در برنامه "یک فیلم یک سلام"؛

جواد عزتی: "تگرگ و آفتاب" عاشقانه‌ای دوست داشتنی بود/ رضا کریمی: مخاطبان می‌توانند حال خوب را از سینما طلبکار باشند

رضا کریمی گفت: فکر می‌کنم حال خوب چیزی است که مخاطبان می‌توانند از سینما طلبکار باشند و این حال خوب را می توانید از «تگرگ و آفتاب» بگیرید.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛  نشست خبری فیلم "تگرگ و آفتاب" از سری نشست‌هاتی برنامه‌ی "یک فیلم یک سلام" باحضور "رضا کریمی" تهیه کننده و کارگردان، "جواد عزتی"، "کسری عزیزا" و "پردیس احمدیه" بازیگر و "علیرضا برازنده" فیلمبردار عصر دیرزوز در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

"رضا کریمی" در ابتدا گفت: من مدت‌ها بود که دوست داشتم در زمینه‌ی دفاع مقدس کار کنم و طرح‌هایی هم داشتم که با آن‌ها به نتیجه نمی‌رسیدم زیرا خودم را راضی نمی‌کردند. در سال گذشته به این طرح رسیدم و احساس کردم که می‌تواند این ایده تازه و بکر باشد. همه چیز خوب پیش رفت و در مرحله‌ی تولید این اتفاق افتاد که یک گروه حرفه‌ای در پشت صحنه و بازیگران کارکشته در جلوی دوربین سرکار ما آمدند.

"جواد عزتی" در ادامه برنامه گفت: "تگرگ و آفتاب" یک فیلم خوب و عاشقانه‌ای دوست داشتنی بود که شاید اولین باری که این فیلمنامه را خواندم "رضا کریمی" خبر نداشت و من از یک کانال دیگر این فیلنامه به دستم رسید و آن را خواندم.

وی ادامه داد: فیلم حال و هوای خوبی دارد و من هم در سینما یک فیلم کمدی بیشتر ندارم و این کار هم کمدی نیست. برای من همیشه قصه مهم بوده و سعی کرده‌ام بازی‌ام بیرون نزند و قصه‌ی این فیلم خیلی جذاب و دوست داشتنی است.

"علیرضا برازنده" فیلمبردار این اثر در ادامه گفت: ما حدود سه یا چهار ماه قبل از فیلمبرداری با "رضا کریمی" راجع به فیلم صحبت‌هایی کردیم. کریمی از همان روزهای اول درباره‌ی همه چیز با دقت و وسواس پیش می‌رفت و راجع به همه چیز با من حرف میزد. 

وی افزود: در فیلمبرداری این اثر از تکنیک خاصی استفاده نکردیم. سادگی و رئال بودن از مهم ترین اهداف ما در فیلمبرداری این اثر بود که فکر می‌کنم، حدود 90 درصد به آن چیزی که کریمی مدنظرش بود رسیدیم و فیلمبرداری هم با دوربین red انجام شد.

"کسری عزیزا" دیگر بازیگر این فیلم سینمایی در ادامه گفت: همه چیز برای بازی من در این فیلم به صورت اتفاقی بود و در نهایت در این فیلم بازی کردم و رسیدن به این هدف نتیجه‌ی زحمات دوستانی است که در کنار ما هستند. من پیش از این هیچ سابقه‌ای در بازیگری نداشتم البته که حدود 19 سال است موسیقی کار می‌کنم و از فضای هنر جدا نبوده‌ام.

"رضا کریمی" در ادامه ی نشست گفت: وقتی فیلمنامه را نوشتم برایم محرز بود که برای این نقش نباید از بازیگر شناخته شده استفاده کنم؛ به دلیل تازگی که این شخصیت داشت دوست داشتم یک نفر آن را بازی کند که دارای طراوت باشد. خیلی از بازیگران شناخته شده تست گریم دادند ولی شخصیت من هیچ کدام از آن‌ها نبوند.

وی افزود: حدود ده روز مانده به آغاز فیلمبرداری کاملا اتفاقی عکسی از کسری دیدم که به نظر آمد همان شخصیتی است که می‌خواهم اما این نکته وجود داشت که وی هیچ سابقه‌ای برای بازی نداشت، چون مطمئن بودم انتخابم درست است در یکی دو جلسه وی را هماهنگ کردیم و یک امتیاز دیگر هم این بود که حضور "جواد عزتی" به بازی کسری بسیار کمک کرد.

برازنده در ادامه عنوان کرد: فکر می‌کنم به لحاظ ساخت فیلم، این اثر متفاوتی باشد. چون قصه‌ی جذابی دارد و پرداخت خاصی در آن صورت گرفته و فکر می‌کنم مخاطب دوست داشته باشد.

"رضا کریمی" در ادامه درباره‌ی موسیقی فیلم عنوان کرد: در این کار به طور جدی به موسیقی فکر نکرده‌ام. برای قسمت‌هایی از فیلم کارهایی انجام شده ولی هنوز به قطعیت نرسیده‌ام.

"جواد عزتی" در ادامه تصریح کرد: چون رفتارهای آدم‌های آن دوره در قصه‌ی ما تاثیر داشت من و "رضا کریمی" بسیار تاکید داشتیم رفتارها به آن دهه بازگردد.

وی افزود: چون ما از آن دوره نوستالژی داریم، ممکن است مخاطب در بعضی سکانس ها بخندد ولی این اتفاق به چهره‌ی فیلم ضربه نمی‌زند و به قصه کمک می‌کند. من خود فکر می‌کنم که چقدر در خدمت قصه هستم. برای من خیلی مهم است کارگردان چه قصه‌ای را روایت می‌کند و تمام سعی‌ام را کردم که در خدمت قصه باشم.

"رضا کریمی" در ادامه تصریح کرد: استفاده از بازیگرانی از جنس "جواد عزتی" و "مهران احمدی" دردسر نیست بلکه موهبت است و اگر کارگردان شخصیت چهارچوب فیلم خود را بداند و بازیگر خود را بشناسد می‌تواند خروجی بسیار خوبی بگیرد. "جواد عزتی" جزء باهوش ترین بازیگران است و حضور وی موهبتی است و آرزو می‌کنم که نقشی به او پشنهاد شود که تمامی اتفاقات خوب را برایش فراهم کند.

وی در ادامه عنوان کرد: لوکیشن‌های این کار واقعا به سختی پیدا شد. بچه‌های تدارکات و صحنه خیلی سختی کشیدند چون می‌دانستند که علاوه بر فیلتر طراح صحنه باید از فیلتر من نیز رد شوند.

این کارگردان افزود: یک اثر جنگی می‌تواند یک قصه‌ی عاشقانه هم باشد. فیلم در زمان جنگ و سال‌های جنگ می‌گذرد و بی ارتباط با جنگ و آدم های آن نیست. در طول فیلم در کل سه سکانس بیشتر از منطقه ی جنگی وجود ندارد.

"جواد عزتی" درباره ی تندیس جشنواره ی فجر گفت: من هم از سنم گذشته و هم دیگر بی تفاوت شده‌ام و واقعا به کار خوب فکر می‌کنم. یک دوره‌ای خیلی به جایزه فکر می‌کردم ولی الان معتقدم فیلم خوب کار کردن از ارزش بیشتری برخوردار است.

"رضا کریمی" در ادامه نشست گفت: "جواد عزتی" جزء آن دسته از بازیگرانی است که فقط به خود نقش فکر نمی‌کند و به مجموعه توجه دارد و این خیلی نگاه و اتفاق خاصی است. جدای از بازیگرها که در این فیلم خیلی همراه و خوب بودند من یک پشت صحنه‌ی عالی نیز در اختیار داشتم. "علیرضا برازنده" نیز از آن موهبت‌ها بود و همین طور "مهدی جودی" که خیلی برای کار زحمت کشید و از آن جوان‌های آینده دار است.

وی افزود: در ارتباط با این فیلم حسم این است که با دیدن آن حس پشیمانی به مخاطب دست نمی‌دهد.

"جواد عزتی" در ادامه نشست گفت: فکر می‌کنم حال خوب چیزی است که مخاطبان می‌توانند از سینما طلبکار باشند و این حال خوب را می توانید از این فیلم بگیرید.

"رضا کریمی" شعار آماده ای نداشت و فقط این را گفت: «تگرگ و آفتاب» یک لحظه است و فکر می‌کنم اگر کسی اسم فیلم را بشنود یک تصور از فصل بهار در ذهنش شکل می‌گیرد، آن لحظه‌ای که تگرگ شروع به باریدن می‌کند و بلافاصله آفتاب می‌زند و همه چیز را آب می‌کند.


انتهای پیام/رس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار