آیت‌الله نوری همدانی:

اسلام، مردم و ولایت‌فقیه سه رکن اصلی انقلاب هستند

مرجع تقلید شیعه گفت: پایه این انقلاب اسلام است، زیرا با آمدن مردم به میدان انقلاب پیروز شد و ولایت‌فقیه نیز سبب پایداری نظام جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش حوزه دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله حسین نوری همدانی در آستانه 19 دی ماه سالروز قیام خونین مردم قم و دیدار مردم این استان با مقام معظم رهبری، در دیدار با فرمانده و مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع)، اعضاء شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، ائمه جماعات شهرها و بخشهای مختلف استان قم و آحاد مردم ولایت مدار استان، ضمن تبریک فرا رسیدن 17 ربیع الاول و آغاز امامت حضرت مهدی(عج) اظهار داشت: در زمان غیبت امام معصوم(ع) طبق روایت، ائمه اطهار(ع) جامعه اسلامی را به فقها و علمای بزرگ حاضر سپرده و فرموده‌اند در زمان غیبت حکومت با فقهاست.
 
این مرجع تقلید افزود: فقیه قهرمان علم و قلم، مجاهد و فریادگر مظلومان بود با شجاعت تمام در برابر شرق و غرب ایستادگی کرد و توانست انقلابی به وجود آورد که این شخص امام خمینی(ره) است.
 
وی نخستین کار انقلاب را از بین بردن پایگاه آمریکا در ایران که در زمان شاهنشاهی ایران را پایگاه خود را در منطقه قرار داده بود، دانست و گفت: مقابله با انجمن‌های ایالتی و ولایتی و کاپیتولاسیون از مهم‌ترین اقدامات امام خمینی(ره) بود که در واقع از زیر سلطه بیگانگان رفتن ملت ایران جلوگیری کرد.
 
آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: رژیم شاهنشاهی بعد از اتفاقاتی که رخ داد امام خمینی(ره) را ابتدا به ترکیه و بعد نجف تبعید کرد که بعد از چند سال اقامت در نجف و ارائه نظریه ولایت فقیه و همچنین فوت آیت‌الله حکیم بزرگ‌ترین مرجع عراق که به موجب آن تعدادی از مراجع به مرجعیت امام خمینی(ره) حکم دادند، رژیم امام خمینی(ره) را به فرانسه تبعید کرد.
 
استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: در سال 56 رژیم برای سنجش میزان طرفداری مردم از امام خمینی(ره) مقاله توهین‌آمیزی را علیه ایشان در روز 17 دی ماه در روزنامه اطلاعات چاپ کرد که همان روز در بیت جمع شده و سخنرانی علیه این موضوع انجام دادم.
 
وی تصریح کرد: رهبری پس از امام خمینی(ره) به خوبی توانسته است در دریای پرتلاطم مشکلات، کشتی این نظام را هدایت کند که البته این موضوع با تدبیر و هدایت‌های به موقع رهبری صورت گرفته است.
 
این مرجع تقلید با اشاره به دستاوردهای دیگر انقلاب اسلامی ایران گفت: از بین بردن خود باختگی ایران در برابر آمریکا و برگرداندن استقلال و خودباوری به مردم در برابر بیگانگان، احیای فرهنگ ایثار و شهادت، بیدار کردن مستضعفان جهان، برگرداندن جایگاه واقعی به زنان و از بین بردن بزرگترین پایگاه صهیونیست‌ها و دشمنان اسلام در منطقه از دستاوردهای دیگر انقلاب است.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: اسلام، مردم و ولایت‌فقیه سه رکن اصلی انقلاب هستند، پایه این انقلاب اسلام است، زیرا با آمدن مردم به میدان انقلاب پیروز شد و ولایت‌فقیه نیز سبب پایداری نظام جمهوری اسلامی ایران است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار