قالیباف در جمع خبرنگاران:

ساخت مدارس بر عهده شهرداری نیست/ گزارشی مبنی بر کمبود مدرسه در منطقه 22 نشنیده ایم

شهردار تهران گفت: ساخت مدارس بر عهده شهرداری نیست چراکه وزارت راه و شهرسازی در واگذاری های خود، کاربری آموزشی را مشخص می کند.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمد باقر قالیباف، شهردار تهران صبح امروز در حاشیه افتتاحیه دوازدهیمن نمایشگاه یادیار مهربان و در جمع خبرنگاران، با تاکید برگسترش فرهنگ کتابخوانی افزود: هرچند این فرهنگ از  ابعاد مختلفی بر خوردار است اما یکی از این ابعاد این است که  عرضه کتاب با قیمت مناسب در اختیار شهروندان قرار گیرد.
 
وی با بیان اینکه  توسعه  وارتقاء فرهنگ کتاب خوانی به ویژه در دانش آموزان به عنوان  مهمترین هدف این نمایشگاه بوده است  تصریح کرد:افزایش سرانه کتاب از 4 به 11 نیز از موارد قابل ذکر از زمان نخستین دوره  بر گزاری این نمایشگاه تا کنون  بوده است .

شهردار تهران با اشاره به اینکه  ایجاد کتابخانه برای دانش آموزان به خصوص  در مدارس ابتدایی می تواند اثرات مفیدی را در ارتقاء فرهنگ کتاب خوانی در شهروندان واز سال های کودکی  داشته باشد گفت: اما باید در ابعاد دیگر نیز به این موضوع توجه شود چرا که این اقدامات کفایت نمی کند.
.
قالیباف در ادامه به امضای تفاهم نامه مشترک میان شهرداری تهران و وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و اظهار داشت: بخشی از تفاهم نامه امروز مربوط به آموزش شهروندی در کتب درسی و حضور شهرداری در کمک به مدراس و انجمن اولیا و مربیان است. همچنین بخش دیگری از آن مربوط به استفاده بهینه از امکانات و خدماتی است که شهرداری در صبح ها می تواند به مدارس ارایه داده و  یا فرصت هایی است که معلمان و مدارس در بعد از ظهر ها می توانند در اختیار اهالی محل قرار دهند.

*ساخت مدارس بر عهده شهرداری نیست

شهردار تهران همچنین در پاسخ به خبرنگاری درباره ساخت مدارس در منطقه 22 تهران، افزود: ساخت مدارس بر عهده شهرداری نیست چراکه وزارت راه و شهرسازی در واگذاری های خود، کاربری آموزشی را مشخص می کنند و شهرداری تهران تنها در صدور پروانه ساخت به دولت و بخش خصوصی برای احداث مدارس ایفای نقش دارد.

*گزارشی مبنی بر کمبود مدرسه در منطقه 22 نشنیده ایم 

وی  با عنوان اینکه ما  گزارشی مبنی بر کمبود مدرسه در منطقه 22 نشنیده ایم اظهار داشت:حتی بر اساس آخرین آمار و اطلاعات زمین هایی را داشته ایم که کاربری آموزشی برای مدرسه داشته اند اما کسی به دنبال ساخت آن نبوده است.

قالیباف در پایان تاکید کرد: طبیعتا اگر بخشی خصوصی و دولتی تمایلی برای احداث مدرسه در منقه 22 داشته باشند، زمین برای ساخت مدرسه در اختیار آنها قرار خواهد گرفت و مشکل خاصی برای توسعه مدارس وجود ندارد.   

انتهای پیام/
برچسب ها: مدارس ، منطقه ، کمبود ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.