امیرعبداللهیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

بازداشت شیخ علی سلمان به معنای حمايت از افراط گرايان است/تهران اجازه نمی‌دهد افراط‌گرایان امنیت منطقه را به مخاطره اندازند

معاون عربی و آفريقایی وزارت امور خارجه گفت: تهران هرگز اجازه نخواهد داد چنين افراط گرايان، امنيت جمعی منطقه‌ای را به مخاطره اندازند.

اميرعبداللهيان معاون عربی و آفريقایی وزارت امور خارجه در بازگشت از امارات در تهران در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران،‌ بازداشت دبيركل جمعيت الوفاق بحرين را اقدامی نسنجيده، شتابزده و به معنای حمايت از اقدامات افراط گرايان دانست و گفت: تداوم سياست غلط سركوب و خشونت در بحرين، معارضه دموكراتيك را به فاصله گرفتن از روش‌های دموكراتيك ترغيب می‌كند و اين به نفع امنيت بحرين و منطقه نخواهد بود.

وی به صحبت‌های خود با پادشاه بحرین در حاشيه مراسم تحليف سيسی اشاره کرد و اظهارداشت: در گفتگوهایم در قاهره عنوان کردم که شيخ علی‌سلمان  رهبر، معارضی صبور، منطقی و حكيم است كه در صورت جديت حكومت، در توجه به گفتگوی واقعی و ملی و مطالبات دموكراتيك، به توافق سياسی معتقد است.

معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه در آن گفتگو پادشاه بحرین حرفهای خوبی زد كه با اين رفتارش سازگار نيست، تصریح کرد: بحرين قادر به تحمل تبعات اين اقدام نخواهد بود و بازداشت دبيركل جمعيت دموكراتيك الوفاق بحرین در شرايط حساس كنونی منطقه، در تعارض با امنيت و آرامش منطقه حساس ما بشمار می‌رود.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: تروريسم و افراط گرایی تهديد جمعی عصر كنونی است و تهران هرگز اجازه نخواهد داد افراط گرايان امنيت جمعی و منطقه‌ای را به مخاطره اندازند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار