سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد

کاهش دما در سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور/ تهران، نیمه ابری و در پاره‌ای نقاط بارش پراکنده

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، امروز در سواحل دریای خزر و فردا در شمال شرق کشور، دمای هوا بطور محسوسی کاهش خواهد یافت همچنین امروز وزش بادهای نسبتا شدید در دامنه‌های جنوبی البرز پیش بینی می‌شود که با افت دما همراه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران از سازمان هواشناسی کشور، امروز "پنجشنبه 16 بهمن ماه 93" برای برخی از مناطق شمال غرب، سواحل دریای خزر و دامنه های جنوبی البرز افزایش ابر، بارش باران و برف و وزش باد پیش بینی می شود که این شرایط بتدریج برای شمال شرق و شرق کشور نیز رخ خواهد داد و فردا بارش به برخی مناطق شمال شرق و شرق کشور محدود می‌شود.

براساس این گزارش، بعدازظهر امروز برای برخی مناطق جنوب و جنوب شرق کشور افزایش ابر، وزش باد، بارش پراکنده گاهی رعد و برق پیش بینی می شود که فردا بر شدت بارش در این مناطق افزوده می‌شود.

شایان ذکر است، امروز در سواحل دریای خزر و فردا در شمال شرق کشور، دمای هوا بطور محسوسی کاهش خواهد یافت همچنین امروز وزش بادهای نسبتا شدید در دامنه های جنوبی البرز پیش بینی می شود که با افت دما همراه خواهد بود و امروز و فردا دریای خزر و فردا خلیج فارس مواج است.

گفتنی است، امروز سردترین مرکز استان تا کنون شهرکرد با کمینه دمایی 5- درجه و ارومیه با کمینه دمایی 1- درجه و همدان، کرمان، کرمانشاه، بجنورد با کمینه دمای 1 درجه و همچنین گرمترین مرکز استان اهواز با بیشینه دمایی 24 درجه گزارش شده است.

قابل ذکر است، بارش متناوب باران و برف در استان های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و بارش پراکنده در استان های زنجان، قزوین، البرز، تهران و تا اواخر وقت این روز بارش باران و برف در شمال سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیش بینی می شود و با توجه به پیش بینی بارش برف در مسیرهای کوهستانی مناطق یاد شده، توصیه می شود تمهیدات و تجهیزات لازم برای تردد در جاده ها بکار گرفته شود.

لازم به ذکر است، آسمان تهران امروز، نیمه ابری تا ابری در پاره ای نقاط بارش پراکنده و فردا، کمی ابری تا نیمه ابری گاهی وزش باد و روز شنبه، صاف در پاره ای نقاط غبار صبحگاهی و شهر تهران امروز، غبارآلود پیش بینی می شود و استان تهران در بیشینه دمای خود به 12 درجه بالای صفر و در کمترین حالت به 7 درجه بالای صفر خواهد رسید و همچنین دمای شهر تهران در حال حاضر 12 درجه بالای صفر است.

نام استان

بیشینه دما

کمینه دما

نام استان

بیشینه دما

کمینه دما

آذربایجان شرقی

9

1

فارس

20

2

آذربایجان غربی

12

1-

قزوین

9

5

اردبیل

9

4

قم

17

3

اصفهان

16

4

کردستان

11

8

البرز

13

6

کرمان

18

1

ایلام

16

5

کرمانشاه

16

1

بوشهر

22

15

کهکیلویه و بویراحمد

16

3

تهران

12

7

گلستان

22

4

چهارمحال و بختیاری

13

5-

گیلان

12

7

خراسان جنوبی

20

5

لرستان

18

5

خراسان رضوی

22

7

مازندران

14

9

خراسان شمالی

11

1

مرکزی

15

3

خوزستان

24

12

هرمزگان

23

18

زنجان

13

5

همدان

12

1

سمنان

14

4

یزد

23

10

سیستان و بلوچستان

21

10

 

 

 

           
انتهای پیام/
برچسب ها: باران ، رگبار ، باد ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار