مديرکل دفتر تحقيقات و آموزش وزارت نيرو خبر داد

تحول در بخش تحقیقات و پژوهش صنعت آب و برق

مديرکل دفتر تحقيقات و آموزش وزارت نيرو از تحول در بخش تحقيقات و پژوهش صنعت آب و برق خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني وزارت نيرو (پاون)، حسين بنکداري اظهار داشت: تغيير ساختار مناسبي در مجموعه تحقيقات صنعت آب و برق در زمينه محور فعاليت‌هاي دو بازوي تحقيقاتي وزارت نيرو يعني پژوهشگاه نيرو و موسسه تحقيقات آب صورت گرفته است.

وي افزود: نيازهاي امروز کشور و دست‌يابي به فناوري‌هاي روز جهان مي‌طلبد که از خرده‌کاري و
طرح‌هاي کوچک پرهيز کنيم و تصميم گرفته شده است فقط مديريت تحقيقات به اين دو بخش واگذار شود.

وي ادامه داد: اين دو بازو تنها طرح‌هايي را که امکان اجراي آنها در ديگر نهادهاي پژوهشي وجود ندارد، انجام مي دهند.

وي با بيان اينکه تعامل و ارتباط تنگاتنگي بايد بين صنعت و دانشگاه ايجاد شود، گفت: بايد از تمام ظرفيت‌هاي دانشگاهي براي اجراي طرح‌هاي تحقيقاتي صنعت آب و برق بهره‌مند شويم.

مديرکل دفتر تحقيقات و آموزش وزارت نيرو اظهار داشت: بازوهاي پژوهشي وزارت نيرو مکلف هستند حداکثر 30 درصد از طرح‌هاي تحقيقاتي را انجام دهند و بقيه در دانشگاه‌ها، پارک‌هاي علم و فناوري و شرکت‌هاي دانش‌بنيان انجام شود.

وي تصريح کرد: براي طي کردن ايده تا پديده در يک طرح به يک نهاد وابسته به وزارت نيرو که متولي مديريت آن باشد، نيازمند هستيم که با تدابير انديشيده شده، موسسه تحقيقات آب و پژوهشگاه نيرو اين کار را برعهده گرفته‌اند.

بنکداري يکي از اهداف کلان شوراي آموزش را تامين فناوري‌هاي روز در صنعت آب و برق دانست و گفت: تعدادي از طرح‌هاي فناورانه در دستور کار است که مي‌توان در بخش برق به سامانه‌هاي انتقال برق با ظرفيت بالا، پيل سوختي، توربين باد، توربين گاز، موتورهاي الکتريکي پيشرفته و ... و همچنين در زمينه آب به سامانه‌هاي نوين تصفيه آب، سامانه‌هاي نمک‌زدايي آب، ديپلماسي آب و ... اشاره کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار