سفیر ایران در سنگاپور خبر داد

موافقت‌ دولت سنگاپور با امضای موافقت‌نامه حمایت از سرمایه‌گذاری ایران

سفیر ایران در سنگاپور گفت: دولت سنگاپور رسما آمادگی خود را برای امضای موافقت‌نامه حمایت از سرمایه‌گذاری ایران اعلام کرده است.

تلفنی** موافقت‌دولت سنگاپور با امضای موافقت‌نامه حمایت از سرمایه‌گذاری ایرانبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ انصاری سفیر ایران در سنگاپور در دیدار هیأت تجاری سنگاپور با رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به سابقه طولانی مراودات ایران با سنگاپور اظهار داشت: مراوردات تجاری، اقتصادی و سیاسی ایران در یکسال اخیر با گام‌های بی‌سابقه‌ای توسعه یافته است.

وی افزود: ایران و سنگاپور روابط نسبتا طولانی در زمینه‌های مختلف در طول سال‌های گذشته با یکدیگر داشته‌اند و اکنون امید و انتظار برای افزایش مبادلات بیشتر شده است.

انصاری تصریح کرد: خبر خوشی که می‌توانم اعلام کنم این است که دیروز دولت سنگاپور رسما آمادگی خود را برای امضای موافقت‌نامه حمایت از سرمایه‌گذاری ایران اعلام کرد.

سفیر ایران در سنگاپور تصریح کرد: می‌توانم این اطمینان را بدهم که روابط ایران با عنایت به مقامات عالی و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوان در آینده نزدیک به مسیر خود باز می‌گردد و در هفته‌های آتی شواهد تحولات عظیمی در مناسبات جمهوری اسلامی ایران در نتیجه مذاکرات 1+5 خواهیم بود.

در ادامه این دیدار اولویا لام معاون فدراسیون تجارت سنگاپور گفت: سنگاپور و  ایران روابط دیرینه‌ای با یکدیگر داشته‌اند و حجم تجاری دو کشور در سال‌های گذشته متأسفانه کاهش یافته و در سال 2002 حجم تجارت ما بالاتر بوده که امیدواریم این مبادلات به حجم گذشته برگردد و تحریم‌ها زودتر از ایران برداشته شود.

وی افزود: سنگاپور خانه تاجران بسیاری است و پیوندهای فرهنگی بسیاری با سایر کشورها مخصوصا کشورهای آسیایی دارد و همچنین کشورهای آ س آن که سنگاپور با آنان مبادلات خوبی دارد حجم جی دی پی بالایی دارد و شرکت‌های ایرانی به خصوص در بخش پتروشیمی می‌توانند همکاری‌های خوبی با سنگاپور داشته باشند.

معاون فدراسیون تجارت سنگاپور افزود: زمینه‌های همکاری و سرمایه‌گذاری های بیشتری برای ایران و سنگاپور فراهم است و نیز چالش‌هایی در این روابط وجود دارد که تجار باید سعی کنند این موانع را برطرف نمایند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار