بازدید معاون فرهنگی رئیس قوه قضائیه از مجتمع قضائی ولیعصر (عج)

معاون فرهنگی رئیس قوه قضائیه از مجتمع قضائی ولیعصر (عج) بازدید کرد.

بازدید معاون فرهنگی رئیس قوه قضائیه از مجتمع قضائی ولیعصر (عج)
به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران ، «حجت الاسلام و المسلمین  صادقی» ، معاون فرهنگی رئیس قوه قضائیه و هئیت همراه از مجتمع قضائی ولیعصر (عج) بازدید بعمل آورد.
 
در ابتدای این دیدار و طی یک نشست صمیمی میان مدعوین ، قضات و کارکنان ، حجت الاسلام و المسلمین «فوادیانم، سرپرست این مجموعه قضائی ضمن اظهار خرسندی و خیر مقدم از حضور معاون فرهنگی رئیس قوه قضائیه به ارائه گزارشی از عملکرد 9 ماهه سالجاری پرداخت و اظهار داشت : مجتمع قضائی ولیعصر (عج) بزرگترین مجتمع کیفری تهران محسوب می شود و مناطق 11 و 12 شهرداری را که جزء محدوده مرکزی پایتخت می باشد و همچنین منطقه بازار ، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های واقع در این منطقه را تحت پوشش قرار داده و کلیه پرونده‌های جزائی به جز پرونده‌هایی که در صلاحیت دادگاه کیفری استان است در این مجتمع مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.
 
سرپرست مجتمع قضائی ولیعصر (عج) با اشاره به وضعیت شعب موجود افزود : مجموعاً 24 شعبه در این مجتمع مستقر بود که در حال حاضر به 13 شعبه کاهش یافته و 2 شعبه دیگر نیز بلاتصدی می‌ باشد و در طول 9 ماه گذشته حدود سیزده هزار و چهل پرونده وارد مجموعه شده که میانگین آن برای هر شعبه 121 فقره می باشد و طی این مدت نیز 875/12 فقره پرونده مختومه گردیده که به طور متوسط سهم هر شعبه 119 فقره پرونده بوده است.
 
شایان ذکر است که در این واحد قضائی، پرونده قدیمی ما قبل سال 1390 وجود ندارد و از سال 1390 فقط 3 فقره پرونده و از سال 1391 تنها 9 فقره پرونده و از سال 1392 هم صرفاً 48 فقره پرونده قدیمی وجود دارد. با توجه به آمار اعلامی ، مجتمع قضائی ولیعصر (عج) کمترین آمار مربوط به پرونده‌های قدیمی و مسن را به خود اختصاص داده است و این واحد قضائی دارای 13 قاضی ، 78 کارمند با لحاظ کلیه کارکنان شاغل در واحد فرهنگی و واخواست م‌ باشد.
 
 گفتنی است، در ادامه این جلسه حجت الاسلام و المسلمین « صادقی» طی سخنانی ضمن بیان توصیه‌های اخلاقی برگرفته از فرمایشات ائمه اطهار (ع) اظهار داشت: دستور اسلام این است که هر فردی باید به فکر خودش باشد و زمینه های توسعه تقوا و اعمال صالح را برای قرب الهی فراهم کند چرا که حضرت علی (ع) می‌فرماید : اگر کسی به غیر خودش مشغول باشد در ظلمات فرو می رود و قرآن مجید نیز می فرماید: آنان که گمراه می شوند اگر هدایت شده باشند به شما ضرر نمی رسانند.
 
معاون فرهنگی رئیس قوه قضائیه در ادامه سخنان خود به بیان تعریف کوتاهی از «خود» انسان پرداخت و گفت: برای انسان چندین خود تعریف شده است. اول ، خود واقعی که چیست و کجا وجود دارد؟ معلوم نیست و فقط خداوند متعال آن را می شناسد. دوم، خود نزد خود هم یک تصور است و با خودی که در نزد خداوند است بسیار متفاوت است. سوم ، خود نزد دیگران، یعنی هر کدام از ما یک تصویری در ذهن دیگری دارد. چهارم، تصویری که من از ذهن دیگران در خودم دارم ، یا همان تصویری که معنای آن این است که دیگران درباره من چگونه فکر می‌کنند و سعی می‌کنم تصویر ذهنی آنان را اصلاح کنم و بیشتر رفتارها با خود چهارم تعریف و تنظیم می‌شود و گفتارهای ما بر اساس خود چهارم بوده و این بدترین نوع موضع گیری است و در این مورد حضرت علی (ع) می فرماید: خدا را به یاد داشته باشید درباره عزیزترین نفس ها برای شما ؛ اما آنکه نزد خداوند است و ما باید تلاش کنیم ، خود نزد خدا را اصلاح کنیم و بالا ببریم و همچنین تلاش کنیم فقط آن خود چهارم را اصلاح کنیم ، به طوریکه صرفاً کارهایی را انجام می دهیم که مردم درباره ما می پندارند.
 
معاون فرهنگی رئیس قوه قضائیه در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: به برادران و خواهران ا توصیه می‌کنم که به فکر خودتان باشید و کاری کنید که به درد دنیا و آخرتتان بخورد و این دنیا چند صباح دیگر تمام می‌شود و زیان دیده شخصی است که خودش را برای دنیای دیگران هزینه کند و از خداوند متعال استدعا دارم همه شما را در خدمت به خود واقعی که مسیر خدمت خلق و دین و انقلاب در درون آن است موفق گرداند تا بتوانیم خدایمان را هم درست بشناسیم.

در پایان این نشست که غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران نیز حضور داشت توسط معاون فرهنگی قوه قضائیه به دو نفر از قضات و همچنین دو نفر از کارکنان مجتمع قضائی ولیعصر (عج) که طی بررسی‌های بعمل آمده دارای عملکرد مثبت بوده و از خود استعداد و قابلیت‌های شغلی و فکری فراوانی نشان داده بودند ، با اهداء لوح تقدیر و جوایزی نفیس تقدیر بعمل آمد.
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار