پیشخوان اجتماعی باشگاه:

از اختصاص 23 هزار میلیارد ریال برای ازدواج و مسکن جوانان تا رشد 3 برابر جمعیت پیرامون در مقایسه با تهران

صفحات اجتماعی روزنامه‌های کشور امروز به رشد3برابری جمعیت پیرامون تهران، اختصاص 23 هزار میلیارد ریال برای ازدواج، 24 درصد افراد دارای تحصیلات عالی فرزند ندارند، پرداختند.

به گزارشباشگاه خبرنگاران، روزنامه های رسالت، ایران، خراسان و ابتکار امروز به موضوعات متعددی از جمله اختصاص 23 هزار میلیارد ریال برای ازدواج و مسکن جوانان،رشد3برابری جمعیت پیرامون تهران، 24 درصد افراد دارای تحصیلات عالی فرزند ندارند و تماس مرتبط با کودک آزاری پرداخته است.

در ادامه نگاهی گذرا به این صفحات می‌پردازیم.

روزنامه رسالت

 این روزنامه در صفحه اجتماعی خود در گزارشی در خصوص رشد جمعیت شهر تهران که با تمهیدات اندیشیده شده و مجموعه عوامل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مدیریتی به 1.5 درصد کاهش یافته است، پرداخته و در آن آورده است: رشد جمعیت پیرامونی تهران سه برابر شهر تهران است و بر اساس پیش‌بینی ها در صورت ادامه روند فعلی جمعیت منظومه شهری مستقر در دشت تهران که شامل شهر تهران ، شهرها  و شهرستان‌های مجاور ‌آن است، ظرف ده سال آینده به بیش از 22 میلیون نفر خواهد رسید.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با بیان اینکه رشد جمعیتی بالغ بر 8.4 درصد است گفت: متاسفانه تمرکز، توجه خاص و حساسیت های کاذب شهر و شهرداری تهران باعث شده تا از اتفاقاتی که در پیرامون شهر تهران در زمینه‌ شهرسازی و مدیریت‌ شهری در حال رخ دادن است غفلت شود و. . .  

روزنامه ایران

 این روزنامه در صفحه اجتماعی خود در گزارشی به موضوع اختصاص 23 هزار میلیارد ریال در سال آینده برای ازدواج و تامین مسکن جوانان از سوی دولت یازدهم پرداخته و آورده است: مدیر کل ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از اختصاص 23 هزار میلیارد ریال برای ازدواج و تامین مسکن جوانان خبر داد و گفت: حدود 13 هزار میلیارد ریال برای مسکن زوج‌های جوان و 10 هزار میلیارد ریال نیز وام‌های ازدواج اختصاص می‌یابد.

وی از افزایش آمار طلاق در بین جوانان ابراز تاسف کرد و افزود: متاسفانه در سال 92 بنا بر گزارشهای  مستند ثبت احوال کشور میزان طلاق نسبت به ازدواج 20 به 100 مورد است.

مدیر کل ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: به ازای هر100 واقعه ازدواج صورت گرفته در کشور، حدود 20 طلاق رخ داده که این موضوع نگران کننده است و در تهران به ازای هر 100 واقعه ازدواج 30 طلاق رخ می‌دهد که برخی مناطق تهران این آمار 60 طلاق به ازای 100 واقعه ازدواج است.

روزنامه خراسان

 این روزنامه در صفحه اجتماعی خود با اشاره به اینکه 24 درصد افراد تحصیلکرده در مقطع ارشد و دکترا بدون فرزند هستند و آورده است: مدیر کل دفتر اطلاعات‌، آمار جمعیت سازمان ثبت احوال اظهار کرد: این رقم برای افراد دارای تحصیلات کاردانی و کارشناسی34.1 درصد است.

محزون بیان کرد: یکی از موضوعاتی که در سازمان ثبت احوال بررسی شده میزان فرزند آوری در سطوح مختلف تحصیلی است.

مدیر کل دفتر اطلاعات، آمار و جمعیت سازمان ثبت احوال به آمار بی‌فرزندی و تک فرزندی اشاره کرد و افزود: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد 34.1 درصد افراد تحصیل کرده کاردانی و کارشناسی بدون فرزند و 31.1 درصد تک فرزند هستند و همچنین 24 درصد افراد دارای تحصیلات ارشد و دکترا فرزند ندارند.

محزون تصریح کرد: حدود 90 درصد افراد دارای تحصیلات کاردانی و کارشناسی و 80.7 درصد با تحصیلات ارشد و دکترا دارای حداکثر دو فرزند هستند.

روزنامه ابتکار

این روزنامه در صفحه اجتماعی به موضوع تعداد تماسهای مرتبط با کودک‌آزاری با اورژانس اجتماعی کشور پرداخته و آورده است: رئیس مرکز اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: بیشترین تماسهایی با اورژانس اجتماعی کشور گرفته می‌شود غیر مرتبط با وظایف اورژانس است.

وی در ادامه افزود: پس از کودک‌آزاری بیشترین تعداد تماس‌ها مربوط به همسر آزاری اختلافات فامیلی و پس از آن با درصد کمتری موارد خودکشی بوده است.

در طول شش ماهه نخست امسال حدود 212 هزار تماس با مراکز اورژانس اجتماعی در سطح کشور گرفته شده است که از این تعداد، 55 هزار و 500 تماس مرتبط و حدود 800 تماس، گزارش کودک‌آزاری بوده است.

انتهای پیام/  

برچسب ها: تحصیلات ، تهران ، ازدواج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار