حدادعادل در اختتامیه کنفرانس وحدت اسلامی:

خطری که امروز کشورهای اسلامی را تهدید می‌کند،برخاسته از تفرقه دینی است/ حوادث تروریستی در فرانسه قابل پیش بینی بود

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خطری که امروز کشورهای اسامی را تهدید می‌کند، برخاسته از تفرقه دینی است؛گفت: کنفرانس وحدت اسلامی سالهاست که برپا می‌شود، اما هیچگاه علمای این مجمع به اندازه امسال نگران تفرقه در عالم اسلام نبوده‌اند، چون در حال حاضر مذهب در برابر مذهب قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ غلامعلی حدادعادل نماینده مجلس شورای اسلامی در اختتامیه بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با بیان اینکه سنت بسیار مبارکی است که در هفته وحدت از پیشگامان وحدت اسلامی تقدیر شود، اظهار داشت: این جلسه به احترام سه شخصیت بزرگ تقریب آیت الله فائززاده خراسانی، شیخ سعید شعبان و امام موسی صدر برپا شده است؛ این سنت نیکویی است که حکایت از اهمیت تلاش برای وحدت اسلامی می‌کند.   
 
وی با اشاره به اینکه مسئله وحدت بین مذاهب اسلامی از آغاز اسلام در متن قرآن، حدیث و سیره بوده است، تصریح کرد: همواره با ظهور اسلام ترس از اختلاف وجود داشته و در دو سه قرن اخیر که قدرت دولت‌های استعماری فزونی گرفته و جهان اسلام دچار ضعف و انحطاط شده، یک موج جدید و یک حرکت تازه‌ای برای وحدت ایجاد شده است.   
 
حدادعادل تصریح کرد: علاوه بر عوامل تفرقه زای داخلی، دست دشمن خارجی هم به آن اضافه شده است؛ در دوران جدید و در مقابل این تفرقه مضاعفی که هم از درون و هم از بیرون کیان اسلام را تهدید کرده است، شخصیت‌های بزرگی به وجود آمدند که سراسر عمر خود را با جهاد سپری کردند.   
 
نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه معجزه وحدت برپایه اعتقاد دینی را در پیروزی انقلاب اسلامی ایران مشاهده کردیم، گفت: دست ملت ایران خالی و پولی در اختیارش نبود؛ رسانه، حزب تشکیلات دار و نیروی زمینی و چریکی در اختیارش نبود.   
 
حدادعادل افزود: هیچ کس نمی‌توانست پیروزی انقلاب در ایران را پیش بینی کند؛ امام خمینی (ره) از عامل وحدت استفاده کرد و معجزه پیروزی انقلاب اسلامی در ایران را به وجود آورد.   
 
وی تاکید کرد: پس از ۳۶ سال‌‌ همان عاملی که باعث پیروزی بود، پایداری این انقلاب در برابر فشار‌ها و تحریم‌ها را سبب شده است.   
 
حدادعادل با بیان اینکه خطری که امروز کشورهای اسلامی را تهدید می‌کند برخاسته از تفرقه دینی است، تصریح کرد: کنفرانس وحدت اسلامی سالهاست که برپا می‌شود، اما هیچ‌گاه علمای این مجمع به اندازه امسال نگران تفرقه در عالم اسلام نبوده‌اند، چرا که در حال حاضر مذهب در برابر مذهب قرار گرفته است.   
 
وی در ادامه افزود: رهبر معظم انقلاب به ما مکررا گوشزد کرده‌اند که آرمانگرایی را با واقع بینی همراه کنیم؛ واقعیاتی در جهان اسلام وجود دارد که باید در کنار آرمانخواهی ملحوظ شود؛ اینکه مسلمانان هرکدام تاریخ، فرهنگ و زبان خاصی دارند و اینکه جهان اسلام از نظر جغرافیایی یکدست نیست از جمله همین واقعیت هاست.   
 
حدادعادل در ادامه تاکید کرد: واقعیاتی که غیرقابل تغییر است را باید مراعات کرد.   
 
نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به این نکته که دعوت برای وحدت باید برپایه دردهای مشترک باشد، اظهار داشت: ما باید به جای بحث مفصل درباره اختلافات تاریخی بیاییم و درباره مصیبت‌های معاصر صحبت کنیم؛ ما دشمن مشترک داریم و امروز جهان اسلام از نظر اقتصادی عقب مانده است.   
 
وی افزود: رژیم صهیونیستی ۶۰ و چند سال است که همچون حنجری بر پیکره مسلمانان فرورفته و مسلمانان به دلیل تفرقه نتوانسته‌اند که آن را علاج کنند.   
 
حدادعادل با بیان اینکه اختلافات امروز در جهان اسلام مولود تفرقه افکنی‌های دشمن است، گفت: حوادث تروریستی که در فرانسه اتفاق افتاد و البته ما آن را محکوم می‌کنیم، قابل پیش بینی بود.   
 
وی خاطرنشان کرد: ان شاءالله مساعی شما دوستان در جهت وحدت و دعوت به مشکلات معاصر مشترک مثمر واقع شود و ما در آینده به همت مجاهدان راه وحدت جهان اسلام، شاهد تفرقه کمتر و همکاری بیشتر باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار