کارگردان فیلم «موقت» در برنامه «یک فیلم یک سلام»:

به شعور مخاطب احترام می‌گذارم

امیر عزیزی کارگردان فیلم اولی جشنواره امسال فیلمسازی‌اش را با هدف احترام به مخاطب بنا نهاده است.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ نشست مطبوعاتی فیلم «موقت» عصر امروز با حضور امیر عزیزی کارگردان، حسن آقاکریمی تهیه کننده، نازنین فراهانی بازیگر و هوشیار خیام آهنگساز در پردیس ملت برگزار شد.   
 
بنابراین گزارش، امیر عزیزی کارگردان فیلم «موقت» گفت: درخواست پروانه ساخت را برای این فیلم سه سال پیش دادیم که رد شد. محوریت فیلم اسباب کشی و نقل مکان است. نام موقت هم به این دلیل روی آن گذاشته شد که جابجایی در فیلم، موضوع آن را تشکیل می‌دهد. این فیلم یک ملودرام اجتماعی است.   
 
عزیزی اظهار داشت: خانم فراهانی از‌‌ همان ابتدا در جریان فیلمنامه بود و وقتی فیلمنامه را برای تهیه کننده فرستادم، با کمک وی و آقای عیاری فیلم ساخته شد. تلاش می‌کردم فیلمی که می‌سازم شبیه کارگردانی که دستیارش بودم نباشد، من مدتی دستیار آقای کیانوش عیاری بودم و مشاور کارگردانی قرار بود آقای عیاری باشد که به دلیل مشغول بودن در یک پروژه دیگر آقای شهبازی این مسئولیت را برعهده گرفت و نظرات بسیار مفیدی را برای فیلم ارائه کرد.   
 
این کارگردان در ادامه بیان کرد: وقتی فیلمنامه را نوشتم اسامی بازیگران را مشخص کردم. برای من احترام به شعور مخاطب در فیلمسازی مهم است و براین اساس فیلمی را ساختم که اینگونه باشد.   
 
وی در خصوص بازیگران این فیلم گفت: من برای این فیلم از اعضای خانواده‌ام کمک گرفتم و یکی از نقش‌ها را خواهرم ساناز ایفا می‌کند که دچار عقب ماندگی ذهنی است. پس از مدتی رفت و آمد بازیگران در خانه ما، خواهرم که مدتی طول می‌کشد تا به کسی نزدیک شود، با گروه بازیگری صمیمی شد و فیلم به جریان افتاد.   
 
عزیزی همچنین عنوان کرد: این اولین تجربه سینمایی من بود و من منتظر اولین اکران هستم تا واکنش مردم را بدانم.   
 
حسن آقاکریمی تهیه کننده فیلم گفت: آقای عزیزی فیلمنامه خوبی داشت و این فیلمنامه از طریق آقای عیاری به دست من رسید.   
 
وی افزود: چیزی که در این فیلمنامه من را جذب کرد، جدید و بدیع بودن آن بود. تصور من این است، پس از دیدن این اثر متوجه حرف من خواهید شد که سوژه آن بکر است.   
 
تهیه کننده این فیلم در ادامه، بیان کرد: موقت فیلم متفاوتی است که خارج از عرف عادی فیلم‌های دیگر است و مخاطبین خاص خواهد داشت. اگر به طور مناسب اکران شود، مورد توجه قرار خواهد گرفت.   
 
تهیه کننده فیلم شعار این فیلم را اینگونه بیان کرد: زندگی چیزی نیست که لب طاقچه عادت از یاد من و تو برود.   
 
نازنین فراهانی بازیگر این فیلم بیان کرد: من کار را مطالعه کردم و فضای کار به گونه‌ای بود که در آن رابطه‌ها باید شکل می‌گرفت، باید ساناز رابطه خوبی با ما می‌داشت و من و خانم آهنگرانی را به عنوان خواهر خود می‌پذیرفت.   
 
فراهانی در ادامه گفت: فکر می‌کنم اثر موقت کار خوبی شده باشد و نقش من نقشی تازه بود که تا به حال تجربه‌اش نکرده بودم. فیلمنامه قابلیت نزدیکی به نقش را داشت و من با مشورت گروه کار خود را اجرا کردم.   
 
هوشیار خیام آهنگساز این فیلم بیان کرد: فیلم موقت یک اتفاق خاص است، یک حرکت جدی با یک قصه عمیق. باید این فیلم را دو یا سه بار دید. این فیلم در تمام بخش‌های آن ویژه و خاص است. احساس من این است که ترکیب عوامل باعث وقوع یک اتفاق خاص شده است.   
 
آهنگساز این فیلم در ادامه گفت: این اولین تجربه بلند سینمایی من است و من قبلا در دو فیلم کوتاه تجربه آهنگسازی داشتم. در ابتدا قرار بود برای این فیلم موسیقی ساخته نشود ولی کارگردان پس از مدتی جای موسیقی را در فیلم خالی دید و با من تماس گرفت.   
 
وی عنوان کرد: داستان موقت برای من جذاب بود و مرا جذب دنیایی کرد که فکر می‌کردم نمی‌توانم در آن وارد شوم. این کار در کارنامه من نقطه شروعی متفاوت و نقطه عطف است.   
 
وی در پایان گفت: نام موقت به نظر شخص من اشاره به برهه‌ای از زندگی ما دراد که موقتا در یک شرایط خاص قرار می‌گیریم.

پس از نشان دادن چند سکانس از فیلم از پوستر فیلم موقت که طراحی آن برعهده مژگان ایرجی بوده است، توسط نازنین فراهانی رونمایی شد.   
 

انتهای پیام/رس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار