"موریس سینت" در شارلی ابدو چه کرد که محاکمه شد؟!/ توهین به مقدسات میلیون‌ها مسلمان و حقوق بشر غربی

چاپ کاریکاتور پیامبر اسلام(ص) توسط هفته‌نامه هتاک شارلی ابدو افکار عمومی مسلمانان و تمامی انسان‌های نیک‌سرشت جهان را تحت تاثیر قرار داد، البته این نخستین بار نیست که غربی‌ها به مقدسات مسلمانان توهین می‌کنند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، چاپ کاریکاتور پیامبر اسلام(ص) توسط هفته‌نامه هتاک شارلی ابدو افکار عمومی مسلمانان و تمامی انسان‌های نیک‌سرشت جهان را تحت تاثیر قرار داد، البته این نخستین بار نیست که غربی‌ها به مقدسات مسلمانان توهین می‌کنند و پیش از این نیز در دانمارک و برخی کشورهای اروپایی این اتفاق افتاده بود.

شاید بتوان سلمان رشدی را نخستین فردی دانست که مستقیما به مقدسات مسلمانان تاخت و با نگاشتن کتاب آیات شیطانی و مقالات بسیاری تلاش کرد تا چهره‌ای متحجر، خشن و دروغین از اسلام ارائه دهد. وی سرسپرده دولت انگلیس بود و برای رضایت اربابش از هیچ اقدامی دریغ نکرد.

رشدی خود از یک خانواده مسلمان هندی بود اما پدر و مادرش هیچ یک از اصول اسلام را رعایت نمی‌کردند و این بی تفاوتی به اسلام باعث شد تا وی نسبت به مبانی اسلام دچار شک و تردید شود و تمام عمرش را صرف تخطئه قوانین ناب اسلامی کند. وی پایه‌گذار راهی شوم علیه اسلام شد.

 

دانمارک نخستین کشوری بود که در آن کاریکاتورهایی در توهین به پیامبر اسلام منتشر شد، روزنامه دانمارکی "یولاندس بوستن" در سال 2005 این کاریکاتورهای توهین آمیز را منتشر کرد، و پس از آن چندین نشریه اروپایی دیگر و در رأس آنها روزنامه فرانسوی "شارلی ابدو" چنین تصاویری را منتشر کردند. در همان سال اعتراضات گسترده‌ای به این اقدام نشریه دانمارکی صورت گرفت و تمامی مسلمانان و حتی برخی غیر مسلمانان توهین به مقدسات دیگر ادیان را محکوم کردند.

رژیم صهیونیستی همواره از اقدامات اسلام ستیزانه کشورهای غربی حمایت کرده و لابی صهیونیست در این کشورها تلاش کرده است تا شکاف‌هایی را بین اسلام و غرب ایجاد کند. ساماندهی این نوع اقدامات خصمانه در صورتی است که اگر کوچکترین شکی به یکی از خطوط قرمز رژیم غاصب صهیونیستی در غرب و شرق صورت گیرد با واکنش تند آمریکا و برخی کشورهای اروپایی مواجه می‌شود.

غربی‌ها همواره مدعی آزادی بیان و اندیشه هستند و توهین به مقدسات دیگر ادیان و فرهنگ‌ها را در قالب همین ادعا توجیه می‌کنند، اما بارها گزینشی بودن این ادعا توسط آنها ثابت شده است. حقوق بشر به عنوان ابزاری در دست غرب معمولا علیه کشورهای دیگر بکار گرفته می‌شود اما گویا توهین به مقدسات میلیون‌ها مسلمان که در اروپا زندگی می‌کنند از مصادیق حقوق بشر غربی نیست.



اقدام موهن هفته نامه شارلي ابدو که با حمايت جدي آمريکا ، انگليس و فرانسه همراه است در حالي آزادي انديشه خوانده مي‌شود، که روزنامه تلگراف انگليس در 27 ژانويه 2009 گزارش داده بود "موريس سينت" کاريکاتوريست شارلي ابدو به جرم انتشار مطلبي درباره پسر نيکولا سارکوزي نخست وزير وقت فرانسه، که از نظر مجله يهودي ستيزانه بوده اخراج ميشود و به جرم برانگيختن نفرت عليه يهودي‌ها  محاکمه مي‌شود.

بعد از ازدواج پسر سارکوزي با دختري از يهوديان ثروتمند فرانسوي اين کاريکاتوريست مي نويسد: «اين پسر به زودي مدارج ترقي را طي خواهد کرد»، تنها این جمله باعث می‌شود تا وی در دادگاهی در فرانسه محاکمه شود!!!!!....

هفته‌نامه شارلی ابدو در سال های 2006 و 2011 نیز کاریکاتورهایی را در راستای اهانت به مقدسات مسلمانان چاپ کرده بود و چاپ کاریکاتور موهن به پیامبر اسلام(ص) در ادامه همان سیاستهای قبلی است. اما این بار این اقدام باعث شد که 2 نفر به دفتر این هفته‌نامه حمله کرده و 12 نفر از کارکنان آن را ترور کنند.

عضویت فلسطین در لاهه، خشم رژیم صهیونیستی و ارتباط با اقدام تروریستی فرانسه

با درخواست رئیس تشکیلات خودگردان دادگاه کیفری بین المللی عضویت فلسطین در این دادگاه را قبول کرد و این کشور را صد و بیست و سومین کشور عضو لاهه اعلام کرد.



دادگاه لاهه اعلام کرد که تشکیلات خودگردان فلسطین رسما صلاحیت این دادگاه برای انجام تحقیقات درباره ارتکاب جنایت‌های جنگی احتمالی در جریان جنگ 51 روزه رژیم صهیونیستی علیه غزه را پذیرفته است. محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین یک روز پس از مخالفت شورای امنیت با پیش نویس قطعنامه پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی در فلسطین، درخواست‌های عضویت در 18 معاهده و سازمان بین المللی را امضا کرد که از جمله آنها می‌توان به درخواست عضویت در دادگاه بین المللی لاهه اشاره کرد.

عضویت فلسطین در لاهه خشم رژیم صهیونیستی را برافروخت و این رژیم را وادار کرد تا فشار بیشتری به کشورهای حامی خود برای حل مشکلات پیش آمده وارد کند و اتفاق اخیر تروریستی در فرانسه بی ارتباط با این رویکرد نیست. حمله تروریستی اخیر ممکن است از جانب رژیم صهیونیستی باشد و این رژیم نامشروع قصد داشته پاسخی درخور به اقدامات فرانسه بدهد.

در دو دهه گذشته مردم جهان در پی شناخت دقیق اسلام برآمده‌اند و تعداد زیادی از مردم اروپا و آمریکا مسلمان شده‌اند، این مسئله دولت‌های غربی را به شدت نگران کرده است و از آنجایی که مولفه‌ای برای جلوگیری از این اقدام ندارند تلاش می‌کنند تا چهره اسلام را کریه جلوه دهند.

پروژه اسلام هراسی برای جلوگیری از نفوذ روزافزون اسلام در جوامع غربی کلید خورد و در اقدام مشترکی کشورهای غربی و بویژه آمریکا، انگلیس و فرانسه تلاش کردند تا با ساماندهی یک سری تحرکات تروریستی ذهنیت مردمشان را نسبت به اسلام تغییر دهند. حادثه 11 سپتامبر 2001 نیز بی شباهت با حادثه تروریستی فرانسه نیست، در آن حمله تروریستی نیز به ادعای مقامات غربی القاعده به رهبری بن‌لادن این اقدام تروریستی را ساماندهی کرده بود.

بن لادن نیز مانند ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تکفیری داعش توسط دولت آمریکا برای مبارزه با روسیه در افغانستان آموزش دیده بود ولی در نهایت به گفته مقامات غربی مسبب اصلی حملات 11 سپتامبر بود که خود موجب تحولات زیادی در ساختار نظام‌ بین‌الملل شد.



ادعای دولت فرانسه مبنی بر انجام این اقدام تروریستس توسط گروه تکفیری داعش تاثیری در نقش غربی‌ها و رژیم صهیونیستی در وقوع این حوادث نخواهد داشت، زیرا گروه‌های تکفیری و بویژه داعش دست پرورده خود آنها هستند و این گروه‌ها هیچ ارتباطی با مسلمانان ندارند. تعداد زیادی از اعضای گروه تکفیری داعش مزدورانی هستند که به دلیل بحران‌های اقتصادی و مشکلات عدیده‌ی اقتصادی از قبیل: بی‌کاری، فقر و گرسنگی از اروپا آو آمریکا به این گروه تروریستی پیوسته‌اند.

غربی‌ها با ایجاد داعش درصدد برآمده‌اند تا چهره‌ای از اسلام را به نمایش بگذارند که با منافع آنها همسو باشد و به تسریع روند اسلام هراسی در میان مردم خود کمک کند. در چند سال اخیر شمار حملات و مزاحمت‌هایی که برای مسلمانان در کشورهای اروپایی و آمریکایی بویژه فرانسه و انگلیس ایجاد می‌شود افزایش یافته است، و این دقیقا همان هدفی است که غربی‌ها برای رسیدن به آن تلاش می‌کنند.



سرانجام سخن اینکه حادثه اخیر تروریستی در فرانسه را نمی‌توان تنها یک اقدام ترروریستی دانست و باید ابعاد دیگری  از قبیل: تشدید اسلام‌هراسی، ترغیب یهودیان اروپا و آمریکا برای مهاجرت به سرزمین‌های اشغالی، جلب توجه مقامات به بازگشت مزدوران غربی داعش به کشورهایشان و احتمال انزوای هر چه بیشتر رژیم غاصب صهیونیستی را مورد توجه قرار داد.

انتهای پیام/


برچسب ها: فرانسه ، شارلی ، تروریسم ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار