نفت در هفته‌ای كه گذشت

توليد محصولات پتروشيمی افزايش يافت/ عرضه بنزين 400 تومانی متوقف شد

توقف عرضه بنزین ٤٠٠ تومانی در سراسر کشور از اول بهمن ماه، افزايش توليد گاز و محصولات پتروشيمی و افتتاح نمايشگاه بين‌المللی انرژی كيش از مهم‌ترين رخدادهای خبری در حوزه صنعت نفت در طی هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ صنعت نفت و گاز، پتروشیمی و پالایش و پخش یکی از مهم‌ترین صنایع در کشور است که با حمایت اساسی می توان گره بسیاری از مشکلات را گشود و به سمت توسعه و پیشرفت اقتصاد گام برداشت.

بهینه سازی مصرف انرژی با هوشمندسازی ساختمان منطقه تهران
مهندس ناظر تعمیرات ساختمان و تأسیسات منطقه تهران، گفت: در راستای بهینه سازی مصرف انرژی و کمی کردن آن، سامانه کنترل هوشمند سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی در منطقه تهران نصب شد.

افزایش 72 میلیون متر مکعبی گاز در کشور
مصرف گاز کشور در 24 ساعت گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال شاهد افزايش 72 ميليون متر مکعبی بود.

کاهش 60 درصدی بهای جهانی نفت / نفت خام آمریکا بشکه‌ای 44 دلار معامله شد
بهاي نفت در بازارهای جهانی روز سه‌شنبه به دليل عرضه بيش از حد و اعلام عربستان مبنی بر به پايان رسيدن دوره نفت 100 دلاری به پايان‌ترين سطح شش سال گذشته سقوط کرد.

منابع مورد نیاز صنعت نفت تامین می شود
عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس، با اشاره به کاهش قیمت نفت، گفت: سهم وزارت نفت از محل ١٤,٥ درصد در بودجه کاهش پیدا می‌کند؛ بنابراین منابع مورد نیاز صنعت نفت به نحو دیگری تأمین می‌شود.

استقبال بی‌نظیر شرکت‌های داخلی و خارجی از یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی کیش
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از عملیات لایروبی اسکله 12 هزار تنی در کیش خبر داد و گفت: عملیات این اسلکه به اتمام رسیده و هم‌اکنون عملیات اسکله 35 هزار تنی را شروع کرده‌ایم که این امر نقطه قوت برای تقویت تجارت در منطقه آزاد کیش است.

خودکفایی ایران در تولید انواع پمپ های صنایع نفت و گاز
مدیر عامل شرکت پمپ های صنعتی ایران از بومی سازی پمپ های کرایوجنیک که برای پمپاژ پروپان و بوتان مایع در پالایشگاه های گازی استفاده می شود خبر داد و گفت: با طراحی و تولید این پمپ ها، ایران در تولید انواع پمپ های صنایع نفت و گاز به خودکفایی دست یافته است.

توافق با شرکت فرانسوی برای جذب فاینانس/ نیاز 30 میلیارد دلار برای طرح‌های شرکت گاز تا پایان برنامه ششم
سهیلی پور با اشاره به اینکه شرکت ملی گاز به دنبال انتخاب فاینانس مناسب در پروژه های گاز است، افزود: تاکنون 40 شرکت خارجی برای سرمایه گذاری در بخش گاز اعلام آمادگی کرده اند. همچنین برای توسعه طرحها 30 میلیارد دلار اعتبار نیاز است.

تصمیمی برای حضور شرکتهای خارجی برای فاز 11 گرفته نشده است/ فاز 19 پارس جنوبی در زمستان سال آینده در مدار تولید قرار می گیرد
مدیر برنامه ریزی و کنترل طرحهای شرکت نفت و گاز پارس، از تحقق قول 100 میلیون متر مکعبی گاز برای زمستان امسال خبرداد و گفت: در تصمیمات اخیر وزارت نفت تصمیم براین شده که فعلا حفاری دریایی را شروع شود هنوز در مورد پیمانکار و حضور شرکتهای خارجی تصمیمی گرفته نشده است.

