دولت لیبی بر گفتگو میان طرف‌های درگیر تاکید کرد

دولت لیبی تاکید کرد که گفتگو تنها راه خروج از بحرانی است که کشور از سال 2011 تاکنون از آن رنج می‌برد و از بیانیه نشست روز دوشنبه اتحادیه عرب در خصوص شرایط لیبی استقبال کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از فرانس24 ؛ دولت لیبی تاکید کرد که گفتگو تنها راه خروج از بحرانی است که کشور از سال 2011 تاکنون از آن رنج می‌برد و از بیانیه نشست روز دوشنبه اتحادیه عرب در خصوص شرایط لیبی استقبال کرد.

دولت لیبی شب گذشته با صدور بیانیه‌ای بر تلاش‌های صادقانه خود جهت انجام گفتگوی ملی که تمامی گروه‌ها در آن حضور داشته باشند تاکید نمود تا همگی در ساختن آینده این کشور مشارکت داشته باشند.

گفتنی است سازمان ملل جلسه گفتگو میان طرف‌های درگیر در لیبی که قرار بود دوشنبه گذشته برگزار شود را تا اطلاع ثانوی به تعویق انداخت.

سخنگوی سازمان ملل گفت: جلسه گفتگو میان طرف‌های درگیر در لیبی قرار بود انجام شود ولی این اتفاق نیفتاد؛ اکنون رئیس هیئت سازمان ملل در لیبی به مشاوره‌های خود جهت دستیابی به توافق جهت تعیین مکان و زمان انجام این گفتگو ادامه می‌دهد.

همچنینی دولت لیبی از بیانیه صادره در نشست روز دوشنبه اتحادیه عرب در خصوص لیبی که بر حمایت از موسسات قانونی در این کشور تاکید داشته استقبال کرد و گفت: ما نیز از آغاز برهمین نکات تاکید داشتیم.

گفتنی است در پایان نشست روز دوشنبه اتحادیه عرب بیانیه‌ای صادر شد که در آن بر استقلال، حق حاکمیت، حفظ تمامیت ارضی، عدم دخالت بیگانگان در امور داخلی این کشور و ضرورت مقابله هوشمندانه با تروریسم تاکید شده بود.





انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، لیبی ، بحران ، گفتگو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار