مجتبی آقایی در افتتاحیه هفتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر:

جشنواره تجسمی فجر در این دوره به شکل رفاقتی برگزار شده است

دبیر هفتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر گفت: این دوره از جشنواره به صورت رقابتی نیست بلکه به شکل رفاقتی برگزار شده است و هنرمندان به صورت متصل در این جشنواره شرکت کرده اند نه منفصل.

به گزارش خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران؛ هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر امشب با حضور «علی مراد خانی» معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «مجید ملانوروزی» مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمندانی چون رضا بانگیز، مسعود شجاعی طباطبایی، کامبیر درمبخش، محمد ابراهیم جعفری و ... در محوطه‌ی موسسه فرهنگی هنری صبا برگزار شد.
 
در این مراسم «مرادخانی» معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خیلی خوشحالم که خبرهای خوبی در ارتباط با جشنواره تجسمی فجر را شنیدم.
 
وی افزود: در این جشنواره ظاهرا کیفیت آثار نسبت به دوره های گذشته بهتر بوده زیرا در این دوره آثار بزرگان هنرهای تجسمی مشاهده می‌شود.
 
مرادخانی اظهار داشت: ارتباط خوبی با هنرمندان تجسمی ایجاد شده است و امیدواریم که از این به بعد جشنواره به انجمن‌ها سپرده شود تا خود انجمن‌ها بدانند با چه امکان و وضعیتی می‌توانند فعالیت خوبی را در ارتباط با جشنواره داشته باشند.
 
معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: بعد از این جشنواره کتاب‌های آن نیز به صورت جداگانه منتشر خواهد شد که این نکته هم موفقیتی دیگر در ارتباط با هفتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر محسوب می‌شود.
 
* جشنواره تجسمی در این دوره رفاقتی برگزار شده است
 
«مجتبی آقایی» دبیر هفتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر در این مراسم گفت: این دوره از جشنواره با نمایش 1100 اثر از 700 هنرمند برگزار شده که بخش اصلی آن امشب در موسسه فرهنگی هنری صبا برگزار شده است و بخش دیگری از این جشنواره با عنوان هنر انقلاب نیز در موزه هنرهای معاصر فلسطین برگزار خواهد شد.
 
وی درباره ی بخش پیامبر اعظم در این جشنواره بین المللی عنوان کرد: بخشی نیز با عنوان پیامبر اعظم از 19 بهمن در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود که البته این بخش در پی اهانت به پیامبر اکرم (ص) توسط هنرمندان طراحی و در طی آن کارگاه های آموزشی نیز برگزار خواهد شد.
 
وی افزود: این دوره از جشنواره به صورت رقابتی نیست بلکه به شکل رفاقتی برگزار شده است و هنرمندان به صورت متصل در این جشنواره شرکت کرده اند نه منفصل.
 
آقایی تصریح کرد: هفتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر در 9 رشته از جمله گرافیک، تصویری سازی، نقاشی، کاریکاتور، خوشنویسی و ... برگزار شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: کتاب‌های رشته های مختلف این جشنواره به صورت جداگانه چاپ خواهد شد.
 
گفتنی است؛ نهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر تا 12 اسفند ماه ادامه دارد.
 

انتهای پیام/رس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار