دادستان گلستان خبر داد

متلاشی شدن یک شرکت هرمی/ برخورد جدی دستگاه قضا با مجرمان گلدکوئیسیتی

دادستان استان گلستان از شناسایی و بررسی پرونده یک شرکت هرمی خبر داد.

متلاشی شدن یک شرکت هرمی/ برخورد جدی دستگاه قضا با مجرمان گلدکوئیسیتی
به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین «مصطفی حقی» با اعلام خبر شناسایی و بررسی یک شرکت هرمی در استان گلستان، اظهارداشت: اعضای این شرکت از استان فارس به گرگان آمده و بانام تجاری «ابر تجارت کهکشان» در ظاهر به کار فروش محصولات غذایی و آرایشی مشغول بودند، اما با وعده «پورسانت و کسب ثروت در کوتاه مدت»، اقدام به عضوگیری و فریب مردم می‌کردند.

وی اظهار داشت: 6 نفر اعضای این گروه که به شدت فعال و به دنبال عضوگیری بودند با هوشیاری مردم در مراحل ابتدایی فعالیت در گرگان، شناسایی و پرونده در دستور رسیدگی دادسرای مرکز استان قرار گرفت.

به گفته حقی، شعبه اصلی این شرکت در تهران قرار دارد و پرونده این افراد پس از بررسی در شعبه سوم بازپرسی دادسرای گرگان و صدور قرار مجرمیت و تعیین وثیقه 100 میلیون تومانی برای هر کدام از اعضا، برای ادامه رسیدگی به تهران ارسال شد.

دادستان مرکز استان گلستان با تاکید بر این که در قانون فعالیت چنین شرکت‌ها و موسساتی، ممنوع اعلام شده است، تصریح کرد: با شرکت‌های هرمی که تحت عناوین مختلف فعالیت می‌کنند طبق قانون و با قاطعیت برخورد می‌شود.

حقی در خصوص شیوه فعالیت این شرکت‌ها اظهارداشت: فعالان این شرکت‌ها با چرب زبانی و مانورهای فریبکارانه به دنبال جذب عضو هستند و افراد پس از گرفتار شدن در حلقه‌های شرکت‌های هرمی به منظور کاستن از زیان‌های مالی که متحمل می‌شوند، علاوه بر خود، دیگران را نیز جذب و غرق می‌کنند.

دادستان گرگان از مردم خواست که برای جلوگیری از متحمل شدن خسارت‌های ناشی از فعالیت در شرکت‌های هرمی، از ورود به حلقه‌های آنها خودداری کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار