هالیوود به کارگردان‌های زن بیشتری احتیاج دارد

«جودی فاستر» گفت: هالیوود به کارگردان‌های زن بیشتری احتیاج دارد.

به گزارش خبرنگار سینمای جهان باشگاه خبرنگاران، به نقل از پیپل؛ «جودی فاستر» از سه سالگی حرفه‌ی بازیگری را آغاز کرده است.
 
«فاستر» در این مدت تغییرات مثبتی را در صنعت سینما دیده است اما عقیده دارد هالیوود باید گام بلندی برای رسیدن به تساوی زن و مرد بردارد.
 
وی به هنگام دریافت جایزه‌ی یک عمر دستاورد هنری لارا زیسکین از جشنواره فیلم «آتن» گفت: وقتی در حال بزرگ شدن در صنعت فیلم بودم، هیچ وقت چهره‌ی یک زن را ندیدم، گاهی خانمی نقش مادرم را بازی می‌کرد و گاهی هم چهره‌‌پرداز اما اغلب من با منشی صحنه نقش‌هایم را بازی می کردم؛ کم‌کم چهره‌های زن به گروه بازیگران اضافه شد و همه چیز تغییر کرد.
 
اما «فاستر» پنجاه‌ و دو ساله فکر می‌کند مسیر طولانی پیش‌روی هالیوود است.
 
وی در ادامه می‌افزاید: کارگردان زن به اندازه کافی نداریم و امیدواریم با ورود نسل بعدی به عرصه سینما این وضعیت عوض شود.
 
این بازیگر برنده‌ی دو جایزه‌ی اسکار کارگردانی دو قسمت از سریال «خانه‌ی پوشالی» و «نارنجی سیاه جدید است» را بر عهده داشته و از کارش در «نارنجی سیاه جدید است» در جشنواره امی، سال گذشته تقدیر شد.
 
«فاستر» درباره‌ی این فیلم گفت: فکر می‌کنم این فیلم خیلی با نشاط بود دموکراتیزه کردن زن‌ها را دوست دارم همه‌ی زن‌ها نارنجی پوشیده‌اند هیچ آرایشی ندارند و همه‌ی آنها از مسیرهای متفاوتی به یک شرایط  ویژه رسیده‌اند در کجا می‌توانید چنین اجتماعی را ببینید؟، واقعا زیباست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار