حجت‌الاسلام قربانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مصوبات شوراها بر اخذ «عوارض جدید» باطل شد/ وضع عوارض جدید غیر قانونی است

معاون رئیس دیوان عدالت اداری در امور شعب گفت: طبق ماده 50 و 52 قانون مالیات بر ارزش افزوده، شوراها نمی‌توانند در مورد تولید، خدمات و واردات عوارض جدید وضع کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین«موسی قربانی» در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، در تشریح جلسه هیأت عمومی دیوان عدالت اداری اظهارداشت: برخی دادخواست‌های واصله تقاضای ابطال مصوبات شوراهای اسلامی شهرهای مختلف را داشته‌اند که حدوداً به 50 دادخواست رسیدگی شد.
 
وی ادامه داد: شوراها در مقام تأمین درآمدهای جدید برای شهرداری‌ها به مناسبت‌های مختلف به وضع عوارض می‌پرداختند که به دلیل تقاضای افرادی برای ابطال این مصوبات، آراء و تصمیمات شوراهای اسلامی در هیأت عمومی دیوان باطل شد.
 
حجت‌الاسلام قربانی افزود: وضع عوارض بر پمپ‌های بنزین و گاز، حفر خیابان توسط شرکت آب و فاضلاب، عوارض بر پیمانکاری‌ها و خودپرداز بانک‌ها از جمله این موارد است که تقاضای ابطال آن‌ها از دیوان عدالت اداری شده است.
 
وی تصریح کرد: طبق ماده 50 و 52 قانون مالیات بر ارزش افزوده، شوراها نمی‌توانند در مورد خدمات، تولید و واردات عوارض جدیدی وضع کنند و فقط در موارد جدید و منطقه‌ای این اختیار را دارند.

حجت‌الاسلام قربانی گفت: مطابق ماده ۵۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال ۱۳۸۷، برقراری عوارض بر درآمدهای مأخذ محاسبه مالیات توسط شوراهای اسلامی و سایر مراجع ممنوع شده است.
 
معاون رئیس دیوان عدالت اداری در امور شعب در پایان خاطرنشان کرد: هیأت عمومی مصوبات کلیه شوراهای اسلامی را در مورد وضع عوارض جدید در تولید، خدمات و واردات باطل کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار