مفتح در نشست خبری مطرح کرد؛

تعیین سقف معافیت‌های حقوق و دستمزد / آستان‌های قدس و قرارگاه‌‌های سازندگی موظف به تسلیم اظهارنامه مالیاتی شدند

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 94 در تشریح آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق از تعیین سقف مالیات‌های جدید حقوق و دستمزد خبر داد.

کارمندانی که سالانه 138 میلیون حقوق دریافت می‌کنند، از پرداخت مالیات معاف‌اند
به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران محمد مهدی مفتح سخنگوی کمیسیون تلفیق بررسی بودجه 94 آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق را در جمع خبرنگاران تشریح کرد.
 
وی افزود: در روزهای اخیر دو مصوبه در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار گرفت.
 
مفتح ادامه داد: یکی از موارد مربوط به سقف مالیات در مورد حقوق و دستمزد بود که در بند الف تبصره 9 در کمیسیون به تصویب رسید و مصوب شد که سقف معافیت مالیاتی حقوق و دستمزد در ماده 52برنامه توسعه تعیین شود.
 
سخنگوی کمیسیون تلفیق تاکید کرد: کمیسیون تصویب کرد که حقوق کارمندانی که سالیانه 138 میلیون ریال دریافت می‌کنند از پرداخت مالیات معاف و مازاد دریافتی تا 7 برابر حداقل حقوق به نرخ 10 درصد مازاد آن به نرخ 20 درصد محاسبه می‌شود.

به گفته سخنگوی کمیسیون تلفیق در صورت تصویب نهایی این مصوبه در مجلس میزان معافیت مالیاتی درآمد کارکنان دستگاه‌های دولتی و غیردولتی یکسان خواهد شد.
 
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 94 در ادامه در رابطه با سایر مصوبات کمیسیون تلفیق گفت: در مصوبه دیگری مقرر شد تا از مشترکین آب شهری علاوه بر دریافت آب‌بها به ازای هر مترمکعب، 150 ریال دریافت شود تا از منابع آن برای آب‌رسانی آب شرب روستاها در نظر گرفته شود.
 
مفتح در ادامه بیان داشت: در مصوبه دیگری هم مقرر شد که وزارت نیرو در ازای هر کیلو وات ساعت مصرفی 30 ریال عوارض از مشترکین برق شهری، باغ‌شهرها و خانه‌باغ‌های اطراف شهرها و روستاها دریافت کند تا از منابع حاصله برای توسعه برق در روستاها استفاده شود.
 
سخنگوی کمیسیون تلفیق در ادامه به سایر مصوبات کمیسیون اشاره کرد و گفت: در مصوبه دیگر سازمان برنامه و مدیریت موظف شد تا در بودجه سال 94 سازمان مناطق آزاد و ویژه نظارت کند و بودجه سال 95 سازمان مناطق آزاد و ویژه را در لایحه بودجه سالیانه بگنجاند.
 
مفتح در ادامه در خصوص سایر مصوبات کمیسیون تلفیق تصریح کرد:‌ در نشست روز گذشته بندی به این ترتیب به بودجه اضافه شد: آستان‌های مقدس و همچنین قرارگاه‌های سازندگی موظف شدند تا در سال 94 اظهارنامه‌های مالیاتی و حساب سود و زیان سال 93 را حتماً به سازمان مالیاتی تسلیم کنند و طبق قانون مالیات‌های مستقیم مالیات‌شان را بپردازند.
 
وی در رابطه با این مصوبه اضافه شده متذکر شد: مقرر شد تنها منابع درآمدی شرکت‌های تابع آستان‌های قدس رضوی در بودجه و در یک ردیف جمعی و خرجی دوباره به هزینه‌های آستان‌های قدس رضوی برگرداننده شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار