7 کشته در سانحه هوایی همزمان با سفر پاپ به فیلیپین+ تصاویر

در پی حادثه خارج شدن یک هواپیمای حامل شماری از مقامات فیلیپین در شهر تاکلوبان در مرکز این کشور از باند فرودگاه دست‌کم هفت نفر جان باختند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، ادوین لاسیردا سخنگوی رئیس جمهوری فیلیپین با اشاره به این مطلب خاطر نشان کرد در این حادثه همچنین چند نفر از جمله خدمه پرواز زخمی شدند که برای درمان به بیمارستان منقل شدند.



وی در ادامه اظهار داشت مقامات دولتی که در این پرواز حاضر بودند قصد داشتند به تاکولبان بروند تا شرایط میزبانی از پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان در این شهر را از نزدیک بررسی کنند.

در میان حاضرین در هواپیما افرادی چون پاکیتو اوچوا جونیور دبیر اجرایی دولت ، ارمینیو کولوما جونیور دبیر مرکز عملیات ارتباطی و چند معاون وزیر به همراه دو خلبان ، یک مهندس پرواز و یک نفر خدمه حضور داشتند.



بعد از آنکه یک توفان گرمسیری شهر لِیته را درنوردید ، پاپ تصمیم گرفت حضور خود را در این شهر تا ساعت پنج بعد از ظهر به وقت محلی تمدید کند و سفر خود به تاکولبان را در مدت کوتاه تری انجام دهد.

پس از آن که هواپیمای حامل پاپ فرانسیس فرودگاه تاکلوبان را به مقصد مانیل ترک کرد، خلبان هواپیمایی که حامل مقامات دولتی فیلیپین بود براثر وزش تندباد نتوانست این جت خصوصی را کنترل کند و متعاقباً این هواپیما از باند فرودگاهِ تاکلوبان خارج شد. مأموران امداد و نجات به سرعت خود را به محل سانحه رساندند تا مطمئن شوند برای هیچیک از مقامات کشوری اتفاق ناگواری رخ ندهد. 


پس از خروج ناگهانی از باند فرودگاه، چرخ جلوی این جتِ خصوصی شکست و این هواپیما با سینه روی چمنِ کنار باند فرودگاه به زمین نشست. 

شایان ذکر است که همچنین در بندر مانیل در نزدیکی محلی که قرار است پاپ در آن مراسم عشای ربانی را در روز یکشنبه (فردا) برگزار کند نیز آتش سوزی مهیبی رخ داده است. 


انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار