امضای تفاهم‌نامه مشترک میان مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با دانشگاه‌های برتر کشور

مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران تفاهم‌نامه همکاری مشترک علمی با دانشگاه‌های تربیت مدرس، علم و صنعت، علوم اقتصادی، دانشگاه آزاد قزوین امضاء کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، معاون علم و فناوری مرکز با اعلام این خبر گفت: با توجه به تغییر رویکرد مشارکت علمی در مرکز مطالعات، این مرکز تمایل فراوانی به انجام فعالیت‌های علمی مشترک با دانشگاه‌ها در خصوص انجام طرح‌های پژوهشی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی در حوزه مدیریت شهری دارد.

علی فرهادی تغییر محتوای تفاهم‌نامه‌های همکاری مرکز مطالعات با دانشگاه‌ها و گسترش حوزه‌های همکاری را نیز در همین راستا ارزیابی کرد و افزود: موضوعات بهره‌مندی طرفین از توانمندی‌های پژوهشی یکدیگر از قبیل امکانات تخصصی، کتابخانه‌ای، اسناد و مدارک و منابع علمی، حمایت و اجرای طرح‌های تحقیقاتی، هدایت پایان‌نامه‌های دانشجویی کارشناسی ارشد و دکتری در حوزه‌های مرتبط با مدیریت شهری و فعالیت‌های مشترک آموزشی و پژوهشی مهم‌ترین مفاد این تفاهم‌نامه‌هاست.

وی تأکید کرد: در حال حاضر همکاری مرکز مطالعات شهر تهران با دانشگاه‌ها در حوزه‌های کاربردی برای حل مشکلات حوزه شهری بیش‌ازپیش گسترش‌یافته است.

فرهادی با اشاره به اینکه نام‌گذاری امسال با نام «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» توسط رهبر معظم انقلاب وظیفه جامعه علمی را سنگین‌تر کرد، گفت: در ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی ایشان نیز بر اهمیت نقش جامعه نخبگان و فرهیختگان در تصمیم‌سازی علمی تأکید شده است.

وی خاطرنشان کرد: در همین حال شهرداری پایتخت به‌عنوان نهاد پیشرو در حوزه مدیریت جهادی حرکت به سمت مدیریت علمی را در دستور کار قرار داده است و این مهم بدون همکاری و هم‌اندیشی اساتید دانشگاهی و نخبگان علمی میسر نخواهد بود.

معاون علم و فناوری مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران در ادامه از تشکیل کارگروه مشترک پیگیری مفاد تفاهم‌نامه‌ها خبر داد و گفت: این مرکز انجام فعالیت هدفمند مشترک در جهت ارتقاء سطح کیفیت زندگی در شهر تهران را هدف‌گیری کرده و انعقاد تفاهم‌نامه‌های بدون خروجی کاربردی، خلاف سیاست‌های اصلی مرکز مطالعات به شمار می‌رود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: استفاده از توان علمی و فنی واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری، همکاری با برنامه‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه‌ها در برگزاری نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی و اختصاص سهمیه به دانشگاه‌ها در جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مرتبط را از جمله سایر فعالیت‌های ذیل این تفاهم‌نامه‌ها ذکر شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار