رییس اتاق بازرگانی ایران:

ساختار نظام بانکی باید اصلاح شود

شافعی تاکید کرد: برای ایجاد تحول و اصلاح ساختار بانکی تصمیمات زمان عادی در شرایط خاص جوابگو نیست و باید برای هر مقطع زمانی تصمیمات مربوط به آن گرفته شود و در تصمیمات قبلی تجدید نظر شود.

غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به لزوم تحول در نظام بانکی گفت: سیستم بانکی باید در اصلاح ساختار و نظام بانکی کار اساسی انجام دهد و تحول در نظام بانکی با نگاه به کارهای مولد در کشور مورد توجه و بازنگری قرار گیرد.
 
وی افزود: البته شرایط نشان دهنده این است که تحول در نظام بانکی در برنامه‌های دولت و بانک مرکزی پیش بینی و آغاز شده اما نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که در این بخش سرعت عمل بیشتر شود.
 
رییس اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: برای ایجاد تحول و اصلاح ساختار بانک تصمیمات زمان عادی در شرایط خاص جوابگو نیست و برای هر مقطع زمانی تصمیمات مربوط به آن گرفته شود و در تصمیمات قبلی تجدید نظر شود.
 
شافعی در ادامه با اشاره به لزوم تجدیدنظر در نرخ سود بانکی گفت: به لحاظ علمی با کاهش تورم باید نرخ تسهیلات بانکی نیز تغییر یابد که امیدواریم در این زمینه نیز تجدیدنظر شود.


انتهای پیام/
برچسب ها: شافعی ، نظام ، بانکی ، اصلاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار