کرده‌ایم یکی از بهترین کادرهای فنی است، از نظر تجربه ما محمد مایلی کهن و مجتبی تقوی را در اختیار داریم، از نظر فنی مجید صالح که مسئولیت هدایت هر تیمی را برعهده داشته موفق بوده زمانی در کنار کی روش در تیم ملی حاضر بود و در استقلال هم با امید قلعه نویی کار کرده است هادی طباطبایی هم یکی از بهترین کارشناسان است همچنین سعید عزیزیان که همه آنها هم از لحاظ شخصیتی بالا هستند چه زمانی که فوتبال بازی می‌کردند و هم زمانی که مسئولیت مربیگری بر عهده داشتند.

وی افزود: برای من به شخصه که از همه این عزیزان کم تجربه تر هستم باعث افتخار است که درکنارشان هستم همانطور که در ابتدای صحبت‌هایم بیان کردم ما زمان زیادی را در اختیار نداریم اما با تمام وجود به این کادر فنی اعتقاد دارم.

کاشانی عنوان کرد: من از مدتی که به عنوان مدیرتیم ملی امید انتخاب شدم به دنبال یک مربی بودم که هم از لحاظ علمی و هم تجربی در جایگاه خوبی قرار داشته باشد و تصمیم گرفتم محمدخاکپور را انتخاب کنیم و هادی طباطبایی که او هم از سال 1370 ، هم به عنوان بازیکن تیم ملی و هم در مربیگری فعالیت داشته را انتخاب کردیم. خاکپور 33 بازیکن از اول کار معرفی کرد که وزارت ورزش، ستاد نیروهای مسلح، تربیت بدنی سپاه، ارتش و حفاظت اطلاعات نامه‌ای داد که 25 روز فرصت دارد جواب بده و این 33 بازیکن روز پنجشنبه خارج می‌شوند و این تعامل خوبی است و من از همین جا از این عزیزان که مجوز خروج دانشجویان را دادند تشکر می‌کنم.

وی در خصوص کی روش نیز گفت: کی روش سروش رفیعی را برای تیم ملی بزرگسالان انتخاب کرد، ما 30 سروش رفیعی داریم.

مدیر تیم ملی امید تصریح کرد: ما برای برگزاری مکان بازی‌ها جلسات مختلفی با مسئولان و کادر فنی داشتیم شرایط جوی در اهواز امکانات زمین و گرد و غبار این شهر باعث شد که حضور در این شهر منتفی شود.

بین زمین آزادی و دستگردی باید انتخاب می‌کردیم اگر مشکلات ورزشگاه دستگردی بر طرف شود این ورزشگاه آماده میزبانی مسابقات مقدماتی را دارد برای 2 بازی در یک روز نیاز به 4 رختکن داشتیم ورزشگاه دستگردی یک رختکن دارد اما مسئولان این ورزشگاه قول دادند که رختکن دیگری هم ایجاد کنند.

وی در ادامه بیان کرد: هم اکنون مهمترین بحث هزینه است ورزشگاه آزادی نسبت به دستگردی هزینش بالاست به خاطر همین مسئولان دستگردی را به عنوان مکان بازی‌ها انتخاب کردند. توصیه من به مسئولان این است که اگر مشکل هزینه زیاد ورزشگاه آزادی است حسابی را اعلام کنند تا هواداران پول بریزند تا بازی‌ها در آزادی برگزار شود.

کاشانی عنوان کرد: من سال 86 وارد فوتبال شدم و مدیرعامل پرسپولیس شدم، افشین قطبی با اینکه شناسنامه و پاسپورت و کارت خدمت نداشت به ایران آمد و هدایت پرسپولیس را بر عهده گرفت مرزبان هم به همین صورت بود. من سال‌های پیش هم به خاکپور گفته بودم که به ایران بیاید چرا که ما به مربیانی همچون وی نیازمندیم. بعدها به لطف خدا خاکپور به ایران آمد و هدایت تیم ملی امید را بر عهده گرفت. با اینکه امکان بررسی همه استعدادها نبود اما 42 بازیکن از لیگ برتر و 42 بازیکن از لیگ دسته یک به تیم ملی امید دعوت شدند و بازی‌های تدارکاتی برای آنها در نظر گرفتیم.

