امین‌زاده در جمع خبرنگاران:

نشست مشترک با وزیر کشور برای هم‌افزایی در حوزه اجرایی و حقوقی بود

مشاور حقوقی رئیس‌جمهور در حاشیه نشست مشترک با وزیر کشور گفت: این جلسه برای هم‌افزایی میان دو مرکز در حوزه اجرایی و حقوقی بود.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران؛ الهام امین‌زاده مشاور حقوقی رئیس جمهور کشورمان در حاشیه نشست مشترک با وزیر کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این جلسه برای هم افزایی میان دو مرکز در حوزه اجرایی حقوقی بود.  
 
وی افزود: در این جلسه به خوبی گزارش‌هایی ارائه داده شد که نشان از عملکردهای خوب در این حوزه بود و نشان داد که دستگاه‌های مختلف به خوبی در حال کار هستند.

امین‌زاده تصریح کرد: از آنجایی که سند حقوق شهروندی در حال بررسی است، قرار گذاشتیم جلسه‌ای را با حضور وزارت کشور برگزار کنیم تا هم‌افزایی در این باره صورت بگیرد که خوشبختانه مباحث خوبی در این زمینه مطرح شد.

وی در ادامه با بیان اینکه رئیس جمهور در حال بررسی سند حقوق شهروندی هست گفت:‌ با توجه به این مطلب که مرکز صیانت از حقوق شهروندی در وزارت کشور است جلسه‌ای را با حضور وزیر کشور و معاونین آن برگزار کردیم تا ببینیم در حوزه حقوق شهروندی چه اقدامی را باید انجام دهیم.

معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به گزارش معاونین وزارت کشور در حوزه حقوق شهروندی و اقداماتی که در این حوزه انجام دادند تصریح کرد: این گزارش و اقدامات صورت گرفته دلگرم‌کننده بود که مقرر شد تفاهمنامه‌ای را در حوزه اختلافات حوزه استانی، مسائل حقوق شهروندی، تنظیم قوانین مربوط به وزارت کشور و استانداران امضا شود و این موضوعات در آن بررسی شود.

امین‌زاده در پاسخ به مسکوت ماندن موضوع حقوق شهروندی تصریح کرد: این موضوع مسکوت نمانده بوده و سند حقوق شهروندی از تاریخ 5 آذر 92 در سایت معاونت قرار گرفته است که حدود یک میلیون مراجعه‌کننده داشته است و آن دیده شده است.

وی ادامه داد: اینکه افراد خود را ملزم به حقوق شهروندی بدانند از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که گاهی یک قانون را مصوب می‌کنیم اما این قانون به خوبی اجرا نمی‌شود اما در زمینه حقوق شهروندی منتظر هستیم که رئیس جمهور در این زمینه تصمیم بگیرند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار