حسن‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگارن:

دوپینگی بودن و محرومیت عبدالزهرا از ماه‌‌ها قبل محرز بود، فیفا کوتاهی کرده است

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: در آگوست سال 2014، نمونه‌هایی که از بازیکنان شاغل در لیگ برتر گرفته شده بود به فیفا فرستادیم و در میان آنها علی عبدالزهرا هم جزو بازیکنان دوپینگی اعلام شد.

دوپینگی بودن و محرومیت عبدالزهرا از ماه‌‌ها قبل محرز بود، فیفا کوتاهی کرده استاسماعیل حسن زاده رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در خصوص بازیکن دوپینگی تیم ملی عراق به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: در آگوست سال 2014، نمونه‌هایی که از بازیکنان شاغل در لیگ برتر گرفته شده بود به فیفا فرستادیم و در میان آنها علی عبدالزهرا هم جزو بازیکنان دوپینگی اعلام شد.

وی تصریح کرد: در آن زمان نادو (سازمان ملی مبارزه ضد دوپینگ) که زیر نظر وزارت ورزش است از این بازیکنان تست دوپینگ گرفته بود و آنها را به آزمایشگاه‌های فیفا فرستاد چند بازیکن در این میان حضور داشتند که دوپینگی بودنشان محرز شد که ما بلافاصله در 7 مورد رأی دادیم و طبق قانون ملی مبارزه با دوپینگ علی رغم اینکه این بازیکن آزاد نبوده این موضوع را به فیفا ارجاع دادیم تا آنها نظرنهایی در خصوص محرومیت این بازیکن را اعلام کنند و به فدراسیون عراق ارجاع دهند اما چرا تا الان هیچ موضوعی توسط فیفا اعلام نشده یا فدراسیون عراق این بازیکن را با خود می‌آورد و بازی می‌دهد جای سوال است. آیا فیفا این محرومیت را اعلام کرده یا نه معلوم نیست. معمولاً در چنین مواقعی به طور اتوماتیک وار بازیکن محروم می شود و تیم هم متضرر می شود و تمام بازی‌هایی که این بازیکن متخلف در آن حضور داشته سه بر صفر اعلام می شود. زمانی که ما این بازیکن را محروم کردیم و به فیفا هم اعلام کردیم بعید است که فیفا این بازیکن را محروم نکرده باشد.

حسن زاده در پایان گفت: استفاده از این بازیکن توسط تیمهای عراق غیر قانونی بوده و حتماً فیفا موضوع را سریعاً بررسی خواهد کرد و بازیکن مربوطه 6 ماه تا 2 سال محروم خواهد شد و تیم هم از مسابقات حذف خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۱۹:۲۶ ۰۴ بهمن ۱۳۹۳
خیلی دیر به فکر افتادید
آخرین اخبار