نمایشگاه انرژی کیش به صورت تخصصی از سال آینده در دستور کار قرار می گیرد
نعمت الهی با تاکید بر اینکه وزارت نفت و شرکتهای زیر مجموعه آن حمایت جدی از برگزاری نمایشگاه انرژی کیش داشته و دارند، گفت: اگر نمایشگاه کیش به سمت جذب سرمایه گذاری بهتر حرکت کند عرصه برای توسعه صنعت نفت و گاز کشور فراهم می شود.

یازدهمین نمایشگاه انرژی کیش بدون حضور مسئولان رده بالای وزارت نفت افتتاح شد
یازدهمین نمایشگاه انرژی کیش با حضور 130 شرکت داخلی و تعدادی از نمایندگان شرکتهای خارجی در جزیره کیش با رویکرد سرمایه گذاری و سرمایه پذیری افتتاح شد.

توقف عرضه بنزین ٤٠٠ تومانی در سراسر کشور از اول بهمن ماه
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: با تبدیل بنزین ٤٠٠ تومانی به ٧٠٠ تومان از اول بهمن ماه امسال،عرضه بنزین ٤٠٠ تومانی متوقف می شود.

انتشار نخستین شماره از دوره جدید ماهنامه (انرژی خاورمیانه امروز)
نخستین شماره از دوره جدید ماهنامه ((انرژی خاورمیانه امروز))، با پیام وزیر نفت منتشر شد.

مجری طرح توسعه میدان نفتی یاران جنوبی از استقرار 8 دکل در این میدان نفتی خبر داد و گفت: هم اکنون از 22 حلقه چاه، حفاری 4 حلقه چاه نفتی به اتمام رسید و بزودی 5 دکل جدید به این میدان نفتی افزوده خواهد شد.

ضرورت افزايش سهم شركت ملی نفت ايران از درآمدهای نفتی
معاون وزير نفت گفت: سهم 14.5 درصدی شركت ملی نفت ايران از درآمدهای نفت در شرايطی كه قيمت نفت به نصف كاهش يافته است، كمك چندانی به تامين نيازهای اين صنعت نمی‌كند.

ایجاد فدراسیون صنعت نفت ایران در جهت تعامل بهتر فعالان این حوزه
ایجاد فدراسیون صنعت نفت، به همگرایی و تعامل بهتر بین فعالان حوزه صنعت نفت کمک خواهد کرد و اهداف و راهبردهای این حوزه از طریق یک تشکل منسجم تحقق خواهد یافت.

دلاویز معاون صندوق بازنشستگی وزارت نفت شد
رئیس هیئت رئیسه صندوقهای بازنشستگی، پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت در حکمی معاون برنامه ریزی، نظارت و راهبردی و نظام بیمه ای صندوق را منصوب کرد.

تزریق گاز مراحل 17 و 18 پارس جنوبی به شبکه سراسری
شرکت نفت و گاز پارس اعلام کرد: گاز نخستين رديف پالايشگاه مراحل 17 و 18 ميدان گازي پارس جنوبی به شبکه سراسری کشور تزريق شد.

مصرف بنزین در کشور به بیش از 20 میلیارد لیتر رسید
مصرف بنزين کشور در 295 روز امسال با 2,2 درصد رشد نسبت به مدت مشابه پارسال به بيش از 20.5 ميليارد ليتر رسيد.

تحویل بیش از ٢,٧ میلیارد لیتر سوخت مایع به بخش نیروگاهی کشور

نیروگاههای کشور در مدت زمان ٤٩ روز، بیش از ٢,٧ میلیارد لیتر سوخت مایع تحویل گرفته اند.

تولید 75هزار بشکه نفت خام از میدان آزادگان شمالی/بهره برداری از فاز نخست این میدان در اواسط تیرماه
مجری طرح توسعه میدان نفتی آزادگان شمالی، با اشاره به اینکه در فاز اول، روزانه 75 هزار بشکه نفت خام از این میدان مشترک برداشت خواهد شد گفت: طرح جامع توسعه فاز دوم این میدان نفتی در مرحله بررسی قرار گرفته در این مرحله روزانه 150 هزار بشکه نفت خام تولید خواهد شد.

افت قیمت طلای سیاه تلنگری برای ساخت آینده روشن/ به تهدید قیمت نفت رویکرد فرصت‌محور داشته باشیم
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: در شرایط فعلی دشمنان از نفت به عنوان ابزار سیاسی استفاده می‌کنند تا با کاهش قیمت‌ها، بوجه کشور را تحت تاثیر قرار دهند، بنابراین افت قیمت نفت یک تلنگر است تا در آینده شرایط بهتری داشته باشیم.

افزایش ٨ میلیون تنی تولید محصولات پتروشیمی کشور
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: تا پایان سال آینده حدود هشت میلیون تن به ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشور افزوده می‌شود.

حضور چشمگیر نمایندگان خارجی و آمریکایی در نمایشگاه امسال انرژی کیش
یازدهمین نمایشگاه انرژی کیش با حضور حداکثری سازندگان داخلی و نمایندگان اروپایی و آمریکایی دوشنبه 22 دی ماه (هفته جاری )افتتاح می شود.

احداث خط لوله برای انتقال بنزین بزرگترین پالایشگاه تولید کننده بنزین کشور
رئیس مرکز جنوب شرق شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت از خط جدید ۲۶ اینچ به طول ۴۶۹ کیلومتر بین بندرعباس تا رفسنجان برای انتقال تولیدات پالایشگاه ستاره خلیج فارس، خبر داد و گفت: پیمانکار ساخت این خط انتخاب شده و زمین آن تحویل شده است.

٤٢,٢ میلیارد مترمکعب گاز به نیروگاههای کشور تحویل شد
شرکت ملی گاز ایران با هدف جلوگیری از مصرف فرآورده های نفتی در نیروگاههای کشور، حجم گازرسانی به این بخش را افزایش داده و در ٢٩٠ روز امسال، ٤٢ میلیارد و ٢٠٣ میلیون مترمکعب گاز به نیروگاههای کشور تحویل داده است.

تمدن جدیدی در غرب کارون شکل می گیرد/ تولید 320 هزار بشکه نفت خام با حفاری 185 حلقه چاه
مجری طرح آزادگان جنوبی با اشاره به اینکه طی 5 تا 6 ماه آینده اتفاقات خوبی در آزادگان جنوبی رخ خواهد داد بطوری که با اجرای آن تمدن جدیدی در غرب کارون در حال شکل‌گیری است گفت: برای تولید 320 هزار بشکه نفت در فاز اول باید 185 حلقه چاه حفاری شود در حال حاضر با 16 دكل در حال حفاري هستيم و برای تسریع روند حفاری قرار است به زودی تعداد دکل ها به 25 دکل افزایش پیدا کند.

انعقاد تفاهمنامه همکاری دانشگاه شيراز و شرکت ملی صنايع پتروشيمی
معاون وزير نفت در پتروشيمی و مديرعامل شرکت ملی صنايع پتروشيمي در شيراز با تاکيد بر بهره‌گيری از ظرفيت‌های دانشگاه شيراز در توسعه و حل مشکلات صنايع پتروشيمی گفت: دنبال روشی هستيم که بتوانيم نتيجه دانش توليد شده در پژوهش و فناوری را تجاری و به ثروت تبديل کنيم.

75 میلیارد لیتر فرآورده نفتی در کشور توزیع و مصرف شد
معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: در ٢٩٢ روز امسال بیش از ٧٥ میلیارد لیتر انواع فرآورده نفتی در کشور توزیع و مصرف شده است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار