واکنش مربی‌‌های سرخابی به صحبت‌های کی‌روش:

قلعه نویی: ضربات ایستگاهی برای آقایان خوب است ولی برای من بد!/ درخشان: کی‌روش می‌خواهد عوام فریبی کند

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: فکر نمی‌کنم که حرف‌های من باعث تخریب روحیه دیگران بوده باشد.

نش قلعه نویی: با هدف تخریب روحیه دیگران صحبت نکرده‌امبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران امیر قلعه نویی در گفت و گو با یک برنامه رادیویی پیرامون دیدار تیم ملی مقابل عراق و حذف از مسابقات جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: در ابتدا جا دارد که یک خسته نباسید به بازیکنان و اعضای تیم ملی بگویم چرا که این افراد در مسابقات خیلی زحمت کشیده‌اند همان طور که شواهد نشان می‌داد بازیکنان در بازی مقابل عراق تلاش زیادی از خود نشان دادند.

وی بیان کرد: جوانان ما دراین دوره از مسابقات خوب بازی کردند و به خصوص در بازی مقابل عراق تلاش بسیار زیادی را کشیدند ولی در ضربات پنالتی بازی را واگذار کردیم.

شما نظاره‌گر بودید که ژاپن هم به امارات در ضربات پنالتی باخت و این هم شانسی است و اگر بخواهیم واقعیت را بگوییم مسابقه بین ژاپن و امارات باید با 5 گل به سود ژاپن به پایان می‌رسید.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سوال که آیا تیم ما مستحق قهرمانی در جام ملت‌های بود یا خیر عنوان کرد: اگر بخواهیم قیاس کنم باید بگویم تیم ما دراین مسابقات طوری بازی کرد که در جام جهانی به میدان رفت. تیم ملی پلن B نداشت وشاید افرادی از من ناراحت شوند که این حرف‌ها را می زنم. دژاگه، قوچان‌نژاد و شجاعی به خط حمله اضافه می‌َ‌شوند و غفوری هم در این اواخر این کار را انجام می‌داد. همان طور که نظاره گر بودیم آقایان کلی از من ایراد می‌گرفتند که چرا گل‌هایتان از جناح راست به ثمر می‌رسد و دراین ارتباط بیش از 30 مقاله علیه من می‌نوشتند اما من حرفی نزدم.

وی تاکید کرد: کی‌روش 2 سال است که درحضور زیر ساخت‌های فوتبال ما و زمین چمن صحبت می‌کند اما من که 10 سال پیش این حرفها را زدم. تمام حرف‌های من در رسانه ها موجود است.

قلعه نویی تصریح کرد: چطور استفاده از ضربات ایستگاهی برای آقایان خوب است ولی برای من بد است؟ جا دارد از کفاشیان تشکر کنم که در این شرایط از کادر فنی حمایت کرد و واقعیت‌ها را گفت. ما بازی تدارکاتی کم داشتیم ولی آقایان بگویند به جای آنکه به اردو بروند می توانستند بازی بگذارند همین مربی عراق 40 روز است تیمش را تحویل گرفته پس بهتر است اینگونه انتقاد نکند. کفاشیان حالا یک مدیر فوتبالی شده و من هم تایید می‌کنم که همه مردم به استقبال تیم ملی بروند چون بازیکنان زحمتشان را کشیده‌اند.

قلعه نویی افزود: اگر شما کل لیگ را مثل جام جهانی می‌دیدید حالا در جام ملت‌ها می‌توانستیم عملکرد خوبی داشته باشیم. چرا امیر ابراهیمی نباید بازی کند در حالی که محمد نوری و خلعتبری در فاز تاکتیکی می‌توانستند گره‌های ما را باز کنند.

وی عنوان کرد: من در حرفهایم گفته بودم تیمی که می‌خواهد قهرمان شود باید شانس داشته باشد کما اینکه ما مقابل امارات شانس آوردیم حتی مثال بازی آلمان و آرژانتین را زدم. در لیگ برتر یک تیم قهرمان باید کیفیت داشته باشد ولی در تورنمنت‌ها باید شانس هم همراه یک تیم برای قهرمانی باشد.

**درخشان: عراق حتی لیگ هم ندارد/ بازی را به چه تیمی واگذار کردید؟

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: به نظر من کادر فنی تیم ملی بابت باخت باید جواب بدهد که چرا به تیمی که لیگ ندارد نتیجه را واگذار کرده است.

حمید درخشان درخصوص اظهارات کارلوس کی روش در نشست خبری امروز در استرالیا برگزار کرده و صحبت‌هایی که درباره سرمربیان پرسپولیس و استقلال انجام داده، اظهار داشت: این حق طبیعی ما است که انتقاد کنیم و کی روش باید جواب بدهد که چرا تیم ملی اینگونه باخته است، وی بیان کرد: اصلا من بد! شما که با تیم ملی باخته‌اید باید پاسخگو باشید که چرا به تیمی باختی که لیگ ندارد و مربی‌اش 45 روز است که انتخاب شده. این مسائل را نباید با هم قاطی کرد! سرمربی تیم ملی توپ را در زمین دیگران می‌اندازد و گفته چرا درخشان یا قلعه نویی مصاحبه کردند اما من که بعد از بازی حرف زدم و اگر هم قلعه نویی قبل از بازی مصاحبه کرده چه ربطی به باخت تیم ملی دارد؟ مگر ما تیم را ارنج کردیم؟ یعنی چون ما حرف زدیم تیم ملی باخت؟ این عوام فریبی است و سرمربی تیم ملی نباید مغلطه کند.

وی درخصوص اظهارات کی روش که گفته وی هنرش بردن 5 تیم به لیگ دسته اول و آبروریزی با تیم ملی زیر 18 سال کشورمان است، افزود: خدا را شکر که کارنامه من مشخص است و من تیم ملی را به جام جهانی بردم و تیمی را هم به دسته پایین‌تر نفرستادم آقای سرمربی! هر کسی که این اطلاعات را به شما داده اطلاعات نادرستی را در اختیارت قرار داده و هر چه باشد من به مربی 45 روزه نباخته‌ام!

سرمربی تیم پرسپولیس عنوان کرد: کی روش با این حرف‌ها می‌خواهد عوام فریبی کند و مردم را گمراه کند تا مردم باخت را فراموش کند اما بعد از باخت ما انتقاد کردیم و این موضوع در فوتبال عادی است و کجای کار ما اشتباه بوده که الان این حرف‌ها زده می شود؟

درخشان در خصوص علت این گفتار کی‌روش بیان کرد: او زرنگ است و کسی که برای فوتبال کشور ما تصمیم می‌گیرد قطعاً حرفه‌ای می‌باشد و بلد است که چطور ذهن مردم را با این حرفها منحرف کند و نکته قابل توجه این است که کارنامه شما موفق نبوده است.

وی گفت: من نمی‌دانم ربط حرفهای سرمربی تیم ملی و اظهارات ما به باخت تیم ملی چیست؟ مگر ما باعث اخراج پولادی یا گل نشدن پنالتی‌ها شدیم که الان باید پاسخگو باشیم!

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص موضع اخیر کی‌روش در قبال مربیان ایرانی گفت: طبیعی است که کی‌روش موضع این چنینی بگیرد.

حمید درخشان افزود: کی‌روش برای توجیه دلایل شکست این حرفها را به زبان آورده است. وی باید بیاید و بگوید به ثمره‌ا ی برای فوتبالمان داشته و با این پولی که گرفته چه میراثی برای ما گذاشته است. او حق ندارد درباره مربیان ایرانی صحبت کند اما مربیان ایرانی حق دارند درباره او صحبت کنند. چرا که تیم ملی کشورمان را به او سپردند.

درخشان در ادامه تصریح کرد: کی‌روش با شلوغ کاری در کنار زمین قصد توجیه دلایل ناکامی‌اش را دارد اما غافل از اینکه مردم همه چیز را می‌دانند و فوتبال را به خوبی می فهمند.

وی در پاسخ به این سوال که در 15 سال اخیر، هرچه موفقیت داشتیم با مربی خارجی بوده و برانکو کی‌روش به راحتی جهانی شدیم اما با دایی، قطبی و قلعه‌نویی به هیچ جا نرسیدیم، پاسخ داد: من نمی‌گویم مربی تیم ملی ایران باید بهترین باشد حال چه  ایرانی و چه خارجی، مهم این است که کی‌روش نتوانست انتظارات را برآورده کند.

وی در ادامه عنوان کرد: کی‌روش اگر بازیکنانی را به استرالیا برده 90درصد آنها حاصل و دسترنج مربیان ایرانی است. پس حق ندارد در مورد مربیان ایرانی چنین صحبت کند و اگر امروز من جای کفاشیان و وزارت ورزشی بودم قرار داد او را تمدید نمی‌کردم.

درخشان درباره حذف ایران از جام ملت‌ها گفت: من هم مثل تمام ایرانیان ناراحتم و دوست داشتم تیم ملی همچنان در استرالیا بماند و به مراحل بالاتر صعود کند چون این حق ایران است که همواره جزو بهترین ها باشد ولی افسوس به خاطر یکسری اشتباهات و تصمیمات غلط از سوی سر مربی این هم محقق نشد.

وی در ارتباط با عملکرد تیم ملی در چهار بازی جام ملت‌ها گفت: نمی دانم که چه بگویم تیمی که می‌بازد و نمی تواند به جمع 4 تیم برتر آسیا برسد طبیعی است که عملکرد خوبی نداشته و مقصر اصلی این ناکامی کسی نیست جز کارلوس کی روش!

وی افزود: من نمی‌دانم از کجا بگویم. تیم ما در مقابل تیمی شکست خورد که یک لیگ درست و حسابی ندارد و مربی‌اش بیشتر از 45 روز نیست که تیم را تحویل گرفته اما می‌آید و ما را به راحتی با تیم عراق شکست می‌دهد. این اتفاق خوبی برای فوتبال ما نیست که یک مربی با میلیاردها هزینه بیاید و نتواند حتی تیم ایران را به جمع چهار تیم برساند.

درخشان تصریح کرد: با اخراج پولادی تمام برنامه تیم ما به هم ریخت و در طول بازی مشخص شد که حرفی برای گفتن نداریم. من سوالم این است اگر هر مربی غیر از کی روش روی نیمکت ما می‌نشست نمی‌توانست چنین نتایجی را بگیرد.

وی در ادامه عنوان کرد: ما کی روش را آورده بودیم تا قهرمان شویم نه اینکه جزو چهار تیم برتر آسیا هم نباشیم. کی روش فقط در فاز دفاعی توانست قدم‌های مثبتی برای تیم ملی بردارد ولی درفاز حمله هیچ کاری نتوانست برای ما انجام دهد و بهتر است از استرالیا به ایران نیاید و از همان جا به خانه‌اش برگردد.

سرمربی پرسپولیس در ادامه افزود: جای تأسف است که به عراق باختیم و با اخراج پولادی تمام برنامه تیم ملی به هم ریخت و در طول بازی مشخص شد که حرفی برای گفتن نداریم.

درخشان در پایان درباره شرایط حاکم بر پرسپولیس خاطر نشان کرد: متاسفانه هر روز شاهد اتفاقات جدید در فوتبال هستیم ما خودمان را برای 13 بهمن آماده کرده بودیم که امروز به ما گفتند برای 9 یا 10 بهمن ماه آماده باشید. این عدم برنامه ریزی چه چیزی را نشان می‌دهد و من به عنوان یک مربی معنی این کارها را نمی‌فهمم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۰:۲۷ ۰۵ بهمن ۱۳۹۳
ببندین آقایون دهنتون رو....... قطعا کی روش از شماها بهتره و با تعصب تره... انشاالله توطئه های شما به نتیجه نمیرسه... کی روش باید بمونه... همین و بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۰۴ بهمن ۱۳۹۳
اقای درخشان خودتون هم میدونید شما به درد تیم پرسپولیس نمی خورید چون دانش مربیگری ندارید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۴۰ ۰۴ بهمن ۱۳۹۳
ایران به داور باخت و نه عراق به کی روش باید چهار سال دیگه فرصت داد
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۱:۳۰ ۰۴ بهمن ۱۳۹۳
این آقایان از روی غرض حرف میزنند اینا نشون میدن فقط اسم در کردن تو این فوتبال
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۱:۲۷ ۰۴ بهمن ۱۳۹۳
درخشان توروخدابس کن اگه توازفوتبال چیزی بلدبودی اینقدتوپرسپولیس رواعصاب مانمی رفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۰۴ بهمن ۱۳۹۳
درخشان اندازه ای نیست که بخاد راجب اقای کی روش نظر بده
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۹:۲۸ ۰۴ بهمن ۱۳۹۳
آقای درخشان شما خواهشا به بازیکنات یاد بده مثل تیم ملی با غیرت بازی بکنه شما بازی رو ببین با کی روش چیکار داری برادر نکنه میخوای سرمربی تیم ملی بشی..
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۹:۲۴ ۰۴ بهمن ۱۳۹۳
آقای درخشان خاموش آقای قلعه نوعی خاموش
Iran (Islamic Republic of)
hhh
۱۷:۵۵ ۰۴ بهمن ۱۳۹۳
آخه نیست زمان آقای قلعه نویی تیم ملی رو قهرمان آسیا کرده واسه همین از ضربات ایستگاهی بدش میاد
China
جواد
۱۷:۱۴ ۰۴ بهمن ۱۳۹۳
من اصلا به فوتبال علاقه ندارم و هزینه ای که برای فوتبال میشه رو اصلا قابل قبول نمیدونم. اما اگر کی روش بره لابد شما آقایان مربی می خواهید تیم ملی رو اداره کنید؟؟؟؟؟ شما ها که تو استقلال و پرسپولیس موندید میخایید تیم ملی رو هدایت کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۰۴ بهمن ۱۳۹۳
من یکی از طرفداران تیم استقلال هستم .ولی هیچ زمان مثل قلعه نویی حاضر به خیانت به تیم ملی نیستم.ارزش تیم ملی خیلی بیشتر از تیم باشگاهی بوده و وسعتی به تمام ایران دارد.
Iran (Islamic Republic of)
حالشو ببر
۱۶:۲۴ ۰۴ بهمن ۱۳۹۳
نه این که خود شما در بازیاتون فقط از راه دور وبا تکنیک گل میزنید
آخرین اخبار