جهت حمایت از D8؛

وزیر صنعت ترکیه پیشنهاد تأسیس بانک D8 را داد

وزیر صنعت ترکیه در چهارمین نشست وزرای صنعت کشورهای عضو D8 پیشنهاد تشکیل صندوقی جهت حمایت از D8 و نیز اتاق بازرگانی D8 و تأسیس بانک D8 را داد.

وزیر صنعت ترکیه پیشنهاد تأسیس بانک D8 را دادبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ فیکر اشتیق وزیر صنعت ترکیه در چهارمین نشست وزرای صنعت کشورهای عضو D8 با اشاره به اینکه گروه D8 فرصت‌های جدیدی را برای کشورهای عضو به وجود آورد تا از مزایای یکدیگر استفاده نمایند گفت: توافقنامه ترجیحی بین  کشورهای D8 درسال 2012 اجرایی شد و نیز تسهیل روادید برای تجار D8 جرایی شد از جمله مزایای به دست آمده در طول سال‌های گذشته است.

وی افزود: علاوه بر این موارد حجم تجارت میان کشورها در سال 2011 به 130 میلیارد دلار افزایش یافته که این امر نشان می‌دهد که ما در زمینه افزایش همکاری‌ها موفق عمل کرده‌ایم وافزایش سهم تجارت میان این کشورها از 4 درصد در سال 2011 به 8 درصد نیز بیانگر این موضوع است.

وزیر صنعت ترکیه تصریح کرد: امیدواریم تا سال 2018 سهم تجارت میان این کشورها تا 20 درصد افزایش یابد که برای رسیدن به این هدف باید همکاری‌های مختلفی را آغاز کنیم.

وی ادامه داد: ما آماده هر گونه همکاری در زمینه صنعت هستیم و باید این نکته نیز ذکر شود که برای اجرای افزایش همکاری‌ها نیاز به مکانیزم‌های مختلفی داریم و D8 باید از همکاری‌های سیاست‌گذاری به همکاری‌های اجرایی برسد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کشور ترکیه آماده تقویت همکاری‌‌های صنعتی است گفت: ما آمادگی این را داریم که در صنعت اتومبیل‌ و خودرو
و سایر صنایع پروژه‌های مشترکی را با کشورهای D8 اجرا کنیم.

وی ادامه داد: ترکیه آماده است به عنوان نقطه تماس میان کشورهای D8 عمل کند و ما معتقدیم با همکاری هم می‌توانیم پروژه‌های بزرگی را اجرا نماییم.

وزیر صنعت ترکیه در ادامه با اشاره به پیشنهاد این کشور در سال 2012 مبنی بر حضور نمایندگان دائمی در گروه D8 مدیر کل صنعت وزارت صنعت ترکیه را به عنوان نماینده دائمی ترکیه معرفی کرد و افزود: انتظار داریم سایر کشورها نیز نمایندگان دائمی خود را به ما معرفی نمایند.

وی در ادامه پیشنهاد تشکیل صندوقی جهت حمایت از D8 و نیز اتاق بازرگانی D8 و تأسیس بانک D8 را داد و گفت: امیدواریم در سال 2015 اجرایی شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: تأسیس ، همکاری ، پروژه ، روادید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار