نگرشی بر قهرمانی استرالیا در جام شانزدهم؛

تیمی که اتفاقی قهرمان آسیا نشد

تیم ملی فوتبال استرالیا که روز گذشته توانست قهرمانی شانزدهمین دوره جام ملت های آسیا را بدست آورد مسیر دقیقی را پشت سر گذاشت.

تاپ یک ////// خوانده شده /////// لطفا فقط عکس بازی کره و استرالیا گذاشته و ارسال شود /////////   تیمی که اتفاقی قهرمان آسیا نشدبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، تیم ملی فوتبال استرالیا با تیمی در فینال جام ملت های آسیا بازی کرد که یک بار در مرحله گروهی آنها را شکست داده بود.

همه ما دیدیم که در آن بازی استرالیا خودش مسیر حرکتش را انتخاب کرد. این تیم با واگذار کردن نتیجه بازی به تیم ملی کره جنوبی در مرحله گروهی به عنوان تیم دوم گروه اول راهی مرحله بعد شد و با تیم اول گروه دوم یعنی چین بازی کرد.

این درحالی است که اگر استرالیا در گروه خود اول می شد باید با تیم دوم گروه دوم یعنی ازبکستان بازی می کرد. کانگروها دوست نداشتند با تیمی جدا از استیل آسیا روبه رو شوند بنابراین ترجیح دادند مسیر راحت تر را انتخاب کنند و در مرحله حذفی به مصاف تیم ملی چین بروند.

به هرحال استرالیا در حالی که تمام موجودیت کره جنوبی را شناسایی کرده بود خود را آماده بازی با این تیم در فینال کرد.

در بازی فینال آنچه از تیم ملی استرالیا دیدیم در درجه اول نظم تیمی بود. آنها بسیار منظم و حساب شده بر روی زمین چیده شده بودند به طوری که با کمترین میزان دوندگی حضور دائمی در نقاطی که توپ حرکت می کرد داشتند و انرژی خود را برای وقت های اضافه احتمالی ذخیره می کردند.

دوم بدون اینکه در درگیری های شدید شرکت کنند می توانستند توپ را از کره ای ها پس بگیرند. به نظر می رسید تیم ملی کره جنوبی علاقه ای به جنگ بدنی و درگیری های فیزیکی ندارد و بیشتر ترجیح می داد ایستا و با فضاگیری فوتبال بازی کند و کاملا این موضوع توسط کره ای ها آنالیز شده بود. استرالیا نیز از سیستم مراقبت ازفضا در برابر کره استفاده کرد.

سومین موضوع سیستم مورد استفاده استرالیا بود. تیم ملی استرالیا با قرار دادن 4 دفاع، یک هافبک دفاعی و 3 هافبک در پشت سر 2 مهاجم، سیستم 2-3-1-4 را انتخاب کرده بود. این سیستم کاملا مناسب بازی با کره جنوبی بود. به طوری که کره ای ها در سرتاسر جریان بازی آزادی عمل آنچنانی نداشتند و نتوانستند از سرعت ذاتی خود که البته این تیم کره کمتر دارای آن بود استفاده کند.

نکته چهارم آمادگی جسمانی بود. با اینکه کره ای ها نشان دادند که آمادگی جسمانی بالایی دارند اما استرالیایی ها توانستند مقابل این حربه کره ای ها هم پاسخگو باشند و کم نیاوردند.

نکته پنجم آمادگی روحی و روانی استرالیایی ها برای قهرمان شدن بود. این تیم در تمام 120 دقیقه بازی، شخصیت یک تیم قهرمان را از خود نشان داد بدون اینکه متزلزل شوند و یا زیر بار فشار کره ای ها هراسان شوند و این یکی از رموز برتری استرالیایی ها بود.

به هر حال تیم ملی فوتبال استرالیا قهرمان جام ملت های آسیا شد و به نظر می رسد برای پایین کشیدن این قهرمان، تیم های آسیایی راه بسیار سختی را پیش رو دارند. زیرا استرالیا اتفاقی قهرمان نشد و ما در سرتاسر مسیر حرکت این تیم حسابگری، استراتژی و تفکر را شاهد بودیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ايراني
۱۳:۰۷ ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
راست ميگه .استراليا كلي زحمت كشيد دوم نشود ولي نشد...
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۲:۲۹ ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
اگر به دقیقه 90 بازی اول دوتیم در دور مقدماتی نگاه کنید ، متوجه میشید که استرالیا سخت در تلاش بود در گروهش دوم نشود .
آخرین اخبار