«سهیلا گلستانی» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

کارکرد حمایت‌های فرهنگی از فیلم اولی‌ها بیشتر از حمایت مالی است

کارگردان فیلم «دو» گفت: حمایت بزرگان از فیلم اولی‌ها فضا را برای آنها روان‌تر و شیرین‌تر می‌کند.

"سهیلا گلستانی" کارگردان فیم "دو" در خصوص حمایت از فیلم اولی‌ها در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران  گفت: تلخی‌ها و ناکامی‌های فیلم اولی‌ها زیاد است. تنها چیزی که می‌تواند این فضا را برای آنها روان‌تر و شیرین‌تر کند حمایت‌هایی است که از سوی بزرگان سینما اتفاق می‌افتد.

وی افزود: کارکرد حمایت‌های فرهنگی بیشتر از حمایت مالی است و اعتقاد و ایمانی که این نوع حمایت با خودش به همراه می‌آورد باعث می‌شود اعتماد فیلمساز بیشتر شده و قدم‌هایش را محکم‌تر بردارد.

گلستانی در خصوص داوری نشدن همه بخش های فیلم‌های اولی بیان کرد: خود من هم علت این تصمیم‌گیری را نمی‌دانم و نظری هم نمی‌دهم ولی به هر حال اتفاق غریبی نیست.

وی افزود: در اغلب جشنواره‌های "الف" دنیا این روش دیده می‌شود که فیلم‌های اول در تمام رشته ها داوری نشده و یا به ندرت اتفاق می‌افتد.

این کارگردان ادامه داد: داوری نکردن همه بخش‌ها دلیل بر این نیست که حساسیتی در ساخت و داوری این فیلم‌ها وجود ندارد؛ در واقع کیفیت بالا و خود فیلم‌ها راهشان را باز خواهند کرد.

گلستانی خاطرنشان کرد: اگر به بخش‌های دیگر فیلم اولی ها توجه شود در سینمای ایران اتفاق خوبی است چون فرصتی برای دیگر عوامل فیلم ایجاد می‌شود تا بتوانند انگیزه بیشتری برای حضور در جشنواره‌ای حرفه‌ای و معتبر در کار اولشان بدست آورند.

کارکرد حمایت‌های فرهنگی از فیلم اولی‌ها بیشتر از حمایت مالی است

این کارگردان در خصوص اینکه کدام بخش از فیلمش حرف بیشتری برای گفتن دارد و مدعی است گفت: جز خودم تمام عوامل کار را مدعی می‌دانم.


انتهای پیام/ اس
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار