شهردار سابق نیویورک: نتانیاهو باید در کنگره ضدایران سخن بگوید

شهردار سابق نیویورک گفت اگر به جای نتانیاهو بود در کنگره سخنرانی می‌کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه جروزالم پست، "رودی جولیانی"، شهردار سابق نیویورک گفت اگر به جای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل بود، به دور از تعهداتش به اسرائیل، در کنگره آمریکا سخنرانی می کرد تا مردم آمریکا را از خطری که یک ایران هسته ای برای اسرائیل دارد مطلع کند.

وی در مصاحبه با روزنامه جروزالم پست گفت: بحث هایی که پیرامون سخنرانی نتانیاهو در کنگره ایجاد شده است، بیش از حد است.

"جولیانی" که یک جمهوریخواه است روز یکشنبه دیداری یک ساعته با نتانیاهو داشت. آنها سال ها است که یکدیگر را می شناسند و جولیانی گفت سعی می کند دستکم هر دو سال یک بار به سرزمینهای اشغالی سفر کند.

وی افزود: گرچه در این دیدار آنها در مورد سخنرانی نتانیاهو در کنگره در ماه مارس سخن گفتند اما موضوع اصلی گفتگوهای آنها ایران بود.

جولیانی گفت نتانیاهو ایران را خطری برای اسرائیل می داند. وی افزود: اکنون زمان خوبی برای سخنرانی در کنگره است زیرا ما در حال بررسی همه مسائل در مورد ایران هستیم.

وی به جلساتی که جان مک کین، رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا برگزار می کند اشاره کرد. مک کین از فرماندهان سابق و وزرای امور خارجه سابق آمریکا خواسته است نظرات خود را در مورد توافق با ایران بگویند.

جولیانی گفت: ما باید نظرات فرد یا کشوری را که بیش از همه تحت تاثیر عملکرد ما در قبال ایران قرار می گیرد بشنویم.

وی افزود: نمی دانم چرا دولت آمریکا از آن چه که نتانیاهو ممکن است در کنگره بگوید می ترسد.

جولیانی گفت دولت آمریکا در گذشته نشان داده است که مایل است مواضع خود را بر اساس افکار عمومی تغییر دهد. و مشکل اوباما این است که اگر نظرسنجی ها نشان بدهد که مردم آمریکا با مواضع وی مخالف هستند، وی باید موضع خود را در قبال ایران تغییر دهد.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار