کتاب تألیفی سرلشکر فیروز آبادی همزمان با ایام‌الله دهه فجر منتشر شد

از سوی سرلشکر بسیجی "حسن فیروزآبادی" رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کتاب "سبک زندگی ایرانی اسلامی برگرفته از جلال زیبایی اخلاقی در مسیر سبز انتظار فرج" چاپ و منتشر شد.

به گزارش  حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از  دفتر ویژه رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به مناسبت بازگشت حضرت امام خمینی(ره) به ایران در سال 57 و آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، از سوی "سرلشکر بسیجی حسن فیروزآبادی" رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کتاب "سبک زندگی ایرانی اسلامی برگرفته از جلال زیبایی اخلاقی در مسیر سبز انتظار فرج" چاپ و منتشر شد.  
 
در مقدمه می‌خوانیم: "خداوند امام خمینی (ره) را فرستاد و او فرش نور افکند و فرشتگان را شاد نمود و شهدا را بر بال فرشتگان نشاند. جبهه‌ها را سراسر کلاس اخلاق و پشت جبهه‌ها را شاگرد اخلاق شهدا و رزمندگان قرار داد.همگان دم نورانی و معطرفرو می‌بردند و پاک می‌اندیشیدند و عاشقانه مقاومت می‌کردند و به ولایت فقیه که ولایت رسول‌الله(ص) و ائمه اطهار(ع) بود، توسل و افتخار می‌کردند. رودخانه‌ای از عطر و نور آن هم از جنس بهشتی‌اش در سرزمین ایران اسلامی جاری شد.

آنها که رفتند کار حسینی کردند، و آنهایی که ماندند باید بعضی کار زینبی کردند و بعضی مدعیان در ملینه مانده مصلحت جویی کردند و بعضی کار یزیدی می‌کنند.

 اما اقلیم ما از اخلاق گویی خشکیده است، باغبان‌ها، باغ‌ها و بوستان‌ها را رها کردند و شکل‌های حکومتی گرفتند و دست و دل‌هایشان بسته شده است. 

صداوسیما و کتاب‌ها و نشریات و حوزه‌ها و مساجد حرف از اخلاق می‌زنند. لکن زشتی که در برابر آیینه سخن از زیبایی بگوید و کشاورزی که بذر پوسیده بکارد یا بذر در زمین آیش نشده بلکه نمکزار لوت بپاشد. 

جویباری از زر و زور و تزویر که پالایش نشده و تسویه نگردیده و تصفیه‌اش نکردند در دریاچه انقلاب جاری شد. از دانشگاه‌ها، از بانک‌ها، از تحصیلکرده‌های فرنگی نو و از روحانیون متقلب که سیاسی کاری را بر مکتب علی(ع) ترجیح داده‌اند و این‌ها هر سه دست در دست یکدیگر و یا دست در گریبان هم پایان دوره امام را اعلام کردند. نزول‌خواری و ثروت‌های بی‌حساب بنام تقویت بنیه سیاست در جیب‌ها ریختند و یکدیکر را آلوده کردند و جوانان را در بدبینی و ناباوری که عمل آنها را همان عمل انقلاب تصور کردند بعضی سوی آنها رفتند و بعضی در آمال و آرزوهای رسیدن به ثروت‌های یک شبه غرق شدند یا سوختند.
 
اخلاق چه شد، استاد اخلاق را در هم کوبیدند، خطی کردند، دسته دسته شدند، کی به حرف چه کسی گوش خواهد داد. تازه اول راه است، گوش هم بدهند و مسخره می‌کنند.

امروز حسینه امام خمینی(ره) مطلع ولایت بوده و راه جماران و پیر جماران می‌رود اینجا کرسی اخلاق کریمه است، مطلع خورشید انقلاب بوده و ملجاء جوانان و مرجع هادیان می‌تابد و می‌بارد.
 
امام زمان فرمود: انهم حجتی علیکم و افتخار بنده است که "انا چندالله اولی ‌الامر و ولی فقیه" اما آنچه می‌بارد از اوست و مهدی اوست. اوست که از پشت ابرها می‌تابد ما پیرها توبه کنیم و دست بشوییم اما آری جوانان شما هم توبه می‌کنید اما پیر راه بجویید و در جستجوی اخلاق باشید. خلق پیامبر اعظم(ص) و خلق علی(ع) خلق فاطمی و امام، دین براخلاق حرکت می‌کند همچون هزار مثال روشن. بدون اخلاق، دین کجاست؛ ملائکه دوری می‌کنند از بداخلاق، بهجت رضوان‌الله تعالی علیه حق همسایه، همنیشین، همشهری از اخلاق دینی می‌شود. خدمت‌گذاری استاد و پدر و مادر و فرزند از اخلاق کریمه بوده و اخلاق تواضع می‌آورد، دل را نرم می‌کند و به عبادت می‌رساند".
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.