کاشانی بیان کرد: برای اولین بار در قیاس با دوره‌های گذشته همه امکانات را برای بازیکنان در اردو فراهم کردیم.با توجه به همه اینها که نگاه به المپیک همانند نگاه به تیم ملی بزرگسالان شده است در گذشته به بازیکنان در اردوی بزرگسالان 100 دلار می‌دادند و به امید هم 20دلار می‌دادند اما در حال حاضر نگاه ملی به تیم ملی المپیک تقویت شده است با اینکه همه خواسته‌ها اجابت نشده اما به تیم ملی امید شخصیت داده شده است. همچنین در مرحله بعدی قرار است اردوهای بهتری در تیم ملی برگزار کنیم.

وی در مورد اینکه با وجود عدم کمک‌های مالی پول سفرهای تیم ملی از کجا تأمین می‌شود و همچنین چرا هم‌اکنون که کادر فنی ایرانی هستند کمیته ملی المپیک به این تیم کمک نمی‌کند گفت: زمانی که من به تیم ملی امید اضافه شدم ابتدا خاکپور را انتخاب کردم و در آن زمان به او هم گفتم اگر به عنوان سرپرست یا مدیر فنی تیم امید قبول نکند به در خانه او خواهم رفت و با همسرش صحبت می‌کنم. به هر حال این اتفاق رخ نداد و پس از اینکه از تیم امید جدا شدم فدراسیون فوتبال با خاکپور جلسه‌ای گذاشت و او در همان جلسه به من زنگ زد و گفت که می‌خواهد به تیم امید برود و حالا آیا من هم به تیم امید بازخواهم گشت که در پاسخ گفتم ما 27-28 سال با یکدیگر دوست بودیم و به همین دلیل به تیم امید بازگشتم.

وی افزود: در خصوص تأمین مسائل مالی باید بگویم که دوستانی در ایران و تهران داریم که به ما کمک می‌کنند. توان فدراسیون برگزاری نشست‌های مطبوعاتی مختلف و مسائل دیگر نیست. ما برای برگزاری این نشست اسپانسر گرفتیم و این هماهنگی‌ها را بدون اینکه یک ریال پرداخت کنیم انجام دادیم.

کاشانی افزود: حساب مشترکی بین من، خاکپور و رسایی باز شده که پول‌ها به آن حساب ریخته می‌شود. ما تخته ماساژ نداشتیم و آن را فراهم کردیم حتی برای بازیکنان 220 میلیون در بخش لباس‌شان هزینه کردیم به غیر از آن پولی که اسپانسر در نظر گرفته بود.مایلی‌کهن در همین زمینه گفت که در عمر ورزشی‌ام اینقدر لباس نگرفته‌ام اگر ما می‌خواهیم 10 روز اضافه در اردویی بمانیم یا 10 نفر را بیشتر از حد ممکن با خود به اردو ببریم باید از خودمان هزینه کنیم.

وی در مورد اینکه بهتر نیست سبک صحبت کردنش را همانند کی‌روش کند تا بتواند هفته بیست و سوم لیگ برتر را به تعویق بیندازد تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده پیش می‌رویم. من با تاج در این زمینه صحبت کردم اگر صحبتی از آقای بهروان شده باید بگویم که او در جلسه نبود و من با آقای تاج مسائل را عنوان کردم و خواسته‌هایمان را گفتم. با توجه به اینکه زمان اندکی هم باقیمانده به تیم در این زمینه کمک کند. ما تمام شدت و حدت لازم را خواهیم داشت اما نه به سبک کی‌روش زیرا او مربی حرفه‌ای است. ما به سبک ایرانی خواهش کردیم که این مسائل برطرف شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار