هادی‌محمدیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

«شاهزاده روم» استانداردهای لازم را برای رقابت‌ در عرصه‌های جهانی دارد

کارگردانی انیمیشن «شاهزاده روم» گفت: این فیلم از لحاظ محتوایی با بیان داستان مشترک بین اسلام و مسیحیت و از لحاظ کیفی استانداردهای لازم را برای رقابت در داخل و خارج از کشور دارد.

هادی محمدیان کارگردان انیمیشن "شاهزاده روم" در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران گفت: قصه این اثر یک ملودرام عاشقانه و تاریخی است که دست تقدیر شاهزاده‌ای از سرزمین روم را به بغداد آورده و پس از آن اتفاقات پرجاذبه و پرکششی می افتد.

وی ادامه داد: انیمیشن "شاهزاده روم" برای کودک و نوجوان ساخته شده ولی نوجوانان سهم بیشتری دارند چون داستان در مورد عشق و فضای عاشقانه‌ای است که با نوجوانان ارتباط بیشتری برقرار کرده ولی رنگ و لعاب موقعیتی که بوجود می‌آورد برای کودکان هم جذاب است.

محمدیان در خصوص حضور  "شاهزاده روم" در بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر بیان کرد: به گفته افراد متخصص و کسانی که فیلم را دیده‌اند این فیلم از لحاظ محتوایی با بیان داستان مشترک بین اسلام و مسیحیت و از لحاظ کیفی، استانداردهای لازم را برای رقابت در داخل و خارج از کشور دارد.

این کارگردان عنوان کرد: دغدغه‌ اصلی این بود که بتوانیم با ساخت یک بسته فرهنگی جذاب و انقلابی فزرندان ایران زمین و جهان را با قصه‌ها و بخشی از تاریخ و فرهنگ غنی ایران آشنا کنیم.

وی در خصوص حمایت از بخش انیمیشن در ایران گفت: تولید انیمیشن در ایران کار سنگینی است و از حمایتهای مالی تا اندازه زیادی محروم است.

وی افزود: از لحاظ تخصصی و توان فنی و هنری بچه‌های ایران پیشرفت زیادی در بخش انیمیشن داشته‌اند و دهه 90 دوران بلوغ انیمیشن ایران است.

این کارگردان افزود: اگر مشکلات سخت افزاری از طریق حمایت‌ مالی حل شود بخش انیمیشن پتانسیل بین‌المللی شدن را دارد.

"هادی محمدیان" ادامه داد: برعکس غرب، ایران گنجینه‌ای از قصه‌های ایران و ناب را دارد که می‌توانیم با ساخت انیمیشن‌های استاندارد و با کیفیت این قصه‌ها را به تمام دنیا صادر کرده و به رشد سینما و اطلاعات فرهنگی کشور کمک کنیم.

وی ادامه داد: فرهنگ ما در قصه‌های ما است و ما با داشتن قصه‌های بکر و نشنیده، حمایتهای سخت افزاری و معنوی، ایجاد فضای مناسب اکران و تبلیغات می‌توانیم فرهنگمان را به تمام دنیا انتقال دهیم.

محمدیان خاطرنشان کرد: انیمیشن سازان در ایران راه خودشان را پیدا کرده‌اند و فقط به حمایت‌ واقعی نیاز دارند تا بتوانند جایگاه انیمیشن ایران را در دنیا ثابت کنند.

انتهای پیام/ رض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.