رشد سوءمصرف موادمخدر در "زنان"

مدیرکل برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه بیشترین میزان افزایش سوءمصرف موادمخدر را در جامعه زنان شاهد بوده‌ایم، گفت:‌ در صورت تداوم رشد جمعیت زنان به شیوه کنونی تعداد سوءمصرف‌کنندگان موادمخدر غیرقانونی تا سال 2050، 25 درصد افزایش می‌یابد که بخش اعظم این افراد در کشورهای در حال توسعه زندگی می‌کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،دکتر سعید قاسمیان در همایش زنان در مسیر توسعه اجتماعی افزود: بخش اعظم افزایش سوءمصرف موادمخدر در کشورهای در حال توسعه مشاهده می‌شود و جوانان در معرض خطر هستند.

وی با بیان اینکه روند عرضه و تقاضای موادمخدر و روانگردان‌ها در جهان و ایران فزاینده است، تاکید کرد: در بخش عرضه مواد مخدر، عامل اصلی انگیزه‌های مالی و اقتصادی است. در سال 2013، شش هزار و 883 تن تریاک تولید شد که 5 هزار و 500 تن آن در کشور افغانستان به تولید رسیده بود که این میزان 80 درصد از تریاک تولیدی شامل می‌شود. با توجه به ترانزیت تریاک و نشتی آن در داخل کشور با مشکلاتی مواجه هستیم.

مدیرکل برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با مواد مخدر اضافه کرد: از سال 89 تا 92 شاهد انهدام 959 لابراتور تولید شیشه در کشور بوده‌ایم که این آمار در سال 92، 416 مورد بوده است.

/انتهای پیام

منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.