امیرعبداللهیان در دیدار با کمیسیونر علمی فن آوری اتحادیه آفریقا عنوان کرد

آمادگی ایران در همکاری جامع با اتحادیه آفریقا و کشورهای آفریقایی

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه با اشاره به جایگاه آفریقا در سیاست خارجی ایران، اظهار داشت: همکاری با اتحادیه آفریقا و خصوصاً کمیسیون منابع انسانی، علمی و فن‌آوری برای تهران از اهمیت خاصی برخوردار است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، «مارشال دپل ایکونگا»، کمیسیونر منابع انسانی، علمی و فن‌آوری اتحادیه آفریقا که در رأس هیأتی به کشورمان سفر کرده است، امروز-سه شنبه- با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه دیدار کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن اشاره به جایگاه آفریقا در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: همکاری با اتحادیه آفریقا و خصوصاً کمیسیون منابع انسانی، علمی و فن‌آوری برای جمهوری اسلامی از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی همچنین اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران علیرغم فشارها و تحریم‌های تحمیلی قدرت‌های سلطه‌گر، به توانمندی‌های عظیمی در حوزه منابع انسانی و علمی و فن‌آوری دست یافته و آماده است در تمام این زمینه‌ها با اتحادیه آفریقا و کشورهای آفریقایی همکاری جامع داشته باشد.

کمیسیونر اتحادیه آفریقا نیز با تمجید از پیشرفت‌های همه جانبه حاصله در جمهوری اسلامی ایران، توسعه همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه آفریقا در بخش‌های مختلف را از برنامه‌های این نهاد بزرگ قاره آفریقا دانست.

«ایکونگا» اظهار داشت: آفریقا نیازمند تجارب ایران در امر توسعه بوده و در واقع هدف از این سفر نیز بررسی دقیق زمینه‌های همکاری ایران و اتحادیه آفریقا در حوزه‌های مختلف است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار